Rijksvastgoedbedrijf

Objectmanager

Rijksvastgoedbedrijf

De opdracht­omschrijving

Als objectmanager ben je als onderhoudsdeskundige werkzaam op het snijvlak van onderhoudsmanagement / vastgoedmanagement en contractmanagement. Je hebt een dynamische job, die technische, juridische en bedrijfskundige componenten bevat. Je vertegenwoordigt de directie Vastgoedbeheer en bent het eerste aanspreekpunt voor de gebruikers van de objecten die aan jou zijn toegewezen.

Het is jouw verantwoordelijkheid om deze objecten minimaal in conditie 3 te houden of te krijgen binnen de gestelde organisatorische kaders. Jij maakt de uitvoering van het dagelijks- en planmatig onderhoud mogelijk en controleert of het geleverde werk overeenkomt met de gestelde (prestatie-) eisen. Je bent RVB BOEI gecertificeerd adviseur (IAV) en hebt aantoonbare kennis van integrale inspecties. Hierin zijn de disciplines en kennis van bouwkunde, elektrotechniek en werktuigbouwkunde van essentieel belang.

In samenwerking met de assetmanager en een instandhoudingsadviseur lever je input voor het opstellen, verkrijgen en monitoren van de benodigde onderhouds- en investeringsbudgetten. Met jouw kennis van het object en met het analyseren van de storingspatronen weet jij de juiste prioriteiten te stellen en de technische- en politieke afbreukrisico’s juist in te schatten. Ook ben je er verantwoordelijk voor dat jouw objecten en je leveranciers aantoonbaar voldoen aan wet- en regelgeving. Je moet kennis hebben van alle gangbare regelgeving en op de hoogte blijven van wijzigingen in wet- en regelgeving.

Je bent in staat om kleine projecten te leiden en hebt ervaring met het aanspreken van aannemers op het nakomen van hun verplichtingen. Je kan gebruik maken van de expertise van collega’s en externe deskundigen. Het planmatig (vervangings-) onderhoud wordt soms door jou, maar voornamelijk door collega projectleiders uitgevoerd. Bij grootschalige onderhouds- en herinrichtingsprojecten ben je in staat om de rol van Technisch Manager Onderhoud volgens het IPM-rollenmodel te vervullen. Als onderhoudskundige in deze projectteams zorg je ervoor dat de overeengekomen doelstellingen behaald worden.

Je levert input voor de totstandkoming van diverse onderhoudscontracten en op het gebied van inkoopstrategie, waarbij je regelmatig afstemt met de inkoper. Je denkt mee over de strategie van de integratie van het onderhoudsaspect in projecten. Je draagt bij aan de invoering van richtinggevende standaarden voor de werkwijze in de directie en de samenwerking met andere directies. Het integreren van de onderhoudscomponent in omvangrijke geïntegreerde projecten stem je af met opdrachtgevers en opdrachtnemers. Je hebt een coachende rol naar je directe collega’s over deze nieuwe samenwerkingsvorm en het verspreiden van dit gedachtegoed.

Hierbij heb jij specifieke kennis en ervaring met grote multidisciplinaire herinrichtings- en verbouwingsprojecten, waarbij de objecten tijdens de uitvoering in gebruik zijn gebleven en het primaire proces ongehinderd door heeft kunnen gaan ook in situaties waarin een hoog beveiligingsregime van toepassing is. Je hebt ervaring met beeldbepalende projecten met een groot afbreukrisico op politiek-bestuurlijk en of technisch-veiligheid kritisch gebied. Je hebt aantoonbare ervaring met gebouwen met een hoog beveiligingsregime, en bent instaat om op basis van de vervangingsplanning werkzaamheden te laten uitvoeren, waarbij het gebruik ongestoord doorgang kan vinden.

Je bent flexibel en je kan omgaan met de context en dynamiek van projecten, zoals geld, tijd, snelheid en omvang.

De objecten bevinden zich in de regio Zuid-Holland/ Zeeland.

Taken/verantwoordelijkheden

Je bent eerste aanspreekpunt vanuit het Rijksvastgoedbedrijf voor de gebruiker en hebt daarmee een belangrijke rol in het relatiemanagement. Je benoemt zorgen en ontevredenheid bij gebruikers en escaleert deze tijdig naar je direct leidinggevende. Je werkveld is op uitvoerend/tactisch niveau.

Je bewaakt een juiste toepassing van de afspraken gemaakt in de Rijkshuisvestingstelsels.

Je hebt regulier overleg met leveranciers en gebruikers om de werkzaamheden in de gebouwen goed op elkaar af te stemmen. Je bewaakt de uitvoering van beheer en onderhoud binnen de randvoorwaarden die vastgelegd zijn in de overeenkomsten en signaleert knelpunten naar de contractbeheerder.

Je geeft voor een deel van de werkzaamheden zelf opdracht, bewaakt de doorlooptijd, zorgt voor een juiste en volledige administratie en geeft prestatieverklaring af. Daarin word je ondersteund door een project assistent.

Je houdt de hoofdlijnen van technische vraagstukken in de gaten en vormt een oordeel over de door de leverancier voorgestelde oplossing. Je wordt hierin ondersteund door technisch collega’s binnen en buiten de afdeling. Je weet waar je vraagstukken kunt neerleggen.

Je stelt samen met technische collega’s en de assetmanager de meerjarenonderhouds plannen voor je panden op. Jij brengt hierin je specifieke pandkennis en je kent de visie en wensen van je klanten.

Je vult mogelijk het projectmanagement op kleiner vervangingsonderhoud of klantwensen in.

Je bent continu alert op wet- en regelgeving en in het bijzonder relaties van de werkzaamheden met de lopende aspectprogramma’s, als asbest, brandveiligheid, veilig werken op hoogte.

Je werkt in een politieke omgeving, bent je bewust van de diverse belangen, kan tegenstellingen benoemen en weet daarin tot een oplossing te komen.

Je signaleert tijdig tekortkomingen of risico’s, opdat we in een escalatieproces oplossingen kunnen vinden.

Meest essentiële competenties

Je bent je bewust van de dynamiek, processen en verschillende belangen binnen de betrokken organisaties en partijen en je bent in staat de aanpak hierop af te stemmen en als de situatie daarom vraagt ben je in staat om buiten de gebaande paden te denken en handelen op het moment dat de situatie daarom vraagt (b.v. calamiteiten). Je onderkent tijdig de (politieke) afbreukrisico’s voor de bewindspersonen en het RVB en anticipeert met de juiste interventies en stevigheid. Je bent proactief en organisatie-sensitief. Je hebt aantoonbare ervaring in het maken van afspraken met anderen over kwaliteit en kwantiteit van het te leveren werk en houdt voortgang in de gaten van eigen acties en anderen. Je kunt snel, goed werken onder tijdsdruk en je bent communicatief sterk. Het samenwerken in multidisciplinaire teams is een vanzelfsprekendheid. Je bent in staat de mening van anderen te beïnvloeden.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Eis 04: De kandidaat is in het bezit van een VCA-certificaat 'Veiligheid voor Operationeel Leidinggevenden VCU' (VOL-VCA) en een geldig GPI-certificaat (Poortinstructie voor alle bouwplaatsen met als doel de veiligheid voor iedereen te verbeteren). Toelichting: Geldige diploma’s dragen het VCA/VCU-logo, de vermelding ‘Veiligheid voor Operationeel Leidinggevenden VCA’, de naam van het Examencentrum VCA, kandidaat naam, geboortedatum en VCA-diplomanummer. Bij het niet benoemen van VCA-gegevens in het CV van de kandidaat en hierdoor de verificatie in het Centraal Diploma Register (CDR) https://www.vca.ssvv.nl niet kan plaatsvinden zal de aanbieding terzijde worden gelegd. Uitwerking kandidaat Datum behalen VCA-VOL: Diplomanummer VCA-VOL: Datum behalen GPI-certificaat: Diplomanummer GPI-certificaat:Handmatig toegevoegd
  • Eis10: In verband met de werkzaamheden is het een eis dat een positieve referentie omtrent integriteit verifieerbaar is. Daarnaast dient de kandidaat een Verklaring Omtrent Gedrag te kunnen overleggen binnen 4-6 weken na start van de opdracht.Gewijzigd
  • Eis 01: De aangeboden kandidaat beschikt minimaal over een afgeronde Hbo-opleiding technische bedrijfskunde, facilitymanagement, bouwmanagement of bouwkunde opleiding. Toelichting: Deze afgeronde en erkende opleidingen moet duidelijk zijn benoemd in het cv van de kandidaat. Benoem bij elke opleiding of deze is afgerond en wanneer het diploma is behaald. Bij het niet benoemen of het diploma is behaald zal de aanbieding terzijde worden gelegd.Gewijzigd
  • Eis02: De aangeboden Kandidaat beschikt over minimaal 3 jaar werkervaring als objectmanager of een vergelijkbare functie waarin diegene verantwoordelijk was voor het behoud en onderhoud van vastgoed, waarbij sprake was van een omgeving met meervoudige complexe belangen. Toelichting: Deze kennis moet duidelijk zijn benoemd in het cv van de kandidaat. Benoem bij welke opdrachtgever deze werkervaring is opgedaan en de periode [mm-jjjj]. Bij het niet benoemen van het aantal jaren waarin de kennis is opgedaan en bij welke opdrachtgever, zal de aanbieding terzijde worden gelegd.Gewijzigd
  • Eis 3: De aangeboden kandidaat beschikt over minimaal 5 jaar werkervaring op het gebied van tactisch en operationeel vastgoedmanagement voor een (semi-) publieke opdrachtgever, waarbij aantoonbaar sprake is van de volgende aspecten: • Utiliteitsbouw, hieronder wordt in dit verband niet verstaan loods, fabriekshal of woningbouw; • Ervaring met de technische en financiële aspecten van integraal vastgoedbeheer volgens de RVB BOEI- methodiek Toelichting: Deze kennis moet duidelijk zijn benoemd in het cv van de kandidaat. Benoem bij welke opdrachtgever deze werkervaring is opgedaan en de periode [mm-jjjj]. Bij het niet benoemen van het aantal jaren waarin de kennis is opgedaan en bij welke opdrachtgever, zal de aanbieding terzijde worden gelegd.Handmatig toegevoegd

De Wensen

  • Eis 11: Wij verzoeken u graag te vermelden op welke basis u deze opdracht aanneemt.
  • Wens 2: De mate van ervaring met diverse contractvormen Aspecten: • Aantal en omvang van de contracten. Je werkt met verschillende contracten voor verschillende disciplines en er wordt van je verwacht dat je deze inhoudelijk kent zodat je hier ook op kan sturen; • Mate van ervaring met risico gestuurd werken en systeemgerichte contractbeheersing; • Taken en verantwoordelijkheden. Het moet duidelijk voor je zijn vanuit de contracten en stelsels (demarcatie) waar welke verantwoordelijkheid ligt zowel in de uitvoering als op financieel gebied.Gewijzigd
  • Wens 3: De mate van ervaring als vastgoedmanager binnen of samenwerkend met een (semi-)publieke organisatie Aspecten: • Ervaring met politiek/bestuurlijke aspecten. • Ervaring met het organiseren en inschakelen van de eigen organisatie (van opdrachtgever) voor inhoudelijke ondersteuning. • Ervaring met het organiseren en inschakelen van derden voor ondersteuning, waarbij de werkwijze van de publieke organisatie leidend is. • De mate van ervaring met het schakelen tussen de verschillende abstractieniveaus binnen een overheidsorganisatie en bij externe leveranciers. • Het bereiken van consensus binnen de ambtelijke organisatie.Gewijzigd
  • Wens 1: 1. De mate van ervaring als objectmanager/vastgoedbeheerder. Aspecten: • Omvang en complexiteit (financiële omvang, bvo en aantal en rol van actoren) van het onderhoud of onderhoudsprojecten • Complexiteit (aantal en rol van de actoren) van het samenspel tussen vastgoedmanager, projectleider en de teamleden • Invloed op de werkzaamheden van derden, waaronder ingehuurde adviseurs, aannemers en installateurs bij onderhoudsactiviteiten • Ervaring met onderhouds- of verbouwprojecten van beveiligde locaties (met een streng beveiligingsregime) waarbij het primaire proces doorgang moest blijven vinden.Gewijzigd
  • Wens 4: De mate van aantoonbare kennis van werkmethoden en processen binnen een publieke organisatie Aspecten: • Bekend zijn met de werkmethodieken van publieke organisaties en automatiseringssystemen • Ervaring met gebruikers met een bijzondere status binnen het RijkshuisvestingsstelselGewijzigd

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox