gemeente Katwijk

planjurist ruimtelijke ordening

gemeente Katwijk

De opdracht­omschrijving

De gemeente Katwijk werkt dagelijks aan een leefbare, veilige en toekomstgerichte omgeving voor onze inwoners en ondernemers. Onze ambities zijn groot: van de grootste woningbouwontwikkeling in onze geschiedenis tot het versterken van de kwaliteit van de openbare ruimte en het verbeteren van digitale dienstverlening.

Onze organisatie telt zo’n 650 medewerkers en kenmerkt zich door een platte structuur. We zetten sterk in op persoonlijk leiderschap en geven onze mensen de ruimte om verantwoordelijkheid te nemen. Zo blijven we flexibel en wendbaar en kunnen we snel inspelen op maatschappelijke ontwikkelingen. In diezelfde geest zoeken we partners die vakmanschap combineren met betrokkenheid en die samen met ons werken aan duurzame resultaten voor Katwijk.

Opdracht 
Als Planjurist Ruimtelijke Ordening draag je bij aan de ruimtelijke ontwikkeling van onze veelzijdige gemeente. Hierbij richt je je op projectopgaven, zoals gebiedsontwikkeling Valkenhorst en op de ontwikkeling van het omgevingswetinstrumentarium, maar ook op de integrale advisering bij complexe ruimtelijke initiatieven. Je bent de juridische vraagbaak voor de collega's binnen het team Ruimtelijke Ontwikkeling. 
We zijn op zoek naar een planjurist die flexibel inzetbaar is voor 24 tot 36 uur per week. De uren per week zal afhankelijk zijn van het aanbod werk.

Werkzaamheden/verantwoordelijkheden: 

  • Planjurist omgevingsrecht binnen gemeentelijk ruimtelijk beleid (voornamelijk gebiedsontwikkeling Valkenhorst).  
  • Coaching en (juridische) advisering bij integrale advisering.  
  • Vertegenwoordigen van de gemeente bij gerechtelijke procedures, indien nodig.  
  • Vraagbaak voor juridische vraagstukken binnen het werkveld Ruimtelijke Ontwikkeling.  

Voor deze functie is belangrijk dat je de gemeentelijke organisatie goed kent. Je moet goed kunnen schakelen tussen bestuurlijke prioriteiten en belangen en de ambtelijke organisatie. Daarnaast is het van essentieel belang dat je goed kunt omgaan met de diverse belangen van stakeholders binnen de gemeente, waaronder inwoners, ondernemers en instellingen.  

Benodigd aantal professionals 
1

Functieschaal 
Deze functie is ingedeeld in functieschaal . Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning. 

CV-eisen 
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties. 

Werkdagen 
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg 
Is hybride werken mogelijk: Ja 

 

De Eisen

  • Bring your own device’ is van toepassing. Bij de uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld. Onder IT-middelen wordt verstaan: laptop, telefoon en toebehoren;
  • Minimaal een afgeronde hbo bachelor opleiding;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de laatste 7 jaar in het adviseren van gemeentelijke overheden op het gebied van omgevingsrecht;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in het opstellen en beoordelen van principeverzoeken, ruimtelijke onderbouwingen, bestemmings/omgevingsplannen en inspraak- en zienswijzennota’s (duidelijk weergeven in het cv;
  • De kandidaat is inzetbaar voor de duur van het project, vanaf begin november 2025 tot en met medio november 2026;

De Wensen

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
17 oktober 2025 om 07:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox