Stichting ICTU

Medior inkoopadviseur

Stichting ICTU

  • geen max tarief

  • Zuid-Holland

  • 24 uur per week

  • Inkoop
  • 05 november 2025

  • 04 mei 2026

De opdracht­omschrijving

Context
De afdeling Inkoop is onderdeel van de directie Bedrijfsvoering van ICTU en ondersteunt projecten en afdelingen bij het rechtmatig en doelmatig inkopen van producten, diensten en externe expertise. Als centrale inkoopfunctie adviseert Inkoop over inkoopstrategieën, begeleidt aanbestedingen en minicompetities en borgt kwaliteit en compliance binnen wet- en regelgeving. Het team werkt nauw samen met Juridische zaken, Contractmanagement en Finance en draagt bij aan een professionele bedrijfsvoering die de digitale overheid ondersteunt.

Doel van de functie
Als medior inkoopadviseur draag je bij aan een betrouwbare en professionele uitvoering van het inkoopproces binnen ICTU. Je ondersteunt de directies Bedrijfsvoering, Advies en Projecten bij het tijdig en zorgvuldig inkopen van producten, diensten en externe capaciteit, met oog voor kwaliteit, rechtmatigheid en risicobeheersing.

Kerntaken en verantwoordelijkheden

Operationele en tactische inkoop
o    Uitvoeren van inkoop- en inhuurtrajecten (o.a. EVO – enkelvoudig onderhands, MVO – meervoudig onderhands en minicompetities binnen raamovereenkomsten).
o    Opstellen van inkoopdocumenten zoals uitvragen, beoordelingsrapporten en gunningsadviezen.
o    Zorgdragen voor rechtmatige dossieropbouw volgens de interne inkoopkaders.

Ondersteuning interne opdrachtgevers
o    Adviseren over passende inkoopaanpakken.
o    Behoeften vertalen naar heldere inkoopuitvragen.
o    Aanspreekpunt voor projectteams bij inkoopvragen.

Contract- en leveranciersbeheer
o    Onderhouden van leveranciersrelaties.
o    Bewaken van contractafspraken, looptijden en prestaties.
o    Signaleren van contractrisico’s en verbeterkansen.

Proceskwaliteit en professionalisering
o    Meewerken aan standaardisatie en verbetering van inkoopprocessen.
o    Uitvoeren van eenvoudige rapportages zoals spendanalyses.

Maatschappelijk Verantwoord Inkopen (MVI)
o    Toepassen van duurzaamheid, sociale voorwaarden en integriteit in trajecten.
o    Bijdragen aan publieke meerwaarde via professioneel inkoopadvies.

De Eisen

  • NEVI-certificering: In het bezit van NEVI 1 (of vergelijkbaar erkend inkoopcertificaat)
  • Opleiding: Minimaal MBO-4 of HBO werk- en denkniveau
  • Inkoopervaring: Recente en aantoonbare ervaring (minimaal 3 jaar) met operationele inkoop- of inhuurtrajecten (bijv. offerte aanvragen)
  • Wet- en regelgeving: Minimaal twee jaar aantoonbare, actuele kennis van wet- en regelgeving zoals de Aanbestedingswet en inkoopkaders binnen de Rijksoverheid (transparantie, proportionaliteit, objectiviteit)

De Wensen

  • Ervaring met inhuur van externe medewerkers – Bijvoorbeeld via raamovereenkomsten, DAS of MSP
  • Ervaring binnen een projectorganisatie Werken met deadlines en samenwerking met meerdere interne stakeholders.
  • Ervaring met contractbeheer of leveranciersmanagement – Bewaken van prestaties en (verlengings)afspraken.
  • Digitale vaardigheid in inkoopprocessen – Ervaring met systeemgebruik zoals AFAS, SharePoint, Tenderned, of werken in een digitale workflow omgeving.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
30 oktober 2025 om 09:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox