Nationale Politie

Onderwijskundige 2fte

Nationale Politie

De opdracht­omschrijving

Opdracht omschrijving

De Opdracht betreft de inhuur van twee onderwijskundigen binnen de sector Hoger Politieonderwijs die naast het meebouwen aan de inrichting van de onderwijskundige ondersteuning, ook vorm en inhoud geven aan de kwaliteitszorg binnen de sector. 

Vanuit de Onderwijsondersteuning zoals deze wordt ingericht op sectorniveau, ondersteunen de onderwijskundigen de sectorleiding, maar ook de teamchefs. De onderwijskundigen initieren, monitoren, signaleren en volharden in alle fasen van de PDCA-cyclus door onder andere de sectorleiding en teamchefs, gevraagd en ongevraagd, te adviseren op hoofdlijnen en soms in detail over:

  • Het gehele traject van vaststelling en actualisatie van kwalificatiedossiers;
  • Uitwerking hiervan in onderwijs en examinering, ook wat betreft digitale leermiddelen en toetsing;
  • Begeleiding  en professionalisering van docenten;
  • ondersteuning bij de implementatie van (geactualiseerd) onderwijs en examens;
  • kwaliteitszorg tijdens de uitvoering waarmee voldaan is aan de gestelde kwaliteitseisen aan het politieonderwijs.

 


Verantwoordelijkheden

De onderwijskundige is verantwoordelijk voor het actief bijdragen aan de kwaliteitsverbetering van onderwijs en examinering in de sector HPO, betreffende zowel beleidsvorming als de praktische uitvoering.


Type inzet

Bij deze aanvraag gaat het om een werkrelatie op basis van een resultaatgerichte opdrachtdefinitie. De uitvoering vindt plaats vanuit van de vakinhoudelijke professionaliteit, zelfstandigheid, kennis en vaardigheden (expertise) van de kandidaat. Er is geen sprake van inzet op basis een arbeidsverhouding en dient ook niet als zodanig te worden aangemerkt. De opdracht start op het moment dat de kandidaat start en de opdracht stopt op het moment dat het resultaat door de politie goedgekeurd is (decharge). Tussentijds evaluatie zal periodiek en in afstemming plaatsvinden.

De aanvraag staat open voor alle aanbieders, zowel detacheringsbureau's als ZZP-ers worden uitgenodigd om te reageren.

Voor deze opdracht is een betrouwbaarheidsonderzoek (BO) van toepassing. Een positief besluit is een vereiste voor het uitvoeren van deze opdracht.


Doelstelling

De onderwijskundige adviseert en ontwikkelt beleid specifiek voor de sector HPO. Daarnaast implementeert hij/zij het beleid van de Politieacademie waar dit relevant is voor de sector. Bij deze taken wordt bijzondere aandacht besteed aan de verschillen en overeenkomsten tussen de diverse opleidingen binnen de sector en ook aan de verschillen tussen de sectoren van de Politieacademie.


Contacten

Voornamelijk Intern gericht.


Opleiding

Eis:
De kandidaat heeft een erkend, volwaardig en volledig afgeronde diploma op minimaal WO niveau.

 

Wens:
De kandidaat heeft een erkend, volwaardig en volledig afgeronde diploma op minimaal WO niveau in de richting Onderwijskunde of Onderwijswetenschappen.


Professionele kennis en werkervaring

Eis:
De kandidaat heeft in de afgelopen 5 jaar minimaal 3 jaar werkervaring binnen het Hoger Onderwijs in een onderwijskundige rol.

 

Wensen:

  • De kandidaat heeft aantoonbaar werkervaring met het samenbrengen van verschillende belangen van stakeholders;
  • De kandidaat heeft aantoonbaar ervaring in docentenbegeleiding en het begeleiden en initiëren van didactische verbeterprocessen;
  • De kandidaat heeft aantoonbaar ervaring in het ontwikkelen van beroeps- en opleidingsprofielen, opleidingsprogramma's en onderwijsmiddelen;
  • De kandidaat heeft aantoonbaar werkervaring met het implementeren van onderwijskundige ontwikkelingen / vernieuwingen binnen het Hoger Onderwijs ook op digitaal gebied.
  • De kandidaat heeft aantoonbaar werkervaring met een accreditatieproces voor opleidingsprogramma's;
  • De kandidaat heeft aantoonbaar werkervaring met trajecten waarbij de kandidaat regelmatig moet schakelen tussen strategisch, tactisch en operationeel niveau;
  • De kandidaat heeft aantoonbaar werkervaring in projecten en samenwerkingsverbanden waarbij strakke tijdslijnen gehanteerd worden.


Competenties

  • Creativiteit
  • Flexibel gedrag
  • Organisatievermogen
  • Politiek-bestuurlijke sensitiviteit
  • Systeemdenken
  • Samenwerken 
  • Vakmanschap
  • Resultaatgericht
  • Uitstekende mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • De Externe is inzetbaar vanaf 01-04-2024 (of indien mogelijk zoveel eerder als de screening akkoord is) tot en met 31-03-2025 voor 36 uur per week. Het contract kan door de Opdrachtgever optioneel worden verlengd. Dit zoals wordt aangegeven in het profiel. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van het kandidaten onderzoek. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de Opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de aanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
  • Eis 2. De kandidaat heeft een erkend, volwaardig en volledig afgeronde diploma op minimaal WO niveau. Dit is een eis en moet duidelijk blijken uit het CV van de kandidaat. De kandidaat dient voor het verificatiegesprek het bewijsmiddel te kunnen overleggen. Wanneer blijkt dat de kandidaat niet over het gevraagde diploma beschikt, zal dit leiden tot uitsluiting van de aanvraag.
  • Eis 3. De kandidaat heeft in de afgelopen 5 jaar minimaal 3 jaar werkervaring binnen het Hoger Onderwijs in een onderwijskundige rol. Benoem het nummer van deze eis expliciet in het CV bij de werkzaamheden. Geef een beschrijving in het CV waar deze ervaring uit blijkt, benoem de naam van de opdrachtgever(s) en de perioden (mm-jjjj t/m mm-jjjj).
  • Eis 4. Vereiste competenties/vaardigheden: Creativiteit Bekijkt vraagstukken vanuit verschillende invalshoeken. Komt tot originele, oorspronkelijke en vernieuwende ideeën of oplossingen voor problemen diemet de functie verband houden. Flexibel gedrag Staat open voor en speelt adequaat en doelgericht in op verander(en)de en snel wisselende omstandigheden. Organisatievermogen Bepaalt prioriteiten en geeft de benodigde acties, tijd en middelen aan om ervoor te zorgen dat activiteiten plaats vinden en zaken geregeld worden. Evalueert de voortgang en stelt waar nodig de planning en opzet bij. Politiek-bestuurlijke sensitiviteit Anticipeert op en onderkent de relevantie van gebeurtenissen in de politiekbestuurlijke context die van invloed zijn op de positionering van de politie. Systeemdenken Herkent zowel het groter verband als de interne samenhang binnen vraagstukken en is zich bewust van de eigen positie en invloed in dat grotere geheel. Samenwerken Heeft oog voor het groepsbelang en draagt actief bij aan het gemeenschappelijke resultaat. Vakmanschap Beschikt over en past inhoudelijke kennis en vaardigheden op een adequate wijze in zijn vak toe. Resultaatgericht Maakt een vertaalslag van doelen naar beoogde resultaten en weet deze op een efficiënte en effectieve wijze te realiseren. Toont zich aanspreekbaar op resultaten. Mondelinge- en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid: Maakt feiten, meningen en ideeën aan anderen in begrijpelijk Nederlandse taal mondeling en schriftelijk duidelijk. Bovenstaande competenties, gevraagde werk -en denkniveau en/of vaardigheden hoeven niet in het CV te worden benoemd/uitgeschreven maar dienen middels concrete voorbeelden duidelijk aangetoond te worden tijdens het verificatiegesprek. Wanneer blijkt dat de kandidaat niet over de gevraagde competenties beschikt, zal dit leiden tot het terzijde leggen van de bieding.

De Wensen

  • Wens 6. De kandidaat heeft aantoonbaar werkervaring met een accreditatieproces voor opleidingsprogramma's. Motiveer de rol van de kandidaat, geef in de toelichting aan hoeveel maanden ervaring met bovenstaande is opgedaan en geef een inhoudelijke situatieschets waaruit deze werkervaring blijkt. De toelichting is beknopt, to the point en mag daar waar nodig puntsgewijs. Middels deze toelichting zal de mate van bekwaamheid beoordeeld worden d.m.v. een puntenverdeling. Tevens zal een inhoudelijke verificatie van dit criterium in de interviewfase plaatsvinden. Alleen een verwijzing naar het CV of een algemene motivatie is niet voldoende en zal geen punten genereren. Puntenverdeling: 0/5= De kandidaat heeft geen aantoonbare werkervaring met een accreditatieproces voor opleidingsprogramma's. 5/5= De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring met een accreditatieproces voor opleidingsprogramma's.
  • Wens 7. De kandidaat heeft aantoonbaar werkervaring met trajecten waarbij de kandidaat regelmatig moet schakelen tussen strategisch, tactisch en operationeel niveau. Motiveer de rol van de kandidaat, geef in de toelichting aan hoeveel maanden ervaring met bovenstaande is opgedaan en geef een inhoudelijke situatieschets waaruit deze werkervaring blijkt. De toelichting is beknopt, to the point en mag daar waar nodig puntsgewijs. Middels deze toelichting zal de mate van bekwaamheid beoordeeld worden d.m.v. een puntenverdeling. Tevens zal een inhoudelijke verificatie van dit criterium in de interviewfase plaatsvinden. Alleen een verwijzing naar het CV of een algemene motivatie is niet voldoende en zal geen punten genereren. Puntenverdeling: 0/5= De kandidaat heeft geen aantoonbare werkervaring met trajecten waarbij de kandidaat regelmatig moet schakelen tussen strategisch, tactisch en operationeel niveau. 5/5= De kandidaat heeft aantoonbaar werkervaring met trajecten waarbij de kandidaat regelmatig moet schakelen tussen strategisch, tactisch en operationeel niveau.
  • Wens 1. De kandidaat heeft een erkend, volwaardig en volledig afgeronde diploma op minimaal WO niveau in de richting Onderwijskunde of Onderwijswetenschappen. Dit is een wens en moet duidelijk blijken uit het CV van de kandidaat. De kandidaat dient voor het verificatiegesprek het bewijsmiddel te kunnen overleggen. Wanneer blijkt dat de kandidaat niet over het gevraagde diploma/certificaat beschikt, worden geen punten toegekend. Puntenverdeling: 0/5= De kandidaat heeft een erkend, volwaardig en volledig afgeronde diploma op minimaal WO niveau in een andere richting van de richting Onderwijskunde of Onderwijswetenschappen. 5/5= De kandidaat heeft een erkend, volwaardig en volledig afgeronde diploma op minimaal WO niveau in de richting Onderwijskunde of Onderwijswetenschappen.
  • Wens 2. De kandidaat heeft aantoonbaar werkervaring met het samenbrengen van verschillende belangen van stakeholders. Motiveer de rol van de kandidaat, geef in de toelichting aan hoeveel maanden ervaring met bovenstaande is opgedaan en geef een inhoudelijke situatieschets waaruit deze werkervaring blijkt. De toelichting is beknopt, to the point en mag daar waar nodig puntsgewijs. Middels deze toelichting zal de mate van bekwaamheid beoordeeld worden d.m.v. een puntenverdeling. Tevens zal een inhoudelijke verificatie van dit criterium in de interviewfase plaatsvinden. Alleen een verwijzing naar het CV of een algemene motivatie is niet voldoende en zal geen punten genereren. Puntenverdeling: 0/5= Onvoldoende t.a.v. de overige aanbiedingen 1/5= Matig t.a.v. de overige aanbiedingen 2/5= Voldoende t.a.v. de overige aanbiedingen 3/5= Ruim voldoende t.a.v. de overige aanbiedingen 4/5= Goed t.a.v. de overige aanbiedingen 5/5= Uitstekend t.a.v. de overige aanbiedingen
  • Wens 3. De kandidaat heeft aantoonbaar ervaring in docentenbegeleiding en het begeleiden en initiëren van didactische verbeterprocessen. Motiveer de rol van de kandidaat, geef in de toelichting aan hoeveel maanden ervaring met bovenstaande is opgedaan en geef een inhoudelijke situatieschets waaruit deze werkervaring blijkt. De toelichting is beknopt, to the point en mag daar waar nodig puntsgewijs. Middels deze toelichting zal de mate van bekwaamheid beoordeeld worden d.m.v. een puntenverdeling. Tevens zal een inhoudelijke verificatie van dit criterium in de interviewfase plaatsvinden. Alleen een verwijzing naar het CV of een algemene motivatie is niet voldoende en zal geen punten genereren. Puntenverdeling: 0/5= De kandidaat heeft geen aantoonbare ervaring in docentenbegeleiding en het begeleiden en initiëren van didactische verbeterprocessen. 5/5= De kandidaat heeft aantoonbaar ervaring in docentenbegeleiding en het begeleiden en initiëren van didactische verbeterprocessen.
  • Wens 4. De kandidaat heeft aantoonbaar ervaring in het ontwikkelen van beroeps- en opleidingsprofielen, opleidingsprogramma's en onderwijsmiddelen. Motiveer de rol van de kandidaat, geef in de toelichting aan hoeveel maanden ervaring met bovenstaande is opgedaan en geef een inhoudelijke situatieschets waaruit deze werkervaring blijkt. De toelichting is beknopt, to the point en mag daar waar nodig puntsgewijs. Middels deze toelichting zal de mate van bekwaamheid beoordeeld worden d.m.v. een puntenverdeling. Tevens zal een inhoudelijke verificatie van dit criterium in de interviewfase plaatsvinden. Alleen een verwijzing naar het CV of een algemene motivatie is niet voldoende en zal geen punten genereren. Puntenverdeling: 0/5= De kandidaat heeft geen ervaring in het ontwikkelen van beroeps- en opleidingsprofielen, opleidingsprogramma's en onderwijsmiddelen. 5/5= De kandidaat heeft aantoonbaar ervaring in het ontwikkelen van beroeps- en opleidingsprofielen, opleidingsprogramma's en onderwijsmiddelen.
  • Wens 5. De kandidaat heeft aantoonbaar werkervaring met het implementeren van onderwijskundige ontwikkelingen / vernieuwingen binnen het Hoger Onderwijs ook op digitaal gebied. Motiveer de rol van de kandidaat, geef in de toelichting aan hoeveel maanden ervaring met bovenstaande is opgedaan en geef een inhoudelijke situatieschets waaruit deze werkervaring blijkt. De toelichting is beknopt, to the point en mag daar waar nodig puntsgewijs. Middels deze toelichting zal de mate van bekwaamheid beoordeeld worden d.m.v. een puntenverdeling. Tevens zal een inhoudelijke verificatie van dit criterium in de interviewfase plaatsvinden. Alleen een verwijzing naar het CV of een algemene motivatie is niet voldoende en zal geen punten genereren. Puntenverdeling: 0/5= De kandidaat heeft geen aantoonbare werkervaring met het implementeren van onderwijskundige ontwikkelingen / vernieuwingen binnen het Hoger Onderwijs ook op digitaal gebied. 5/5= De kandidaat heeft aantoonbaar werkervaring met het implementeren van onderwijskundige ontwikkelingen / vernieuwingen binnen het Hoger Onderwijs ook op digitaal gebied.
  • Wens 8. De kandidaat heeft aantoonbaar werkervaring in projecten en samenwerkingsverbanden waarbij strakke tijdslijnen gehanteerd worden. Motiveer de rol van de kandidaat, geef in de toelichting aan hoeveel maanden ervaring met bovenstaande is opgedaan en geef een inhoudelijke situatieschets waaruit deze werkervaring blijkt. De toelichting is beknopt, to the point en mag daar waar nodig puntsgewijs. Middels deze toelichting zal de mate van bekwaamheid beoordeeld worden d.m.v. een puntenverdeling. Tevens zal een inhoudelijke verificatie van dit criterium in de interviewfase plaatsvinden. Alleen een verwijzing naar het CV of een algemene motivatie is niet voldoende en zal geen punten genereren. Puntenverdeling: 0/5= De kandidaat heeft geen aantoonbare werkervaring in projecten en samenwerkingsverbanden waarbij strakke tijdslijnen gehanteerd worden. 5/5= De kandidaat heeft aantoonbaar werkervaring in projecten en samenwerkingsverbanden waarbij strakke tijdslijnen gehanteerd worden.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox