Gemeente Amsterdam

Ontwikkelmanager maatschappelijk vastgoed

Gemeente Amsterdam

De opdracht­omschrijving

Functieomschrijving
De ontwikkelmanager is verantwoordelijk voor de ontwikkeling van maatschappelijk vastgoed van de fase na bestuurlijke besluitvorming (initiatieffase) tot oplevering van het vastgoed.
Hierbij ligt de focus op de verkenning en beginfase van trajecten gericht op renovatie en nieuwbouw van vastgoed. Zij/hij heeft de rol van uitvoerend opdrachtgever binnen de directie GV naar bouwmanagers en andere noodzakelijke adviseurs. De ontwikkelmanager is de 'linking pin' tussen het project en de directie. Dit betekent dat de ontwikkelmanager vanaf het moment van een huisvestingsvraag van een beleidsdirectie of stadsdeel tot aan de oplevering van de nieuwe huisvesting het proces aanstuurt namens de opdrachtgever, binnen de meegegeven programmatische en financiële kaders.

Werkzaamheden
We zijn op zoek naar een ontwikkelmanager voor de realisatie van kinderdagverblijven. Binnen Amsterdam worden kinderdagverblijven overwegend gerealiseerd als onderdeel van integrale kindcentra, in Amsterdam vaak ook aangeduid als een alles-in-één-school. Gemeentelijk Vastgoed heeft de verantwoordelijkheid om zorg te dragen voor de bouw van nieuwe kinderdagverblijven die verhuurd worden aan partijen die voorzien in deze maatschappelijk gewenste functie met een commerciële exploitatie. De ontwikkeling is onderdeel van grotere vastgoedprojecten en vraagt dus veel afstemming in proces, juridische afspraken en het borgen van een goede functionele inpassing en duurzame gebruiksmogelijkheden. Ervaring is gewenst met de realisatie van kinderdagverblijven als onderdeel van integrale kindcentra.

Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit vijf clusters, een bestuurs- en concernstaf en zeven bestuurscommissies (stadsdelen). De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De clusters Ruimte en Economie, Sociaal, Dienstverlening en Informatie, Interne Dienstverlening en Stadsbeheer bestaan uit afdelingen die expertise hebben op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/

De opdrachtgever(s)
Gemeentelijk Vastgoed gevestigd op de Voormalige Stadstimmertuin is verantwoordelijk voor vastgoedbeheer, -strategie, -beleid en -ontwikkeling voor het overgrote deel van de vastgoedportefeuille van de gemeente Amsterdam. De directie Gemeentelijk Vastgoed bestaat uit 125 vaste mensen en circa 25 flexibele medewerkers. Samen beheren zij circa 900 panden. Dit zijn bijvoorbeeld het Koninklijk Theater Carré, De Stadsschouwburg Amsterdam, de Openbare Bibliotheek Amsterdam (OBA), maar ook op een veel kleinere schaal zoals een woonkamer voor de wijk.
Ook is Gemeentelijk Vastgoed verantwoordelijk voor de huisvesting van de gemeentelijke organisatie.



 

De Eisen

  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.
  • De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare ervaring met gemeentelijk vastgoed financiën: inzicht in investeringen en exploitatiemodellen.Dit dient te blijken uit het cv.
  • De aangeboden kandidaat heeft werkervaring met gemeentelijke- of ander overheidsvastgoedorganisatie, bijvoorbeeld als asset-manager.
  • De aangeboden kandidaat heeft ervaring met vastgoedontwikkeling in de gemeentelijke context en met bijbehorende bestuurlijke processen in het politieke krachtenveld.
  • De kandidaat heeft aantoonbare ervaring en expertise op het gebied van (bouwkundig) projectmanagement.
  • Geef in maximaal 1 A4 pagina aan waarom uw kandidaat de meest geschikte is voor deze opdracht.Uw motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd.
  • De aangeboden kandidaat is in het bezit van een erkende en afgeronde wo opleiding bij voorkeur in de richting Bouwkunde, Bestuurskunde of Rechten. Let op! De kandidaat moet het document meenemen naar het interview zodat de opdrachtgever kan controleren of deze voldoet. Indien het document niet aanwezig is of niet voldoet wordt het gesprek beëindigd en de offerte ter zijde gelegd.

De Wensen

  • De aangeboden kandidaat heeft ervaring met ontwikkeling van maatschappelijk vastgoed.
  • De aangeboden kandidaat heeft ervaring met advisering bij bijzondere bouwprojecten op het terrein van kunst en cultuur en/ of sport.
  • De aangeboden kandidaat heeft ervaring in begeleiding en coaching van medewerkers.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox