Gemeente Amstelveen
max €125 per uur
Noord-Holland
24 uur per week
13 maart 2023
01 april 2024
De ambtelijke organisatie Amstelveen werkt voor de gemeenten Amstelveen en Aalsmeer. De organisatie bedient 2 gemeentebesturen en in totaal ongeveer 120.000 inwoners. Amstelveen en Aalsmeer staan de komende periode voor een forse opgave. Gezien de eigen ambities en de dynamiek in de Metropool Regio Amsterdam wordt verwacht dat beide gemeentes verder zullen groeien. Het groene karakter van de gemeentes wordt gewaardeerd, de voorzieningen zijn hoog. Schiphol geeft serieuze beperkingen en bereikbaarheid is als vanzelfsprekend een hot issue. Amstelveen gaat de komende 10 jaar fors ontwikkelen, er zijn veel binnenstedelijke herontwikkelingsprojecten en er wordt gewerkt aan de verbreding van de A9. In Aalsmeer zijn een aantal grote woningbouwprojecten in voorbereiding.
De afdeling Stedelijke Ontwikkeling, onderdeel van het fysiek domein, werkt voor de uitvoeringsorganisatie Amstelveen en Aalsmeer, bedient 2 gemeentebesturen en in totaal ongeveer 120.000 inwoners. Binnen deze afdeling zijn vier teams: projectmanagement, planeconomie en grondzaken, omgevingsplannen en -vergunningen, omgevingsbeleid en economie en duurzaamheid. Het team projectmanagement, planeconomie en grondzaken bestaat uit projectmanagers, projectondersteuners, planeconomen en juridisch adviseurs en telt op dit moment ca 36 medewerkers.
Je hebt ruime ervaring in een planeconomische functie en bent in staat snel nieuwe projecten te doorgronden. Je bent daarbij in staat om naast de financiële haalbaarheid actief met de projectmanager mee te denken over de ontwikkelstrategie. Daarnaast ben je erop gericht resultaten te bereiken. Je bent betrouwbaar en nauwkeurig, ook wanneer er onder druk moet worden gepresteerd. Je bent in staat alternatieven te bedenken en risico’s te formuleren en kan hier op een professionele manier met projectmanagers en externe partijen over communiceren. Je kunt de projectmanagers en de vastgoedjurist bijstaan in onderhandelingen zowel over grondprijzen als over kostenverhaal. Je bent klantgericht en in staat om en in een korte tijd de gestelde doelen te behalen.
Je bent financieel specialist op het gebied van gebieds- en grondexploitaties en draagt daarbij zorg voor de brede financiële advisering, sturing en beheersing van gemeentelijke en particuliere projecten. Hierbij kun je de adviezen in de projecten in hun context plaatsen. Je geeft advies over vormen van grondbeleid, samenwerkingsvormen, stuurt taxaties aan en toetst complexe business cases. Daarnaast beheer je de lopende grondexploitaties. Je beschikt over ruime ervaring op het gebied van de risico’s bij gebiedsontwikkeling, kostenverhaal/, exploitatieplannen en vastgoedberekeningen. Je adviseert de projectleider, waar het gaat om de ontwikkelstrategie in relatie tot de financiële haalbaarheid en de risico’s, en draagt bij aan onderhandelingen met private partijen. Je hebt uitgebreide kennis van het werkveld van gebiedsontwikkeling, planeconomie, vastgoed rekenen en in de rol van adviseur. Je bent analytisch sterk, bezit over goede communicatieve vaardigheden (mondeling, schriftelijk) en hebt oog voor tegenstrijdige belangen.
Vanwege piekwerkzaamheden kiezen wij voor tijdelijke inhuur. Het is een opdracht voor minimaal 20 uur per week vanaf 1 april 2023 of zo mogelijk eerder tot 1 april 2024. Er is een mogelijkheid tot verlenging. Deze verlenging wordt voor afloop van de opdracht besproken en de exacte duur is nu nog niet bekend.
Competenties
Als planeconoom beschik je over de volgende competenties:
Onze kernwaarden zijn:
Bovenstaande competenties en kernwaarden worden tijdens het gesprek beoordeeld door de gemeente.
Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox