Rijksvastgoedbedrijf

Objectmanager

Rijksvastgoedbedrijf

De opdracht­omschrijving

 

Het Rijksvastgoedbedrijf is de grootste opdrachtgever in Nederland op het gebied van vastgoed. Wij zijn een professionele organisatie met een enorme hoeveelheid beschikbare kennis en ervaring. We beheren ruim 12,4 miljoen vierkante meter bruto vloeroppervlak aan gebouwen en circa 94.000 hectare grond. Onze medewerkers ontwikkelen en beheren onder meer rechtbanken, kazernes, magazijnen, kantoren, musea, gevangenissen, gerechtsgebouwen, paleizen en monumenten.

Bij het Rijksvastgoedbedrijf werken project- en procesmanagers, inkopers, contractmanagers, gebouwbeheerders, juristen, restauratiespecialisten, ingenieurs en architecten. Maar ook ecologen en kunsthistorici. Wij zorgen voor beheer en onderhoud, aan- en verkoop, nieuwbouw, verbouw en renovatie én ontwikkeling en herontwikkeling van gebouwen en terreinen. 

 

 

De directie Vastgoedbeheer 

De directie Vastgoedbeheer bestaat uit de afdelingen Klant- en Vastgoedmanagement, Technisch 

beheer, Realisatie West, Realisatie Oost en Expertisecentrum Techniek. De directie Vastgoedbeheer 

is verantwoordelijk voor het beheer van de gebouwen, gebouw gebonden (technische) installaties, 

boven en ondergrondse infrastructuur, terreinen en gronden van en in het beheer bij het 

Rijks vastgoedbedrijf zowel in de fase van (tijdelijk) gebruik als leegstand. 

 

Afdeling Realisatie Oost 

De afdeling Realisatie Oost is (samen met de afdeling Realisatie West) integraal verantwoordelijk 

voor het beheer en onderhoud van de panden die het Rijksvastgoedbedrijf in eigendom en beheer 

heeft of huurt. De functie van de voorraad panden is zeer divers: van paleizen tot musea, 

kantoren, gevangenissen, rechtbanken, militaire terreinen en leegstand. Afdeling Realisatie Oost 

bestaat uit: sectie Noord (provincies Groningen, Friesland, Overijssel, Drenthe), sectie Oost 

(provincies Gelderland, Flevoland) en sectie Zuid (provincies Noord-Brabant, Zeeland 

(defensieportefeuille) en Limburg). 

 

Cluster 

Het cluster OPM2 Oost Brabant en Limburg omvatten de functies clusterhoofd, programmamanager, objectmanager, projectleider, projectadministrateur en projectassistent. 

 

Project 

Als objectmanager Rijksvastgoed beheer en onderhoud je de meest bijzondere gebouwen. Jij managet kritische bedrijfsprocessen, waarin één foutje grote gevolgen kan hebben. Vanuit Tilburg zorg je daarom dat onze portefeuille uitstekend wordt onderhouden. 

Je maakt deel uit van een team van ± 6 objectmanager met ieder een eigen deel van de portefeuille. De objectmanagers worden technisch ondersteund door een aantal opzichters en administratief ondersteund door een aantal projectassistenten. 

 

Opdrachtomschrijving 

Voor jouw deel van de portefeuille (gebouwen/panden) ben je dé spil in het beheer en onderhoud. Je zorgt hier dat het reguliere onderhoud wordt uitgevoerd, zoals onderhoud aan de airco’s klimaatinstallaties of het testen van de liften. Daarvoor stuur je aannemers aan. Is er een storing of probleem? Dan zorg je dat dit snel wordt verholpen. Daarbij leg je contact met de gebruikers van het gebouw en zorg je dat de aannemer zijn werk kan doen. Dit vergt soms wat organisatiewerk, bijvoorbeeld bij onderhoud aan complexe objecten zoals een gevangenis of rechtbank, zeker bij objecten met een hoger beveiligingsniveau. 

Jij organiseert en plant het werk op zo’n manier dat gebruikers hier zo min mogelijk hinder van hebben. Een groot deel van je werk is echter onvoorspelbaar, storingen vallen nou eenmaal niet te plannen. Op zo’n moment schakel je snel. En kun je onderhoud wel plannen? Dan doe je dit zo efficiënt mogelijk. Kunnen bepaalde vervangingen allemaal in één keer uitgevoerd worden? Dan doe je dat. Aan de hand van het daadwerkelijke storingsverloop, de inspecties en de behoeften van de gebruiker bepaal jij, samen met de Assetmanager en de Technisch adviseur de optimale onderhoudsstrategie. 

Klanten dienen bij jou ook hun nieuwe wensen in. Willen ze bijvoorbeeld een open kantoor in plaats van dichte kamers? Of een kinderdagverblijf op de tweede verdieping? Het is jouw taak om te zorgen dat deze wensen op de juiste plek samenkomen binnen het RVB. Dan overleg je met je 

technische collega’s om te kijken wat de mogelijkheden zijn. Met technische collega’s wordt gekeken wat de mogelijkheden zijn en vervolgens wordt dit verwerkt in een plan. Daarnaast verwerk je alle informatie over jouw objecten in onze systemen. Zo is de directie altijd op de hoogte is van de status van de objecten. Daarnaast is deze informatie belangrijk bij het afsluiten van nieuwe contracten. Je werkt nauw samen met de projectassistent, die jou administratief ondersteunt. 

 

Competenties 

De aangeboden kandidaat bezit de competenties: 

• Samenwerken 

• Resultaatgerichtheid 

• Klantgerichtheid 

• Omgevingsbewustzijn 

• Plannen en organiseren 

• Analyseren 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • -De aangeboden kandidaat bezit de competenties benoemd in de opdrachtomschrijving. Toelichting: Dit moet middels concrete voorbeelden duidelijk uitkomen tijdens het verificatiegesprek. Geef aan op welke wijze de competenties worden toegepast bij de uitvoering van de opdracht. Bij het niet voldoende aantonen zal aanbieding terzijde worden gelegd.
  • : De aangeboden kandidaat beschikt over minimaal drie jaar ervaring met objectmanagement/ facilitymanagement of in een functie/ rol met een vergelijkbaar takenpakket. Je hebt ruime ervaring met contractbeheer en de technische uitvoering van onderhoud aan (kantoor)panden en andere grotere objecten. Je hebt aantoonbare ervaring in het coördineren en laten uitvoeren van reguliere onderhoud, en het aansturen van aannemers. Daarnaast is aantoonbare ervaring vereist op het gebied van dagelijks beheer en storingsopvolging, en de daarvoor noodzakelijke afstemming met gebruikers van de panden. Toelichting: Deze kennis moet duidelijk zijn benoemd in het cv van de kandidaat. Benoem bij welke opdrachtgever deze werkervaring is opgedaan en de periode [mm-jjjj]. Bij het niet benoemen van het aantal jaren waarin de kennis is opgedaan en bij welke opdrachtgever, zal de aanbieding terzijde worden gelegd.
  • - In verband met de werkzaamheden is het een eis dat een positieve referentie omtrent integriteit verifieerbaar is. Daarnaast dient de kandidaat een Verklaring Omtrent Gedrag te kunnen overleggen binnen 4 weken na start van de opdracht.
  • De aangeboden kandidaat beschikt minimaal over een afgeronde Hbo-opleiding op het gebied van vastgoed- en /of objectbeheer, facility management of in een technische richting; bijvoorbeeld bouw-/ installatietechniek. Toelichting: Deze afgeronde en erkende opleidingen moet duidelijk zijn benoemd in het CV van de kandidaat. Benoem bij elke opleiding of deze is afgerond en wanneer het diploma is behaald. Bij het niet benoemen of het diploma is behaald zal de aanbieding terzijde worden gelegd.

De Wensen

  • : Ervaring en/ of affiniteit met de organisatie van de opdrachtgever. Aspecten: • Processen en procedures; • Politiek bestuurlijke.
  • : De mate van ervaring met het objectmanagement van gebouwen/panden i.h.k.v. dagelijks beheer en onderhoud. Aspecten: • Omvang; • Diversiteit; • Complexiteit.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox