
Gooise Meren
max €95 per uur
Noord-Holland
8 uur per week
22 december 2025
22 december 2026
Organisatie
Bussum, Naarden, Muiden en Muiderberg vormen samen gemeente Gooise Meren met ruim 60.000 inwoners. Onze organisatie is plat en overzichtelijk met 450 medewerkers. We vertrouwen elkaar, zijn wendbaar en werken doelgericht met impact voor het bestuur, de inwoners en collega’s.
We stimuleren medewerkers zichzelf te zijn en te vertrouwen op hun kennis en intuïtie. Wanneer je leergierig bent zijn er vele mogelijkheden om te experimenteren en jezelf te ontwikkelen. Onze medewerkers hebben een open blik naar buiten en naar elkaar. Ze durven vragen te stellen en kritisch te zijn. En bovenal: ze hebben plezier in hun werk.
Ook Gooise Meren staat gesteld voor complexe vraagstukken. We proberen die vraagstukken zo simpel mogelijk te houden. Door bij de essentie van de opgave te blijven, is het voor medewerkers duidelijk wat hun aandeel is en welke rol ze daarin hebben. Ze voelen zich mede-eigenaar van de oplossing. We hebben een stevige organisatie die zichzelf continue ontwikkelt. Dat doen we geleidelijk en op een zo natuurlijk mogelijke manier. Soms hebben we tijdelijk mensen nodig voor projecten, nieuwe opgaven of vervanging. Daarvoor zoeken we inspirerende teamspelers die effectief werken: doortastend, ondernemend, besluitvaardig. Passend bij onze organisatie.
Opdracht
Bij de gemeente Gooise Meren zijn we tijdelijk op zoek naar een adviseur kinderopvang. Op grond van de Wet kinderopvang is de gemeente verantwoordelijk voor het toezicht op en de handhaving van de kwaliteit van de kinderopvang. De GGD Gooi en Vechtstreek inspecteert in opdracht van de gemeente alle voorzieningen en voert het toezicht uit. De adviseur kinderopvang binnen de gemeente heeft de volgende taken op het gebied van handhaving en beleid:
- Inkomende rapporten van de GGD beoordelen en eventuele handhavingsactie uitzetten;
- Wijzigingsverzoeken behandelen en verwerken in het Landelijk Register Kinderopvang;
- Registreren van nieuwe kindercentra of gastouders;
- Deelnemen aan regionale overleggen en contactpersoon voor de GGD;
- Adviseren bij aanpassing beleidsregels;
- Maken van de jaarverantwoording kinderopvang;
- Adviseren van de portefeuillehouder/ bestuur inzake de handhaving op de kinderopvang;
- Bezoeken aan houders van kindercentra indien nodig.
Competenties
- Je bent proactief en je denkt steeds een stap vooruit;
- Je steekt graag de handen uit de mouwen en bent resultaatgericht;
- Je pakt zaken zelfstandig op en hebt een groot verantwoordelijkheidsgevoel;
- Je hebt oog voor de politieke omgeving waarin je werkt.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.
Is hybride werken mogelijk: Ja.
Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.
Zo werkt onze dienstverlening
Heb je interesse in deze opdracht?
Reageer directOntvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox