Het Kadaster

Operationeel Manager Projectmanagement

Het Kadaster

De opdracht­omschrijving

Opdracht omschrijving

Het Kadaster
Het Kadaster registreert en verstrekt gegevens over de ligging van vastgoed in Nederland en de daarmee samenhangende rechten, zoals eigendom en hypotheek. Als zelfstandig bestuursorgaan is dat onze wettelijke taak. Onze gegevens bieden houvast bij het onderzoeken van maatschappelijke vraagstukken, of het nu gaat om de beste route voor een nieuwe snelweg, actuele ontwikkelingen op de woningmarkt of het in beeld brengen van leegstand.

Voor meer informatie over het Kadaster zie www.kadaster.nl

De directie Beheer en Ontwikkeling Informatietechnologie
De directie Beheer en Ontwikkeling Informatietechnologie (BOI) staat voor de techniek en IT binnen het Kadaster. Wij stellen deze middelen beschikbaar voor de uitvoering van processen en ondersteunen daarbij.  BOI is de basis van DevOps (beheer- en ontwikkel-) teams en het projectmanagement. Voor projectmanagement is de directie BOI de thuisbasis, het team levert echter project management aan de gehele Kadaster organisatie met maar ook zonder een IT component.

Het team Projectmanagement
Ons team Projectmanagement levert kennis en expertise op het gebied van project- en verandermanagement voor het hele Kadaster. Dit samen met ongeveer 30 (intern/extern) gedreven collega’s die elkaar graag helpen. Samen delen we kennis, ervaring en zoeken we elkaar informeel op. Projectmanagement draagt bij aan het realiseren van doelstellingen binnen het Kadaster. De programma-, projectmanagers en project management officers (PMO) leveren expertise, ervaring en competenties waarmee waarde wordt toegevoegd aan veranderingsprocessen. Bijvoorbeeld bij een vooronderzoek of bij het opstellen van een Business Case en natuurlijk bij de uitvoering van projecten en programma's. Als operationeel manager PM neem je deel aan het MT van de unit Support & Projecten. Dit is een klein MT waarin we wekelijks bij elkaar komen om met elkaar te sparren, overleggen over onze portefeuilles en sturen op roadmaps en thema’s uit ons jaarplan.

Opdrachtomschrijving
Je geeft leiding aan ongeveer 30 zelfstandig werkende project-, programmamanagers en PMO-ers. Hierin stimuleer en facilitair je actief hun ontwikkeling en de vakdiscipline. Je kijkt hierbij zowel naar de dag van vandaag als naar de stip op de horizon. De nadruk bij de doorontwikkeling van projectmanagement ligt op het matchingproces, de juiste collega aan het juiste project. Ook het verder continueren van het vakmanschap Projectmanagement zal onverkort doorgang vinden. Daarnaast willen we meer beheersbaarheid, voorspelbaarheid en transparantie in projectuitvoering.


Verantwoordelijkheden

Verantwoordelijkheden

•             Verantwoordelijkheid dragen voor het koppelen van projectmanagers aan de vragen van onze interne opdrachtgevers en aan de ontwikkeling van medewerkers;

•             Je bent verantwoordelijk voor relatiemanagement en acquisitie; je zoekt samen met collega’s actief naar de vraag (achter de vraag) van opdrachtgevers en formuleert de vraag van morgen;

•             Je bent verantwoordelijk voor bedrijfsvoering en zakelijke targets zoals declarabiliteit van medewerkers;

•             Als lid van het IMO (integraal management overleg) ben je samen met de IMO collega’s verantwoordelijk voor het realiseren van de IT ambities en ook voor het etaleren van onze toegevoegde waarde richting de organisatie.

•             Je werkt nauw samen met CIO office en neemt deel aan project monitorgesprekken.

•             Je voert de regie over de werving van PM inhuur via het dynamisch aankoopsysteem (DAS) in samenwerking met de inkoopafdeling.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Verplichte opgave van uw gewaarmerkte KVK-uittreksel. Hieruit moet de tekenbevoegdheid van de ondertekenaar van de onderhavige overeenkomst blijken
  • De kandidaat is vanaf 13 maart 2023 inzetbaar tot en met 12 maart 2024 voor 36 - 40 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met 2 maal 6 maanden. De opdrachtgever kan de overeenkomst eenzijdig tussentijds opzeggen met een opzegtermijn van één (1) maand. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
  • Diploma op WO niveau.
  • Minimaal 5 jaar ervaring in een data verwerkend bedrijf.
  • Minimaal 5 jaar management ervaring aan professionals.
  • Minimaal 5 jaar ervaring in projectmanagement.
  • Minimaal 2 jaar ervaring met agile werken, bij voorkeur in combinatie met projectmanagement.
  • Minimaal 2 jaar ervaring met een organisatie die, als ZBO, wettelijke taken uitvoert en werkt in een breed stakeholderveld en/of minimaal 2 jaar werkervaring bij een organisatie van minimaal 1000 werknemers.
  • Affiniteit met IT
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.
  • Competenties waar de kandidaat over dient te beschikken: • Coachen; • Enthousiasmeren; • Overtuigingskracht; • Resultaatgericht; • Samenwerken; • Communicatief sterk zowel schriftelijk als mondeling. Je praat met stakeholders en weet hier de juiste positie in aan te nemen om de wens tot een goed einde te brengen; • Service- en klantgericht; • Proactief en initiatiefrijk. Als bijlage zijn 3 conceptovereenkomsten toegevoegd: • Bijlage 1a 'concept modelovereenkomst’; indien inschrijver zich aanbiedt als ZZP'er; • Bijlage 1b concept opdrachtovereenkomst indirecte ZZP’ers’; indien inschrijver als bemiddelaar een ZZP'er als kandidaat aanbiedt; • Bijlage 1c 'concept opdrachtovereenkomst inhuur’; indien inschrijver een eigen werknemer als kandidaat aanbiedt. Afhankelijk van de aangeboden kandidaat kiest het Kadaster de best passende overeenkomst. Indien u niet akkoord gaat met de gekozen overeenkomst c.q. inhoud van de overeenkomst zal uw offerte terzijde worden gelegd en niet worden meegenomen in de beoordeling van de gunningscriteria.
  • U voegt slechts één Nederlandstalig curriculum vitae (cv) van maximaal 3 pagina's A4 toe. Uit dit cv dient te blijken dat u voldoet aan onderstaande eisen. Indien u naar oordeel van het Kadaster niet voldoet aan de gestelde eisen, of uw cv uit meer dan 3 pagina's bestaat, zal uw offerte terzijde worden gelegd en niet worden meegenomen in de beoordeling van de gunningscriteria. Onderstaand de eisen waar de kandidaat aan moet voldoen. Per eis (kort) toelichten waarom de kandidaat in uw ogen aan de eis voldoet. Verwijzen naar het CV volstaat niet.

De Wensen

  • U geeft een beschrijving (max. 300 woorden) hoe u in eerder werk en ervaring succesvol invulling hebt gegeven aan de in deze opdracht gestelde taken, met name als lijnmanager aan ongeveer 30 professionals (zie ook opdrachtomschrijving en verantwoordelijkheden). Beoordeling: De mate waarin de beschrijving van aanpak aansluit bij de wensen van het Kadaster.
  • U toont duidelijk aan (max. 300 woorden) hoe in eerdere opdrachten en functies invulling is gegeven aan de gewenste doorontwikkeling van projectmanagement met het team en de stakeholders. Beoordeling: Hoe beter de expertise en competenties aansluiten bij de wensen van het Kadaster en de geschetste situatie hoe hoger de score.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox