Gemeente Amsterdam

Omgevingsmanager Pilot knip Weesperstraat

Gemeente Amsterdam

De opdracht­omschrijving

Functieomschrijving
De omgevingsmanager bouwt aan een goede relatie met de omgeving en zorgt daarnaast voor afstemming met interne raakvlakken en partijen. Hij/zij zorgt voor een gestructureerde aanpak van het omgevingsmanagement inclusief verslaglegging zodat geleverde input kan worden gebruikt bij de evaluatie van het project. Hij/zij werkt nauw samen met communicatie en de overige teamleden.

Werkzaamheden
De omgevingsmanager is verantwoordelijk voor:

  • Omgevingscommunicatie
  • Informatievoorziening en klachtenafhandeling als eerste aanspreekpunt voor omgevingspartijen.
  • Structureren stakeholderinformatie.
  • (Online) betrekken van belangengroepen en bewoners bij planuitwerking en -uitvoering.
  • Opstellen en coördineren uitwerking BLVC/WWU.
  • Planning ten behoeve van uitvoering tijdelijke stremming in relatie tot afstemming stakeholders opstellen.


Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit vijf clusters, een bestuurs- en concernstaf en zeven bestuurscommissies (stadsdelen). De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De clusters Ruimte en Economie, Sociaal, Dienstverlening en Informatie, Interne Dienstverlening en Stadsbeheer bestaan uit afdelingen die expertise hebben op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/

De opdrachtgever(s)
Amsterdam heeft een bijzondere aantrekkingskracht op bewoners, bedrijven en bezoekers. Die aantrekkingskracht heeft de hoofdstad de afgelopen jaren vele nieuwe Amsterdammers, een ongekende dynamiek en economische en culturele voorspoed gebracht. Elk jaar weer komen steeds meer mensen in Amsterdam wonen, werken en op bezoek. De groei van Amsterdam stelt de stad voor nieuwe vraagstukken, met betrekking tot bijvoorbeeld leefbaarheid, mobiliteit en bereikbaarheid, wonen, werken en toerisme. Dit is de context van het organisatieonderdeel Ruimte en Economie en de 13 afdelingen met 2584 medewerkers die samen dit organisatieonderdeel vormen.
 
De afdeling Verkeer & Openbare Ruimte (V&OR) is één van de 13 afdelingen met 284 medewerkers binnen het organisatieonderdeel Ruimte en Economie. V&OR draagt zorg voor de bereikbaarheid, de veiligheid en de kwaliteit van de openbare ruimte in Amsterdam. Zij werkt aan een stad die bereikbaar is op alle niveaus (internationaal, nationaal, regionaal, stedelijk en lokaal). Daarbij wordt gestuurd op het beste resultaat voor de gebruiker tegen de laagste maatschappelijke kosten en risico's. Onderdelen daarvan zijn het efficiënt beheren van stedelijke assets, het optimaal benutten van het integrale verkeer- en vervoerssysteem en het opdrachtgeverschap van projecten.
Als Omgevingsmanager werk je in opdracht van het Programma uitvoeringsmaatregelen  Autoluw (PUMA) aan de realisatie van de Pilot knip Weesperstraat..
Vanuit de Agenda Amsterdam Autoluw  wordt gewerkt aan een verbetering openbare ruimte waarbij de stad autoluwer dient te worden en bereikbaar blijft. Door minder geparkeerde auto's op straat, minder zoekverkeer in het centrum en beter Openbaar Vervoer creëren we meer ruimte voor fietsers en voetgangers en verbeteren we de veiligheid en de luchtkwaliteit.


 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • De aangeboden kandidaat heeft recente ervaring met (en kennis van): Werkervaring in uitvoeringswerkzaamheden binnen het centrum van de gemeente Amsterdam en de daarvoor benodigde WWU-procedure, het opstellen van BLVC-plannen en het verkrijgen van de WIOR-vergunning.Ervaring met de samenwerking met een aannemer en (externe)  stakeholders (ondernemers, bewoners, nood- en hulpdiensten) gedurende de werkzaamheden.
  • De aangeboden kandidaat heeft recente en aantoonbare ervaring, minimaal 2 jaar, als omgevingsmanager bij realisatie van infrastructurele projecten in dienst dan wel in opdracht van een of meerdere G4-gemeentes
  • Geef in maximaal een halve A4 aan waarom uw kandidaat de meest geschikte is voor deze opdracht.Uw motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd.
  • De aangeboden kandidaat beschikt minimaal over een WO-werk en denkniveau met een opleiding in de richting van sociale geografie, planologie en stedenbouw

De Wensen

  • De kandidaat heeft ervaring met het opstellen en uitvoeren van stakeholder- en communicatiestrategie.
  • De kandidaat heeft ervaring met het samenwerken met Amsterdamse omgevingspartijen, zoals het GVB en de nood- en hulpdiensten.
  • De kandidaat heeft ervaring met tijdelijke wegafsluitingen op het Amsterdamse Plusnet.
  • De kandidaat heeft ervaring met tijdelijke verkeersmaatregelen op straat in de gemeente Amsterdam.
  • De kandidaat heeft ervaring met omgevingsmanagement in de voorbereidings- en uitvoeringsfase van infrastructurele projecten.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox