Gemeente Pijnacker Nootdorp

Medior planeconoom

Gemeente Pijnacker Nootdorp

De opdracht­omschrijving

Organisatie
De gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente, de komende jaren neemt het inwoneraantal toe van 55.000 naar 65.000. We werken de komende jaren aan grote projecten op het gebied van woningbouw, bedrijventerreinen, infrastructuur, voorzieningen, natuur en recreatie. Wonen in Pijnacker-Nootdorp is aantrekkelijk vanwege de goede voorzieningen en de prettige ligging in het groen met uitstekende verbindingen naar Den Haag en Rotterdam.

De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 500 medewerkers. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. Onze medewerkers voelen zich gewaardeerd en zijn trots op de organisatie waarvoor zij werken.

Je komt te werken bij het team Ontwikkeling. Als directe collega’s heb je projectmanagers, projectassistenten, juristen grondzaken en planeconomen. Bij elkaar ongeveer 20 collega’s. Wij vinden het fijn om op kantoor samen te werken.

Opdracht
De gemeente is voor het team Ontwikkeling op zoek naar een medior planeconoom.
Als planeconoom werk je aan uiteenlopende projecten op het gebied van ontwikkeling van woningbouw, bedrijventerreinen, maatschappelijke voorzieningen en infrastructuur.

Je bent verantwoordelijk voor het opstellen, toetsen en beheren van berekeningen voor gebiedsontwikkelingen.  Je draagt zorg voor de financiële beheersing binnen de (project)organisatie.

De werkzaamheden betreffen het hele spectrum van het werk van een planeconoom, waaronder:

  • Advisering over en behandeling van lopende (en nog vast te stellen) grondexploitaties;
  • Advisering over en behandeling van kostenverhaal bij particuliere initiatieven;
  • Advisering over en behandeling van lopende en nog aan te vragen subsidies gerelateerd aan ruimtelijke ontwikkelingen;
  • Je adviseert over kostenverhaal van gebiedsoverstijgende voorzieningen;
  • Je adviseert over grondprijzen bij aan- en verkoopof andere uitgiftevormen;
  • Je adviseert over en beheersen van projectrisico’s;
  • Je helpt mee aan onze rapportages over de voortgang van onze ruimtelijke projecten;
  • Je helpt mee bij het actueel houden van verschillende beleidsdocumenten, zoals de Nota grondbeleid, Nota kostenverhaal en de Nota grondprijzen.
  • Je neemt deel aan projectgroepen;
  • Je neemt zo nodig deel aan contractsonderhandelingen over
    aan- en verkoop van gronden, ontwikkel- en samenwerkingsovereenkomsten en (anterieure) exploitatieovereenkomsten.

Competenties:
- Enthousiast;
- Zelfstandig kunnen werken;
- Proactief;
- Stressbestendig;
- Nauwkeurig;
- Groot verantwoordelijkheidsgevoel.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.

De Eisen

  • Minimaal een afgeronde hbo bachelor opleiding;
  • Aantoonbare werkervaring als planeconoom bij een gemeente;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als planeconoom;
  • De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op 11 juni 2025, gelieve hier rekening mee te houden
  • Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop;
  • In het bezit van een beroepsaansprakelijkheidsverzekering of een aansprakelijkheidsverzekering bedrijven en biedt qua verzekerde hoedanigheid, inhoudelijk dekking aan minimaal de opdrachtwaarde van de opdracht

De Wensen

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als planeconoom
  • De aanbiedende partij begeleidt de kandidaat op inhoudelijk en persoonlijk tijdens de duur van de opdracht en zorgt voor voldoende achtervang om continuïteit te garanderen
  • In bezit van een aantoonbaar netwerk van planeconomen dat aan kennisdeling doet
  • Minimaal een hbo bachelor aangevuld met (interne) planeconomische opleiding
  • Beschikbaar per 1 juli 2025 voor minimaal 16 uur tot 24 uur per week beschikbaar
  • Aantoonbare werkervaring met Grondzaken binnen een gemeente met strategiebepaling voor onderhandeling, advisering over o.a. huur-, koop-, samenwerkings- of anterieure overeenkomsten, advisering over grondverwervings- en gronduitgiftebeleid, advisering over privaat- of publiekrechtelijk kostenverhaal. Licht dit duidelijk toe in het cv

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
10 juni 2025 om 07:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox