Nationale Politie

Personeels-/capaciteitsplanner

Nationale Politie

De opdracht­omschrijving

De Politieacademie is het kwalificerend onderwijs- en onderzoeksinstituut voor de politie en staat garant voor onderwijs en onderzoek dat aansluit bij de beroepspraktijk, doelgroep en vraag en toekomstgericht en innovatief is. De Politieacademie zorgt via onderwijs, onderzoek en kennis voor de versteviging en de vernieuwing van het vakmanschap van de politie en relevante derden. Op die manier dragen we bij aan een veiliger Nederland. Dat doen we met ruim 1.300 medewerkers en vanuit 10 locaties verspreid over Nederland.

Heb jij ruime ervaring met planning? Kun jij gestructureerd werken, snel schakelen en weet jij goed het overzicht te bewaren? Lees dan snel verder, want het Team Onderwijscapaciteitsmanagement (OCM) zoekt voor de Politieacademie twee direct inzetbare planners!

Als planner binnen de Politieacademie word je met name belast met de implementatie van een nieuw personeelsplansysteem. Je zet gegevens van alle medewerkers van de Politieacademie over van het huidige systeem naar het nieuwe systeem, waar werkplannen, werkroosters, modaliteiten en inzetroosters van uitmaken. Daarbij houd je rekening met zaken als verlofstanden, de cao en de wet- en regelgeving. Je neemt deel aan het landelijk professionaliseringstraject aangaande het nieuwe systeem en vertaalt deze naar een nieuwe werkwijze binnen de Politieacademie. Knelpunten los je op en je overlegt hierover met de belanghebbenden. Daarnaast lever je accurate managementinformatie aan het management.

We dagen jou uit om continu mee te denken over hoe we het beste de implementatie kunnen realiseren om daarmee een optimale balans te vinden tussen de capaciteitsvraag en het capaciteitsaanbod. Dit, zodat we nu én in de toekomst knelpunten tijdens het roosteren steeds beter weten te voorkomen.


Verantwoordelijkheden

zie doelstelling.

 

Kijkende naar de inhoud van deze aanvraag en de Wet DBA, leent deze aanvraag zich er niet voor om door een ZZP'er uitgevoerd te worden.

 

Als personeelsplanner heb je een belangrijke rol. Samen met de overige medewerkers zorg je vanuit Apeldoorn voor de borging van de capaciteitsplanning  en werk je specifiek aan de landelijke implementatie van een nieuw systeem voor de politie per 1 januari 2025.

Implementatie van een nieuw personeelsssysteem voorbereiden en afronden voordat het per 1 januari 2025 geimplementeerd wordt.

HIervoor dienen gegevens overgezet te worden van alle medewerkers van de Politieacademie van het huidige naar het nieuwe systeem, rekening houdend  met verlofstanden en wet- en regelgeving. 

Aanleveren van managementinformatie en overleggen wanneer er knelpunten zijn om deze op te lossen.

We zijn een collegiaal en divers team qua leeftijden, opleidingsniveaus en culturele achtergronden. Juist door gebruik te maken van deze verschillen zorgen we samen voor dienstverlening van hoog niveau. In overleg is deels thuiswerken en werken op een andere Politieacademielocatie mogelijk.

 

Je gaat aan de slag in het team OCM dat onderdeel is van de staf van de Politieacademie. Onder leiding van de teamchef werk je samen met adviseurs, coördinatoren, senior planners en collega-planners.

 

Eisen:

  • De kandidaat is in het bezit van een volwaardig, afgerond en erkend diploma op minimaal MBO niveau 4.
  • De kandidaat is in het bezit van een volwaardig, afgerond en erkend certificaat op het gebied van roostersystemen.

 

Eisen

  • De kandidaat heeft aantoonbare (werk)ervaring als planner met het zelfstandig roosteren van personeel en/of onderwijs.

  • De kandidaat heeft aantoonbare (werk)ervaring met het plannen door middel van een roostersysteem.

  • De kandidaat heeft aantoonbaar ruime kennis en/of ervaring met excel.

Wensen:

  • De kandidaat heeft aantoonbaar werkervaring met relevante wet- en regelgeving (zoals de ATW)

  • De kandidaat heeft aantoonbaar werkervaring met het ondersteunen van een implementatietraject aangaande een nieuw plansysteem.

  • De kandidaat heeft aantoonbaar relevante werkervaring binnen de overheid en/of Politie.

  • De kandidaat heeft aantoonbaar relevante werkervaring binnen onderwijs of zorg.

 

  • Betrokkenheid
  • Creativiteit
  • Flexibel gedrag
  • Kwaliteitsgerichtheid
  • Leervermogen
  • Organisatievermogen
  • Probleemanalyse
  • Resultaatgerichtheid

De Eisen

  • Eis 2. De door Inschrijver aangeboden kandidaat is gedurende de uitvoering van de gehele Opdracht in loondienst bij Opdrachtnemer en geen ZZP’er / ondernemer. Dit is een eis en moet duidelijk blijken uit het CV van de kandidaat. Tevens zijn uitgesloten ondernemers in dienst van een eigen BV. Deze eis blijft van toepassing gedurende de gehele uitvoering van de opdracht. Wanneer blijkt dat de kandidaat niet kan voldoen aan deze eis, zal dit leiden tot uitsluiting van de Inschrijver.
  • De Externe is inzetbaar vanaf 01-08-2024 (of indien mogelijk zoveel eerder als de screening akkoord is) tot en met 31-07-2025 voor xx uur per week. Het contract kan door de Opdrachtgever optioneel worden verlengd. Dit zoals wordt aangegeven in het profiel. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van het kandidaten onderzoek. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de Opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de aanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
  • Eis 3. De kandidaat is in het bezit van een volwaardig, afgerond en erkend diploma op minimaal MBO niveau 4. Dit is een eis en moet duidelijk blijken uit het CV van de kandidaat. De kandidaat dient voor het verificatiegesprek het bewijsmiddel te kunnen overleggen. Wanneer blijkt dat de kandidaat niet over het gevraagde diploma beschikt, zal dit leiden tot uitsluiting van de aanvraag.
  • Eis 4. De kandidaat is in het bezit van een volwaardig, afgerond en erkend certificaat op het gebied van roostersystemen. Dit is een eis en moet duidelijk blijken uit het CV van de kandidaat. De kandidaat dient voor het verificatiegesprek het bewijsmiddel te kunnen overleggen. Wanneer blijkt dat de kandidaat niet over het gevraagde diploma beschikt, zal dit leiden tot uitsluiting van de aanvraag.
  • Eis 5. De kandidaat heeft aantoonbare (werk)ervaring als planner met het zelfstandig roosteren van personeel en/of onderwijs. Benoem het nummer van deze eis expliciet in het CV bij de werkzaamheden. Geef een beschrijving in het CV waar deze ervaring uit blijkt, benoem de naam van de opdrachtgever(s) en de perioden (mm-jjjj t/m mm-jjjj). Wanneer er geen duidelijke toelichting is waar deze ervaring uit blijkt, zal dit leiden tot uitsluiting van de aanvraag. Alleen een verwijzing naar het CV of een algemene omschrijving is niet voldoende.
  • Eis 7. De kandidaat heeft aantoonbaar ruime kennis en/of ervaring met excel. Benoem het nummer van deze eis expliciet in het CV bij de werkzaamheden. Geef een beschrijving in het CV waar deze ervaring uit blijkt, benoem de naam van de opdrachtgever(s) en de perioden (mm-jjjj t/m mm-jjjj). Wanneer er geen duidelijke toelichting is waar deze ervaring uit blijkt, zal dit leiden tot uitsluiting van de aanvraag. Alleen een verwijzing naar het CV of een algemene omschrijving is niet voldoende.
  • Eis 6. De kandidaat heeft aantoonbare (werk)ervaring met het plannen door middel van een roostersysteem. Benoem het nummer van deze eis expliciet in het CV bij de werkzaamheden. Geef een beschrijving in het CV waar deze ervaring uit blijkt, benoem de naam van de opdrachtgever(s) en de perioden (mm-jjjj t/m mm-jjjj). Wanneer er geen duidelijke toelichting is waar deze ervaring uit blijkt, zal dit leiden tot uitsluiting van de aanvraag. Alleen een verwijzing naar het CV of een algemene omschrijving is niet voldoende.
  • Eis 8. Vereiste competenties/vaardigheden: Betrokkenheid Identificeert zich met en voelt zich nauw betrokken Creativiteit Bekijkt vraagstukken vanuit verschillende invalshoeken. Komt tot originele, oorspronkelijke en vernieuwende ideeën of oplossingen voor problemen diemet de functie verband houden. Flexibel gedrag Staat open voor en speelt adequaat en doelgericht in op verander(en)de en snel wisselende omstandigheden. Kwaliteitsgerichtheid Stelt hoge eisen aan de kwaliteit van het eigen werk. Is voortdurend op zoek naar mogelijkheden om de kwaliteit te verbeteren. Leervermogen Is alert op nieuwe informatie. Maakt zich actief meester van nieuwe kennis en past deze effectief toe voor de eigen functie. Organisatievermogen Speelt in op interne politiek en is alert op veranderingen binnen de organisatie. Onderkent de invloed en de gevolgen van eigen beslissingen of activiteiten op de andere organisatieonderdelen. Probleemanalyse Signaleert problemen, zoekt en herkent belangrijke informatie, rafelt vraagstukken uiteen en legt verbanden tussen gegevens. Resultaatgerichtheid Maakt een vertaalslag van doelen naar beoogde resultaten en weet deze op een efficiënte en effectieve wijze te realiseren. Toont zich aanspreekbaar op resultaten. Mondelinge- en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid: Maakt feiten, meningen en ideeën aan anderen in begrijpelijk Nederlandse taal mondeling en schriftelijk duidelijk. Bovenstaande competenties, gevraagde werk -en denkniveau en/of vaardigheden hoeven niet in het CV te worden benoemd/uitgeschreven maar dienen middels concrete voorbeelden duidelijk aangetoond te worden tijdens het verificatiegesprek. Wanneer blijkt dat de kandidaat niet over de gevraagde competenties beschikt, zal dit leiden tot het terzijde leggen van de bieding.

De Wensen

  • Wens 4. De kandidaat heeft aantoonbaar relevante werkervaring binnen onderwijs of zorg. De werkervaring zoals gevraagd in de wensen moet middels concrete voorbeelden duidelijk zijn in het CV van de kandidaat. Noem het nummer van de wens in het CV en benoem in de toelichting de functie, werkzaamheden, naam van de opdrachtgever(s) en de periode [dd-mm-jjjj] waaruit blijkt dat de kandidaat aan de wens voldoet. Bij het niet duidelijk benoemen zal dit leiden tot geen toekenning van punten. Puntenverdeling: 0/5= De kandidaat heeft geen aantoonbaar relevante werkervaring binnen onderwijs of zorg. 3/5= De kandidaat heeft aantoonbaar relevante werkervaring binnen de zorg. 5/5= De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring binnen het onderwijs.
  • Wens 3. De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring binnen de overheid en/of Politie. De werkervaring zoals gevraagd in de wensen moet middels concrete voorbeelden duidelijk zijn in het CV van de kandidaat. Noem het nummer van de wens in het CV en benoem in de toelichting de functie, werkzaamheden, naam van de opdrachtgever(s) en de periode [dd-mm-jjjj] waaruit blijkt dat de kandidaat aan de wens voldoet. Bij het niet duidelijk benoemen zal dit leiden tot geen toekenning van punten. Puntenverdeling: 0/5= De kandidaat heeft geen aantoonbare werkervaring binnen de overheid en/of Politie. 3/5= De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring binnen de overheid. 5/5= De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring binnen de Politie.
  • Wens 1. De kandidaat heeft aantoonbaar werkervaring met relevante wet- en regelgeving (zoals de ATW) Motiveer de rol van de kandidaat, geef in de toelichting aan hoeveel maanden ervaring met bovenstaande is opgedaan en geef een inhoudelijke situatieschets waaruit deze werkervaring blijkt. De toelichting is beknopt, to the point en mag daar waar nodig puntsgewijs. Middels deze toelichting zal de mate van bekwaamheid beoordeeld worden d.m.v. een puntenverdeling. Tevens zal een inhoudelijke verificatie van dit criterium in de interviewfase plaatsvinden. Alleen een verwijzing naar het CV of een algemene motivatie is niet voldoende en zal geen punten genereren. Puntenverdeling: 0/5= Onvoldoende t.a.v. de overige aanbiedingen 1/5= Matig t.a.v. de overige aanbiedingen 2/5= Voldoende t.a.v. de overige aanbiedingen 3/5= Ruim voldoende t.a.v. de overige aanbiedingen 4/5= Goed t.a.v. de overige aanbiedingen 5/5= Uitstekend t.a.v. de overige aanbiedingen
  • Wens 2. De kandidaat heeft aantoonbaar werkervaring met het ondersteunen van een implementatietraject aangaande een nieuw plansysteem. Motiveer de rol van de kandidaat, geef in de toelichting aan hoeveel maanden ervaring met bovenstaande is opgedaan en geef een inhoudelijke situatieschets waaruit deze werkervaring blijkt. De toelichting is beknopt, to the point en mag daar waar nodig puntsgewijs. Middels deze toelichting zal de mate van bekwaamheid beoordeeld worden d.m.v. een puntenverdeling. Tevens zal een inhoudelijke verificatie van dit criterium in de interviewfase plaatsvinden. Alleen een verwijzing naar het CV of een algemene motivatie is niet voldoende en zal geen punten genereren. Puntenverdeling: 0/5= Onvoldoende t.a.v. de overige aanbiedingen 1/5= Matig t.a.v. de overige aanbiedingen 2/5= Voldoende t.a.v. de overige aanbiedingen 3/5= Ruim voldoende t.a.v. de overige aanbiedingen 4/5= Goed t.a.v. de overige aanbiedingen 5/5= Uitstekend t.a.v. de overige aanbiedingen

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox