Gemeente Apeldoorn

Privacy officer

Gemeente Apeldoorn

  • max €115 per uur

  • Gelderland

  • 36 uur per week

  • Juridisch
  • 15 januari 2025

  • 31 maart 2025

De opdrachtĀ­omschrijving

De privacy officer ondersteunt de organisatie met de wettelijke verantwoordelijkheid om aan de privacy regelgeving te voldoen en zorgt mede voor bescherming van persoonsgegevens van klanten, burgers en medewerkers. Dit doet hij/zij op de volgende manier.

De privacy officer vertaalt het beleid naar richtlijnen voor deelonderwerpen. De PO adviseert de organisatie over de concrete uitwerking en biedt ondersteuning waar dat nodig is. 

Je maakt deel uit van de afdeling Concernzaken. Dit bevordert een onafhankelijke positionering.


Verantwoordelijkheden

  • Je stimuleert het management om te handelen volgens de AVG en het nastreven van het door het college vastgestelde ambitieniveau.
  • Je ondersteunt bij het opstellen van Privacy Impact Assessments en verwerkingsovereenomsten, op zodanige wijze dat deze ook daadwerkelijk totstandkomen.
  • Je bent in- en extern het eerste aanspreekpunt voor vraagstukken met betrekking tot privacy.
  • Je werkt samen met de FG. Je voorziet de Functionaris Gegevensbescherming zodanig van deze informatie op dat deze zijn rol zo goed mogelijk kan vervullen.
  • Je houdt het openbare verwerkingsregister bij en ziet erop toe dat verwerkingsovereenkomsten worden opgesteld. Desgevraagd assisteer je hierbij.
  • Je bent verantwoordelijk voor de coördinatie en het beheer van datalekken.
  • Je monitort de noodzakelijke en daadwerkelijk geïmplementeerde privacy maatregelen.


De kandidaat is zo snel mogelijk, maar uiterlijk vanaf 15 januari 2025 tot en met 31 maart 2025 voor 32 - 36 uur per week inzetbaar. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met twee (2) keer drie (3) maanden. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • De kandidaat is zo snel mogelijk, maar uiterlijk vanaf 15 januari 2025 tot en met 31 maart 2025 voor 32 - 36 uur per week inzetbaar. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met twee (2) keer drie (3) maanden. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
  • 1. U voegt een cv inclusief motivatiebrief van maximaal 5 pagina's A4 toe. Bij overschrijding van het maximumaantal pagina's wordt het gedeelte dat deze overschrijding betreft terzijde gelegd en zal de beoordeling en de daaruit voortvloeiende score slechts gebaseerd zijn op het maximum gestelde aantal A4's.
  • 2. De kandidaat beschikt over minimaal HBO/WO werk- en denkniveau. De kandidaat heeft een opleiding gevolgd die relevant is voor deze functie. Bovengenoemde dient te blijken uit het cv.
  • 3. De kandidaat heeft minimaal 3 jaar werkervaring in het vakgebied privacy. Bovengenoemde dient te blijken uit het cv.

De Wensen

  • 1. De kandidaat beschikt over relevante werkervaring bij een gemeente. Minimaal 1 jaar.
  • 2. De kandidaat beschikt over kennis en werkervaring met de Wet politiegegevens.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox