Gemeente Amsterdam

Assistent projectmanager gebied

Gemeente Amsterdam

De opdracht­omschrijving

Opdrachtomschrijving
In de functie van Assistent Programmamanager zorg je samen met de vier Programmamanagers Gebied dat enerzijds het gebiedsgericht werken binnen de directie Afval en Grondstoffen zich verder ontwikkelt en anderzijds het bestuur goed geïnformeerd blijft over de voortgang. Het bestuur bestaat uit de dagelijkse besturen van 7 stadsdelen, het
stadsgebied Weesp, het college van B&W en de bijbehorende commissies. De portefeuillehouders Afval en Reiniging vormen een belangrijke schakel in het geheel. Je bereidt ambtelijke overleggen voor, neemt deel aan deze
overleggen, schrijft bestuurlijke stukken en bewaakt processen. Ook organiseer je het projectleidersoverleg en zit het voor. Verder help je mee met het organiseren van stadsbrede themasessies en organiseert
kennisdeling. 

De Programmamanagers Gebied zijn het aanspreekpunt voor de portefeuillehouders Afval en Reiniging en geven sturing aan de uitvoering van de 10 gebiedsopgaven Afval en Schoon. Jij speelt een belangrijke rol in het plannen, organiseren en faciliteren van alles wat nodig is om de Programmamanagers Gebied goed te assisteren bij het verder ontwikkelen van gebiedsgericht werken, zowel ambtelijk als bestuurlijk. Als assistent voer je operationele taken uit en helpt in- en overzicht te houden, agenda en bespreekpunten/issues voor te bereiden, fasering op scherp te houden en knelpunten te signaleren. Zoals je ziet, zijn je werkdagen afwisselend. De rode draad? In overleg met de programmamanagers pak je verschillende zaken op en zorg je er voor dat dingen op de juiste manier en op het juiste moment zijn geregeld. Met je enthousiasme inspireer je collega’s en andere betrokkenen, en natuurlijk deel je jouw kennis en ervaring graag met je omgeving. Zo draag je bij aan een schone stad waar het fijn wonen, werken en recreëren is.


Werkzaamheden
· Je organiseert het integrale overleg tussen de verschillende afdelingen van de directie Afval en Grondstoffen, benadert de deelnemers van te voren over hun actiepunten, zorgt voor de verslaglegging en bewaakt de voortgang;
· Je maakt een jaarplanning voor het ambtelijk maken en bestuurlijk behandelen van de voortgangsrapportage gebiedsopgaven;
· Je maakt de voorgangsrapportage en schrijft de bestuurlijke stukken die bij de rapportage horen;
· Je checkt of er vragen zijn binnen gekomen bij de programmamanagers, coördineert de beantwoording en legt de beantwoording vast;
· Je ondersteunt de programmamanager bij de voortgangsgesprekken met de verschillende projectleiders;
· Je ontdekt rode draden in de uitvoering van de gebiedsopgaven Afval en Schoon, verbindt die en helpt mee met het organiseren van stadsbrede sessies.

Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.

De opdrachtgever(s)
De Directie Afval & Grondstoffen is onderdeel van het cluster Stadsbeheer en zorgt voor het inzamelen en zo hoogwaardig als mogelijk laten verwerken van het huishoudelijk afval en afval van bedrijven dat daarop lijkt. Het voorkomen van (rest)afval is de hoofddoelstelling. Afvalinzameling betekent samenwerken met bewoners en bedrijven in de stad. De directie is verantwoordelijk voor een efficiënte en zo schoon mogelijke inzamellogistiek. Ten slotte is de directie verantwoordelijk voor de afvalstoffenheffing. Binnen de directie zorgt de afdeling Strategie & Projecten voor beleidsvorming en –realisatie. De doelen uit het Uitvoeringsprogramma Afval zijn daartoe door vertaald in concrete programma’s en projecten.

De Eisen

  • Beschikbaarheid en tarief kandidaat Een interview maakt deel uit van het selectieproces en de aangeboden kandidaat kan in de evaluatiefase van de offerteaanbiedingen uitgenodigd worden voor een gesprek. Hij of zij dient daarom beschikbaar te zijn voor het interview; Bij gunning is de aangeboden kandidaat direct inzetbaar zoals vermeld in de opdrachtomschrijving van deze tender; Het uurtarief (exclusief BTW) dat u opgeeft is inclusief reis- en verblijfkosten, indexatie  en overige bijkomende kosten voor de gehele duur van de opdracht en optionele verlengingen. Indien het opgegeven tarief de aangegeven range of het maximumtarief overschrijdt wordt uw offerte terzijde gelegd (knock out).
  • Referentie U dient minimaal 1 relevante referentie op te geven van de aangeboden kandidaat. Vul in: organisatie naam contactpersoon telefoonnummer contactpersoon. Na afstemming met kandidaat en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie.  Let op: de referentie dient op de hoogte te zijn
  • Eis - Draaideurconstructie Is de aangeboden kandidaat in de afgelopen 2 jaar in loondienst geweest bij de gemeente Amsterdam? Let op antwoordmogelijkheden: Nee, kandidaat is in de afgelopen 2 jaar niet in loondienst geweest bij de gemeente Amsterdam. Ja, kandidaat is in de afgelopen 2 jaar wel in loondienst geweest bij de gemeente Amsterdam. (KO)
  • Eis - Opleiding De aangeboden kandidaat is in het bezit van een erkende HBO diploma.  Dit dient duidelijk te blijken uit het cv. Let op! De kandidaat moet het document meenemen naar het interview zodat de opdrachtgever kan controleren of deze voldoet. Indien het document niet aanwezig is of niet voldoet wordt het gesprek beëindigd en de offerte ter zijde gelegd.
  • Eis - Werkervaring De aangeboden kandidaat heeft minimaal drie jaar ervaring als programma-/projectcoördinator, c.q. assistent programmamanager of soortgelijke functie. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Eis - Werkervaring De aangeboden kandidaat heeft minimaal drie jaar ervaring met gemeentelijke bestuurlijke processen. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Eis - CV toevoegen U voegt het cv toe van de kandidaat. Het cv is opgesteld in het Nederlands en is maximaal 5 A4 groot. Als een cv meer dan 5 A4 omvat worden alleen de eerste 5 A4 meegenomen in de beoordeling. Het cv dient enkel en alleen ter verificatie van de bij de eisen en wensen gegeven antwoorden. Als het cv niet overeenkomt met de door u gegeven antwoorden kan de gemeente Amsterdam besluiten uw offerte af te wijzen.
  • Eis - Toevoegen motivatie Geef in maximaal 1 A4 aan waarom uw kandidaat de meest geschikte is voor deze opdracht. Uw motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd.
  • Eis - Werkervaring De aangeboden kandidaat heeft minimaal drie jaar ervaring met het schrijven van (bestuurlijke) stukken. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Eis - Verificatie Ervaring Verificatie van de ervaring van de kandidaat.
  • Eis - Verificatie kennis Verificatie van de kennis van de kandidaat.
  • Referentie U dient minimaal 1 relevante referentie op te geven van de aangeboden kandidaat. Vul in: organisatie naam contactpersoon telefoonnummer contactpersoon. Na afstemming met kandidaat en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie.  Let op: de referentie dient op de hoogte te zijn

De Wensen

  • Toelichting Maximumtarief Het uurtarief voor deze tender bedraagt maximaal € 105,- Het uurtarief (exclusief BTW) dat u opgeeft is inclusief reis- en verblijfkosten, indexatie en overige bijkomende kosten voor de gehele duur van de opdracht en optionele verlengingen. Er geldt een maximum uurtarief conform het actuele bezoldigingsmaximum per uur zoals bepaald in de WNT waarbij maximaal 36 uur per week mag worden gefactureerd; EN - De contractwaarde over 12 maanden is maximaal gelijk aan de actuele WNT-norm. Indien het opgegeven tarief buiten de aangegeven range valt, wordt uw offerte terzijde gelegd (knock-out). De verdeling van de punten voor de score op tarief wordt als volgt berekend: de inschrijver met het laagste tarief krijgt het maximale aantal punten. De score van de overige offertes wordt gerelateerd aan het laagste tarief op basis van percentuele afwijking.
  • Wens - Werkervaring De aangeboden kandidaat heeft ervaring met bestuurlijke processen bij een G4-Gemeente.  Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Wens - Werkervaring De aangeboden kandidaat heeft ervaring met het werken in een uitvoeringsorganisatie. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Toetsing van de competentie: Visie: Expert
  • Toetsing van de competentie: Aanpassingsvermogen: Expert
  • Toetsing van de competentie: Stressbestendig: Expert
  • Informatie Kandidaat Wij willen de onderstaande gegevens van de door u aangeboden kandidaat ontvangen. De gegevens worden onder andere gebruikt voor het uitnodigen van de kandidaat voor een interview en het aanvragen van de VOG indien hij/zij de functie krijgt. Let op! Het verstrekken van onjuiste en/of onvolledige informatie leidt tot vertraging. Gebruik de volledige naam van de kandidaat zoals deze in het paspoort of op de identiteitskaart staat vermeld.   Middels de tab 'Offerte' dient u de naam van de inschrijving te wijzigen, die bovenin wordt weergegeven. Wijzig deze naar: Naam organisatie + naam kandidaat, zodat duidelijk is welke kandidaat het betreft. Dit kan worden gewijzigd aan de hand van het potlood icoon. Indienen extra inschrijvingen Gemeente Amsterdam stelt u voor deze aanvraag in staat om maximaal 2 kandidaat aan te bieden. Attentie: u dient iedere inschrijving apart in te dienen. Indienen doet u door middel van de button 'Indienen'. Ter controle vraagt het systeem om uw wachtwoord. Heeft u hier vragen over dan kunt u contact opnemen met de Servicedesk van Mercell. Klik op 'Invullen' en vul aan: Naam kandidaat: Telefoonnummer kandidaat: (privé) e-mailadres van de kandidaat:

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
03 juni 2025 om 06:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox