Gemeente Breda

Operationeel inkoper

Gemeente Breda

  • geen max tarief

  • Noord-Brabant

  • 36 uur per week

  • Inkoop
  • 01 december 2021

  • 01 juni 2022

De opdracht­omschrijving

Test opnemen format informatie organisatie
Operationeel Inkoper 
Ben jij de operationeel inkoper die analytisch sterk is, plan- en projectmatig kan werken maar ook hands-on aan de slag gaat?
 

  • Je bent communicatief sterk, legt makkelijk contact en je kunt goed uitleggen.
  • Samenwerken -zowel met leverancier als met interne collega’s- is voor jou een must.
  • Je hebt lef en durft op de voorgrond te treden; trainingen verzorgen en collega’s individueel helpen vind je leuk.
  • Je hebt kennis van het inkoopvakgebied, de aanbestedingswet én weet de aansluiting te maken met contracten en financiën in de procesketen.
  • Je hebt affiniteit en kennis / ervaring met bekende inkoop tot betalen / purchase to pay systemen


Dan spreekt deze vacature jou aan!   Wat ga je doen?   Als operationeel inkoper zorg je ervoor dat de organisatie zo goed en eenvoudig mogelijk kan bestellen binnen de bestaande inkoop- en financiële regels. Je werkzaamheden bestaan uit het dagdagelijks behandelen van bestelaanvragen en het helpen van collega’s om zo goed mogelijk te kunnen bestellen. Naast de dagelijkse werkzaamheden ben je steeds aan de slag met het implementeren van nieuwe inkoopcontracten in de organisatie, het aansluiten van nieuwe leveranciers, het afstemmen met de tactisch inkopers, financieel medewerkers en de contracteigenaren. Je werkzaamheden bestaan onder andere uit:

  • Je helpt de inkoopadviseurs mee om het operationele inkoopproces goed te borgen in alle fases van het cyclisch inkoopproces. Vanaf de aanbestedingsfase tot en met de implementatie van het contract
  • Je voert dagelijks controles uit op gemaakte bestelaanvragen. Je controleert daarbij o.a. de juistheid van de procedure, de contractuele condities en de financiële juistheid van de order
  • Je traint en begeleidt de bestellers in de organisatie in zowel het ITB proces als het systeem
  • Je zorgt voor de aansluiting van externe webshops van leveranciers en implementeert interne / catalogi en bestellijsten in het ITB systeem Proactis
  • Je bent de vraagbaakfunctie voor alle medewerkers binnen de organisatie en de leveranciers van onze organisatie waar het gaat om bestellingen;
  • Daarnaast lever je een actieve bijdrage aan de opgave en de doorontwikkeling waar onze afdeling / team voor staat.

We zoeken jou!

  • Het betreft een functie waarbij je ongeveer de helft van je tijd bezig bent met uitvoerende werkzaamheden in het dagelijkse ITB proces in Proacits
  • De andere helft van je tijd ben je bezig met trainen van collega’s, documenteren van processen en aansluiten van leveranciers.
  • Vergaande digitalisering spreekt je aan. Je bent geïnteresseerd in de achterkant van de systemen waar we binnen de financiële processen mee werken, o.a. inrichting en werking.
  • Je bent in staat te denken vanuit een administratief ketenproces; je denkt dus breder dan alleen het inkoop en bestelproces.
  • Je maakt makkelijk contact en weet met je positieve instelling, je actieve houding en passie voor het vak mensen mee te krijgen;
  • Je bent in staat om collega's met je ondernemerschap mee te nemen in de hierboven genoemde werkzaamheden onder de omschrijving “Wat ga jij doen”;
  • Je beschikt over een afgeronde HBO opleiding in een bedrijfskundige richting
  • Je hebt minimaal 2 jaar werkervaring én ervaring met aanbesteding plichtige instellingen
  • Je beschikt over goede kennis van Inkoopt tot en met Betalen systemen. Proactis ervaring is een pré

Wat bieden wij:
Jij bent 36 uur per week beschikbaar. Wie zijn wij:
Afdelingsinformatie:
Voor de afdeling Financiën, Inkoop en Juridische Zaken, team Financiële Administratie, bestaande uit zo’n 45 collegae, zijn wij op zoek naar operationeel inkoper die van aanpakken weet vanuit ondernemend werknemerschap en passie voor het vak. De afdeling FIJ is onder andere verantwoordelijk voor de tijdige, volledige en juiste administratie én voor grote delen van de inkoopfunctie waaronder het begeleiden van aanbestedingen en uitvoeren van belangrijke onderdelen van het inkoop tot betalen proces.

Als afdeling / team zijn wij volop in ontwikkeling. We werken hard aan het optimaliseren en implementeren van het proces van inkoopbehoefte tot en met betalen. Je bent werkzaam binnen team inkoop met zeer nauwe connecties met de financiële administratie

Lees meer over de gemeente Breda: https://www.breda.nl/gemeente-breda-bedrijfsinformatie

De Eisen

  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.
  • Uw kandidaat heeft minimaal 2 jaar werkervaring binnen een aanbestedingsrechtelijke organisatie én specifieke kennis van de aanbestedingsrechtelijke procedures. Dit moet blijken uit het cv.KeuzemogelijkhedenAkkoord (0 Punten)Niet akkoord (0 Punten)
  • Uw kandidaat heeft minimaal 2 jaar recente ervaring (binnen de afgelopen drie jaar) met de werkzaamheden zoals benoemd in de uitvraag. Het gaat hier met name over operationele inkoop. Dit moet blijken uit de cv.
  • Uw kandidaat heeft een afgeronde HBO opleiding in een bedrijfskundige richting . Dit moet blijken uit het cv.KeuzemogelijkhedenAkkoord (0 Punten)Niet akkoord (0 Punten)

De Wensen

  • Uw kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek. - Zowel zelfstandig werken als samenwerken - Oplossingsgericht werken – Procesgericht werken - goede mondelinge en schriftelijke vaardigheden – IT-vaardig, BehulpzaamKeuzemogelijkhedenKandidaat scoort zeer goed op de competenties. Alle competenties zijn aanwezig en weet de kandidaat zeer overtuigend te onderbouwen (40 Punten)Kandidaat voldoet aan de gestelde competenties en kan dit in voldoende mate onderbouwen met voorbeelden uit de praktijk. Bij sommige competenties komt de kandidaat sterker/ overtuigender over dan bij andere competenties (20 Punten)Kandidaat voldoet enigszins aan de gestelde competenties, echter kan dit slecht onderbouwen met voorbeelden uit de praktijk (5 Punten)Kandidaat voldoet niet aan de gestelde competenties. Eén of meer competenties ontbreken. (0 Punten)
  • Het cv is voorzien van referenties met betrekking tot (met contactgegevens) of deze kunnen op aanvraag direct aangeleverd worden (dit moet dan ook op het cv aangegeven zijn).KeuzemogelijkhedenReferenties aanwezig (5 Punten)Geen referenties (0 Punten)
  • Uw kandidaat heeft aantoonbare ervaring met het aansluiten van leveranciers en webshops op ITB / P2P systemen. Bijvoorkeur in Proactis . Dit moet blijken uit het cv.KeuzemogelijkhedenUw kandidaat heeft praktijk ervaring met het aansluiten van leveranciers en webshops op ITB / P2P systemen. Bijvoorkeur in Proactis . (30 Punten)Uw kandidaat heeft enige ervaring maar niet in dagelijkse praktijk met het aansluiten van leveranciers en webshops op ITB / P2P systemen. Bijvoorkeur in Proactis . (15 Punten)Uw kandidaat heeft geen ervaring met het aansluiten van leveranciers en webshops op ITB / P2P systemen. Bijvoorkeur in Proactis . (0 Punten)

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox