gemeente IJsselstein

Netwerkcoördinator zorg en sociaal domein

gemeente IJsselstein

  • geen max tarief

  • Utrecht

  • 16 uur per week

  • Zorg en Welzijn
  • 01 januari 2026

  • 01 januari 2027

De opdracht­omschrijving

Organisatie
De gemeente IJsselstein is een stad in het zuidwesten van de provincie Utrecht. De stad telt ruim 33.000 inwoners en heeft een gezellig historisch hart waar de inwoners trots op zijn. De ambtelijke organisatie van de gemeente (GIJS) bestaat uit ruim 250 medewerkers verdeeld over 7 teams. GIJS werkt aan een bloeiend en toekomstbestendig IJsselstein, waar iedereen prettig kan wonen, werken en samenleven. GIJS staat voor betrouwbare dienstverlening, een benaderbare organisatie en heldere communicatie. De ambtenaren werken vanuit drie kernwaarden: vakmanschap, pragmatisch en samenspel. Samen met en voor ‘ons stadje’.

Opdracht
In IJsselstein is er voor gekozen om de functie van netwerkcoördinator in te zetten ter versterking van de samenwerking tussen gemeente, inwoners, sociaal team en Zorg4IJsselstein. Om de huidige samenwerking verder te verstevigen, op te bouwen en door te ontwikkelen en om vanuit de gemeente de verbindende factor te zijn tussen bovengenoemde partijen.

Als netwerkmanager begeleid je projecten voor integraal samenwerken binnen het sociaal en medisch domein in allerlei verschillende fases: van idee tot realisatie. Jij overziet wat er binnen en buiten de organisatie speelt. Ook ben je aanspreekpunt voor de projecten die vallen onder het IZA.

 Je zorgt ervoor dat je de benodigde informatie ophaalt en schept orde in de veelheid van vakgebieden en personen die een bijdrage moeten leveren aan de projecten. Je regisseert de uitvoering en stuurt bij waar nodig. Je werkt samen met je ambtelijke en bestuurlijke opdrachtgever en adviseert en ondersteunt dezen.

 Je werkt doelgericht en creatief, omdat de tijd van ‘doen wat we altijd deden’ voorbij is. Er zijn gewoonweg onvoldoende middelen om op dezelfde manier door te gaan. Het  wordt het steeds meer nodig om samenwerking binnen zorg en sociaal domein te verstevigen/intensiveren.

Heel concreet zij de taken van de Netwerkcoördinator:

Beheren van het netwerk
De Netwerkcoördinator:

  • Bouwt aan een samenhangend netwerk van professionals vanuit de gemeente, eerstelijns zorg, welzijn/voorliggende veld, sport, scholen, KOV, sociaal domein, 2e-lijnszorg (geïndiceerde zorg, GGZ), waar zijn kansen om beter samen te werken aan gezondheid, preventie en een sterke sociale basis;
  • Is een aanspreekpunt voor de beleidsadviseurs van Samenleven, het sociaal team en voor zorgverleners in de wijk.
  • Je bouwt met je collega netwerkmanagers verder aan een effectief netwerk van professionals uit eerstelijns zorg en sociaal domein.
  • Onderhoudt contacten met alle professionals en patiëntvertegenwoordigers om wensen en belangen samen te brengen en te vertalen naar concrete plannen;
  • Versterkt, verbindt en stemt af met de inwoner van IJsselstein.

Stimuleren multidisciplinaire samenwerking
De Netwerkcoördinator:

  • Faciliteert en ondersteunt de professionals tot het maken, implementeren en borgen van structurele afspraken rondom multidisciplinaire zorg;
  • Signaleert goede bestaande initiatieven elders en brengt deze bij gemeente, zorg4 en/of bestaande projectgroepen onder de aandacht;
  • Signaleert lacunes en dubbele activiteiten.

Ondersteuning gemeente en bestuur Zorg4
De Netwerkcoördinator:

  • Ondersteunt de gemeente en het bestuur van Zorg4 (samen met de netwerkmanagers) bij het verder realiseren van een samenhangend, structureel netwerk binnen de gemeente;
  • Enthousiasmeert en stimuleert professionals tot deelname;
  • Participeert in relevante overleggen/ gremia.

Competenties
Je bent pragmatisch, flexibel, communicatief sterk, verbinder, daadkrachtig (her) kent de complexiteit, belangen van samenwerkingen in het sociaal domein, toont leiderschap.

Benodigd aantal professionals
1

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 105,-. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk:  ja/nee

 

De Eisen

  • 2. ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.
  • 5. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar binnen een gemeente;
  • 3. Een aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding;
  • 4. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider, coördinator of programmamanager binnen het sociaal domein;
  • 6. Aantoonbare werkervaring en kennis van en met IZA.

De Wensen

  • 7. Een aantoonbare afgeronde wo opleiding
  • 8. Minimaal 7 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider, coördinator of programmamanager binnen het sociaal domein
  • 9. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring binnen een gemeente
  • 10. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring en kennis van en met IZA
  • 11. Aantoonbare werkervaring met integrale samenwerkingen gericht op zorg en welzijn

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
22 december 2025 om 08:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox