Gemeente Overbetuwe

Procesadviseur werkprocessen

Gemeente Overbetuwe

De opdracht­omschrijving

Gemeente Overbetuwe
Onze gemeente telt ruim 48.000 inwoners, verdeeld over 11 dorpskernen. Het ligt in het hart van de regio Arnhem en Nijmegen. De gemeente biedt rust, ruimte, bedrijvigheid en alle denkbare voorzieningen binnen handbereik. Dit maakt Overbetuwe een aantrekkelijke gemeente om te wonen en te werken.

Gemeente Overbetuwe: zelfbewust en coöperatief
De gemeente Overbetuwe is een zelfbewuste en coöperatieve gemeente. Wij zijn een betrouwbare partner met een duidelijke visie; we weten wat we willen. Daarbij werken we efficiënt, resultaatgericht en komen we onze afspraken na. Vanuit onze krachtige, zelfstandige positie gaan wij samenwerking aan met anderen als deze een meerwaarde biedt voor onze inwoners, organisaties, instellingen en bedrijven. Wij realiseren ons daarbij dat wij deze samenwerking steeds vanuit een verschillende rol kunnen oppakken.

Moderne informele organisatie
We zijn een moderne, informele organisatie, waar de lijnen kort zijn. Onze koers geeft ons richting én biedt ons voldoende ruimte om flexibel in te spelen op actuele ontwikkelingen. Als organisatie zijn we volop bezig om (andere) manieren van samenwerken te ontwikkelen met onze omgeving. Dit komt onder andere tot uitdrukking in de implementatie van de Omgevingswet, ketenintegratie binnen het Sociaal Domein en verdere digitalisering van onze (dienstverlenings)processen.

Opdrachtbeschrijving

De gemeente Overbetuwe is op zoek naar een procesadviseur die een cruciale bijdrage levert aan het analyseren, verbeteren en ontwikkelen van organisatiebrede werkprocessen. De opdracht draait om het verbeteren, inrichten en implementeren  (adoptie) van werkprocessen, zodat onze organisatie efficiënt en doelgericht proces- en zaakgericht werkt en daarbij voldoet aan de wettelijke eisen van de WOO en Wmebv. Om de teams en de medewerkers hierin mee te nemen worden procesworkshops, trainingen of andere interventies uitgevoegd binnen de opdracht.

De procesadviseur fungeert als verbindende schakel stueens beleid, uitvoeringen en ondersteuning (waaronder ICT- en informatievoorziening), en ondersteunt teams (pro)actief bij het implementeren van verbeteringen. De procesadviseur werkt nauw samen met de projectleider Zaakgericht werken, de Projectleider WOO en Wmebv en de Kwaliteitsadviseurs van het Sociaal Domein.

Competenties
Analytisch vermogen, Hands-On, Overtuigingskracht, Pro-actief

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: In overleg/ Onderlinge afstemming
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: maandag, dinsdag, woensdag en donderdag

 

De Eisen

  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal HBO-niveau;
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring bij of voor een gemeente;
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met het ontwerpen van processen in Engage;
  • Is beschikbaar per 21 juli 2025;
  • Maximun uurtarief van €85,- exclusief BTW, inclusief reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer en fee Flextender.

De Wensen

  • Beschikbaar zijn tijdens het interviewmoment (3 juli 2025 tussen 10.00 en 12.00 uur).
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met procesoptimalisatie en relevante applicaties;
  • Kennis van relevante wetgeving (WOO, Wmebv, Archiefwet);
  • Kennis over de informatiehuishouding van gemeenten;

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
26 juni 2025 om 07:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox