Gemeente Amsterdam

Onderzoeker verkeersmodel

Gemeente Amsterdam

De opdracht­omschrijving

Opdrachtomschrijving
Hoe zorgen we ervoor dat iedereen in Amsterdam zich vlot, veilig en duurzaam kan verplaatsen? Als Onderzoeker Verkeersmodel help jij de stad vooruit met data en onderzoek. Jij brengt mobiliteitsstromen in kaart en gebruikt verkeersmodellen om scherpe analyses en adviezen te geven. Jij voert verkeermodelstudies uit en vertaalt data naar slimme mobiliteitsoplossingen. Met zowel statische als dynamische verkeersmodellen help je beleidsmakers inzicht te krijgen in actuele en toekomstige verkeersstromen. Daarnaast werk je met grote databestanden en verdiep je je in bredere vraagstukken over de openbare ruimte.

Deze functie is extra uitdagend in Amsterdam, waar de beperkte ruimte, de combinatie van fietsers, voetgangers, OV en autoverkeer en de voortdurende stedelijke groei complexe vraagstukken opleveren. Verkeersstromen veranderen continu door bouwprojecten, toerisme en veranderend mobiliteitsgedrag. Dit vraagt om slimme analyses en doordachte oplossingen die bijdragen aan een bereikbare en leefbare stad. Je werkt zelfstandig aan projecten en onderzoekt de vraag achter de vraag om tot de juiste beslisinformatie te komen. Daarbij help je minder ervaren collega’s en verdiep je je in het Verkeersmodel Amsterdam (VMA) en het schrijven van scripts. Met jouw analyses en adviezen draag je direct bij aan een bereikbare en leefbare stad.

Werkzaamheden

  • Jij voert verkeersmodelstudies uit of besteedt deze uit aan de markt;
  • Jij levert beslisinformatie in het werkveld verkeer en vervoer door middel van op feiten gebaseerd onderzoek (evidence based);
  • Jij begeleidt projectmedewerkers en junior collega’s op het gebied van Verkeersmodel Amsterdam;
  • Jij bewaakt daarbij de planning, het budget en de kwaliteit en zorgt voor een goede relatie met de opdrachtgever en andere belanghebbenden;
  • Jij voert intakegesprekken met opdrachtgevers en stelt uitgangspunten, offertes en plannen van aanpak op;
  • Jij stelt voortgangsdocumenten op, schrijft onderzoeksrapporten en geeft presentaties aan opdrachtgevers;
  • Jij draagt zorg voor een zorgvuldige projectafronding.

Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.

De opdrachtgever(s)

De directie Verkeer en Openbare Ruimte (V&OR) zorgt voor de bereikbaarheid, veiligheid en kwaliteit van de openbare ruimte van Amsterdam. Zij werkt aan een stad die bereikbaar is op alle niveaus: internationaal, nationaal, regionaal, stedelijk en lokaal. Verkeer en Openbare Ruimte is de eigenaar van het integrale stedelijk verkeer en vervoersysteem (behalve rail), regisseur van de mobiliteitsketen en namens het bestuur eigenaar van de stedelijke eigendommen. Je komt te werken bij het team Onderzoek & Kennis. Een sub-team van de beleidsafdeling Kennis & Kaders. Wij brengen kennis samen om Amsterdam toegankelijk, leefbaar en in beweging te houden. Met scherpe analyses en onderbouwde inzichten ondersteunen we besluitvorming die rekening houdt met alle belangen. Van mobiliteit en openbare ruimte tot de invloed van economie, demografie en gedrag – wij brengen het in kaart. Als verbinder en coördinator werken we samen met kennispartners binnen én buiten de gemeente. Onze kernwaarden? Nieuwsgierigheid, objectiviteit en zorgvuldigheid. Zo dragen we bij aan een stad die werkt voor iedereen.

De Eisen

  • Eis - Werk- en denkniveau De aangeboden kandidaat beschikt minimaal over een hbo werk- en denkniveau. Dit dient geel gemarkeerd in het cv te staan.
  • Eis - Werkervaring De aangeboden kandidaat heeft minimaal 3 jaar ervaring met verkeersmodellen. Dit dient duidelijk geel gemarkeerd in het cv te staan.
  • Eis - Werkervaring De aangeboden kandidaat heeft minimaal 3 jaar ervaring met het uitvoeren van complexe projecten waarin verkeersmodellen een centrale rol spelen. In deze projecten heb je een leidende rol gehad (bijvoorbeeld projectleider van de verkeersmodelstudie). Dit dient duidelijk geel gemarkeerd in het cv te staan.
  • Eis - Werkervaring De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare ervaring met het interpreteren en analyseren van modelresultaten en weet hoe je gericht naar antwoorden zoekt. Dit dient duidelijk geel gemarkeerd in het cv te staan.
  • Eis - Verificatie Ervaring Verificatie van de ervaring van de kandidaat.
  • Eis - Draaideurconstructie Is de aangeboden kandidaat in de afgelopen 2 jaar in loondienst geweest bij de gemeente Amsterdam? Let op antwoordmogelijkheden: Nee, kandidaat is in de afgelopen 2 jaar niet in loondienst geweest bij de gemeente Amsterdam. Ja, kandidaat is in de afgelopen 2 jaar wel in loondienst geweest bij de gemeente Amsterdam. (KO)
  • Eis - CV toevoegen U voegt het cv toe van de kandidaat. Het cv is opgesteld in het Nederlands en is maximaal 5 A4 groot. Als een cv meer dan 5 A4 omvat worden alleen de eerste 5 A4 meegenomen in de beoordeling. Het cv dient enkel en alleen ter verificatie van de bij de eisen en wensen gegeven antwoorden. Als het cv niet overeenkomt met de door u gegeven antwoorden kan de gemeente Amsterdam besluiten uw offerte af te wijzen.
  • Referentie U dient minimaal 1 relevante referentie op te geven van de aangeboden kandidaat. Vul in: •    organisatie •    naam contactpersoon •    telefoonnummer contactpersoon. Na afstemming met kandidaat en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie.  Voor een objectieve referentie mag de inschrijver zichzelf niet als referent opgeven. Let op: de referent dient op de hoogte te zijn
  • Eis - Opleiding De aangeboden kandidaat is in het bezit van een erkende  hbo- of wo-diploma in de richting van verkeer, vervoer, infrastructuur of economie. Dit dient duidelijk geel gemarkeerd in het cv te staan. Let op! De kandidaat moet het document meenemen naar het interview zodat de opdrachtgever kan controleren of deze voldoet. Indien het document niet aanwezig is of niet voldoet wordt het gesprek beëindigd en de offerte ter zijde gelegd.
  • Beschikbaarheid en tarief kandidaat Een interview maakt deel uit van het selectieproces en de aangeboden kandidaat kan in de evaluatiefase van de offerteaanbiedingen uitgenodigd worden voor een gesprek. Hij of zij dient daarom beschikbaar te zijn voor het interview; Bij gunning is de aangeboden kandidaat direct inzetbaar zoals vermeld in de opdrachtomschrijving van deze tender; Het uurtarief (exclusief BTW) dat u opgeeft is inclusief reis- en verblijfkosten, indexatie  en overige bijkomende kosten voor de gehele duur van de opdracht en optionele verlengingen. Indien het opgegeven tarief de aangegeven range of het maximumtarief overschrijdt wordt uw offerte terzijde gelegd (knock out).
  • Eis - Verificatie kennis Verificatie van de kennis van de kandidaat.
  • Referentie U dient minimaal 1 relevante referentie op te geven van de aangeboden kandidaat. Vul in: •    organisatie •    naam contactpersoon •    telefoonnummer contactpersoon. Na afstemming met kandidaat en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie.  Voor een objectieve referentie mag de inschrijver zichzelf niet als referent opgeven. Let op: de referent dient op de hoogte te zijn

De Wensen

  • Wens - Kennis De aangeboden kandidaat heeft multimodale studies gedaan (fiets, OV, auto) met een verkeersmodel van een grote gemeente, provincie of vervoersautoriteit. Dit dient duidelijk geel gemarkeerd in het cv te staan.
  • Wens - Werkervaring De aangeboden kandidaat heeft ervaring met het schrijven van scripts binnen OmniTrans. Dit dient duidelijk geel gemarkeerd in het cv te staan.
  • Toetsing van de competentie: [Analytisch vermogen]                   [Gevorderd niveau]
  • Toetsing van de competentie: [Inventiviteit]                   [Gevorderd niveau]
  • Toetsing van de competentie: [Omgevingsbewustzijn]                   [Gevorderd niveau]
  • Toetsing van de competentie: [Samenwerken]                   [Gevorderd niveau]
  • Toetsing van de competentie: [Resultaatgerichtheid]                   [Gevorderd niveau]
  • Toetsing van de competentie: [Overtuigingskracht]                   [Gevorderd niveau]
  • Informatie Kandidaat Wij willen de onderstaande gegevens van de door u aangeboden kandidaat ontvangen. De gegevens worden onder andere gebruikt voor het uitnodigen van de kandidaat voor een interview en het aanvragen van de VOG indien hij/zij de functie krijgt. Let op! Het verstrekken van onjuiste en/of onvolledige informatie leidt tot vertraging. Gebruik de volledige naam van de kandidaat zoals deze in het paspoort of op de identiteitskaart staat vermeld.   Middels de tab 'Offerte' dient u de naam van de inschrijving te wijzigen, die bovenin wordt weergegeven. Wijzig deze naar: Naam organisatie + naam kandidaat, zodat duidelijk is welke kandidaat het betreft. Dit kan worden gewijzigd aan de hand van het potlood icoon.
  • Toelichting Maximumtarief Het uurtarief voor deze tender bedraagt maximaal €147,80 Het uurtarief (exclusief BTW) dat u opgeeft is inclusief reis- en verblijfkosten, indexatie en overige bijkomende kosten voor de gehele duur van de opdracht en optionele verlengingen. Er geldt een maximum uurtarief conform het actuele bezoldigingsmaximum per uur zoals bepaald in de WNT waarbij maximaal 36 uur per week mag worden gefactureerd; EN - De contractwaarde over 12 maanden is maximaal gelijk aan de actuele WNT-norm. Indien het opgegeven tarief buiten de aangegeven range valt, wordt uw offerte terzijde gelegd (knock-out). De verdeling van de punten voor de score op tarief wordt als volgt berekend: de inschrijver met het laagste tarief krijgt het maximale aantal punten. De score van de overige offertes wordt gerelateerd aan het laagste tarief op basis van percentuele afwijking.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox