Gemeente Altena

Milieu-inspecteur

Gemeente Altena

  • geen max tarief

  • Noord-Brabant

  • 24 uur per week

  • Omgevingsdiensten
  • 15 maart 2021

  • 31 december 2021

De opdracht­omschrijving

Wij zijn op zoek naar gedreven collega’s die samen met ons de schouders willen zetten onder het opbouwen van de grootste gemeente van Noord-Brabant (maar liefst 226,6 km2!). Maak jij bij ons het verschil als milieu-inspecteur?
 

 

24 uur per week voor de periode van 15 maart 2021 t/m 31 december 2021

Wat doe je als milieu-inspecteur?

  • Je houdt toezicht op de naleving van milieuwetgeving via algemene milieucontroles (niet inrichting gebonden) en (her-) controles bij inrichtingen. Daarnaast houd je toezicht op de naleving van milieuwetgeving en het opsporen van milieuovertredingen.
  • Je handelt (milieu)klachten af, adviseert in geval van afwijkingen, beoordeelt mogelijke oplossingen en maatregelen, onderneemt binnen de kaders vervolgacties en bent verantwoordelijk voor de hieraan verbonden correspondentie.
  • Je handelt niet basistaak gerelateerde meldingen Activiteitenbesluit (categorie A en B1) af.
  • Je houdt toezicht op de Wet op de ruimtelijke ordening, Bodemwetgeving, de inrichtingseisen van de Drank- en Horecawet en de APV.
  • Je geeft voorlichting en informatie aan inwoners, bedrijven en organisaties op het gebied van milieu en denkt hierbij vanuit de klant.
  • Je adviseert desgewenst intern op het gebied van ruimtelijke ordening en bouwen.

                             
Wat breng je mee?

  • Je hebt een afgeronde MBO niveau 4 opleiding op het gebied van Milieu.
  • Je beschikt over goede kennis van milieuwetgeving.
  • Je hebt meerdere jaren ervaring met de uitvoerende taken op het gebied van milieu.
  • Je hebt ervaring met de applicatie GIS VG of vergelijkbare systemen en digitaal toezicht.
  • Je bent in staat om maatwerkvoorschriften op te stellen.
  • Je kunt omgaan met tegenstrijdige belangen en bestuurlijke en politiek gevoelige zaken.
  • Je werkt zelfstandig, maar bent wel collegiaal en teamgericht.
  • Je bent klant- en resultaatgericht en in staat snel adequate beslissingen te nemen als dit nodig is.
  • Je bent in het bezit van een rijbewijs B en hebt een auto.

Competenties als verantwoordelijkheid, analytisch vermogen, oordeelsvorming, klantgerichtheid en kwaliteitsgerichtheid en sterke communicatieve vaardigheden zijn jou op het lijf geschreven.

Er kunnen momenten zijn dat aanwezigheid gewenst is. Dit zal altijd in nauw overleg gaan en conform richtlijnen die het RIVM voorschrijven.

De Eisen

  • Kandidaat beschikt over 1 of meer referenties. Dit moet blijken uit het CV.
  • Kandidaat is in het bezit van een rijbewijs B en heeft een auto. Dit moet blijken uit het CV.
  • Kandidaat heeft ervaring met digitaal toezicht. Dit moet blijken uit het CV.
  • Kandidaat heeft ervaring met het afhandelen van niet basistaak gerelateerde meldingen Activiteitenbesluit (categorie A en B1).
  • Kandidaat heeft ervaring met het opstellen van maatwerkvoorschriften. Dit moet blijken uit het CV.
  • Kandidaat heeft ervaring met de applicatie GIS VG of vergelijkbare systemen. Dit moet blijken uit het CV.
  • Kandidaat beschikt over goede kennis van de milieuwetgeving. Dit moet blijken uit het CV.
  • Kandidaat heeft een afgeronde opleiding op minimaal MBO-4 niveau. Dit moet blijken uit het CV.
  • Kandidaat is in staat op de startdatum van 15 maart 2021, zoals in de aanvraag wordt aangegeven, te starten met de opdracht.

De Wensen

  • Kandidaat beschikt over goede communicatieve vaardigheden (zowel mondeling als schriftelijk). Dit moet blijken uit het gesprek.
  • Kandidaat is in staat snel adequate beslissingen te nemen als dit nodig is. Dit moet blijken uit het gesprek.
  • Kandidaat is klant- en resultaatgericht. Dit moet blijken uit het gesprek.
  • Kandidaat is in staat om zelfstandig te werken, maar is wel collegiaal en teamgericht. Dit moet blijken uit het gesprek.
  • Kandidaat kan goed omgaan met tegenstrijdige belangen en bestuurlijke en politiek gevoelige zaken. Dit moet blijken uit het gesprek.
  • Kandidaat heeft in de afgelopen 2 jaar vergelijkbare werkzaamheden verricht voor de gemeente Altena. Dit moet blijken uit het CV.
  • Kandidaat is in de afgelopen 5 jaar werkzaam geweest binnen een gemeente of andere overheidsorganisatie. Dit moet blijken uit het CV.
  • Kandidaat heeft in de afgelopen 5 jaar ervaring opgedaan als milieu inspecteur. Dit moet blijken uit het CV.
  • Kandidaat is beschikbaar voor 24 uren per week zoals in de aanvraag wordt aangegeven.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox