
Gemeente Breda
geen max tarief
Noord-Brabant
36 uur per week
14 februari 2022
01 oktober 2022
Lees meer over de gemeente Breda: https://www.breda.nl/gemeente-breda-bedrijfsinformatie
Proces coördinator
Ben jij dé Proces coördinator die samen met ons het proces van Inkoopbehoefte tot en met Betalen op projectmatige wijze naar een hoger niveau van volwassenheid kan tillen?
In 2020 zijn we projectmatig gestart met het proces “Van Inkoopbehoefte tot en met Betalen” (ITB). Het project biedt een structurele oplossing voor een efficiënt, doelmatig en rechtmatig proces dat loopt van inkoop tot en met betalen. ITB geeft inzicht in toekomstige inkooptrajecten en aflopende contracten, zodat we tijdig kunnen anticiperen en levert een samenhangend geheel van:
Om de doelstellingen te realiseren voeren we niet alleen verbeteringen door in processen en systemen maar ook in werkwijzen, organisatie van de inkoopfunctie en de beleidskaders.
Het is daarom van groot belang ervoor te zorgen dat het succes, de voortgang en het enthousiasme van ITB na de go-live fase vastgehouden wordt en waar nodig verbetert. Een effectief ITB proces vraagt om continue monitoring en bijsturing. Ook het inkoopproces vraagt om continue sturing van de inkoopfunctie. Continue sturing is een noodzakelijk onderdeel in het kader van het cyclisch inkoopmodel.
Op dit moment zijn we de eerste fase (go-live) aan het afronden. Er ligt een visie op wat er binnen het ITB proces nog moet gebeuren om te kunnen groeien naar een hoger niveau van volwassenheid.
Deze functie vraagt om ervaring en deskundigheid, het ITB proces kent geen geheimen voor je! Het bewaken van de functionele, administratieve en organisatorisch samenhang van dit proces is een belangrijk onderdeel van deze functie. Kennis van Inkoop, crediteuren en e-facturatie is hierbij noodzakelijk. Zo ook interesse in de mogelijkheden van Robotic Proces Automation (RPA).
Deze functie betreft dus het monitoren en bijsturen van het (keten) proces en de optimalisatie van het ITB proces en systeem. Deze functie betreft niet het professionaliseren van de inkoopfunctie.
In het projectplan ITB en de bijbehorende business case zijn doestellingen en KPI’s geformuleerd voor de komende 5 jaar.
Er komen dagelijks nieuwe contracten, leveranciers, catalogi bij. Bij elk van deze nieuwe contracten, leveranciers, catalogi, etc. moeten er bewuste keuzes gemaakt worden over 2-weg of 3-weg matching, facturatie wijze, rechten voor gebruikers etc.
Dit vertaalt zich naast het uitvoeren van de dagelijkse operatie o.a. in de volgende taken en verantwoordelijkheden voor jou als proces coördinator:
Wij hebben een ambitie en willen die waar maken en hebben jouw kennis, competenties, ervaring en hulp daarbij nodig!
We zoeken een teamspeler met een proactieve houding en een positieve instelling. Competenties als samenwerken, resultaatgericht werken en flexibiliteit zijn belangrijk. Je bent initiatiefrijk, je signaleert kansen en problemen, doet voorstellen ter verbetering en onderneemt zelf actie. Je initieert niet alleen verandering, maar laat deze ook slagen, bij weerstand ben je in staat dit om te buigen.
Daarnaast beschik je over een paar jaar werkervaring, een relevante opleiding op hbo-niveau.
Je beschikt over goede communicatieve en schriftelijke vaardigheden.
Je hebt lef en durft op de voorgrond te treden!
Je bent voorstander van, en hebt ervaring met, data gedreven werken.
Afdelingsinformatie:
Je werkt voor de afdeling Financiën, Inkoop en Juridische Zaken, team Financiële Administratie en Inkoop.
Als afdeling zijn wij volop in ontwikkeling. Zo werken team Financiële Administratie, team Inkoop en onze partners in de organisatie intensief samen aan het implementeren en optimaliseren van het proces van inkoopbehoefte tot en met betalen (ITB)
Lees meer over de gemeente Breda: https://www.breda.nl/gemeente-breda-bedrijfsinformatie
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox