Gemeente Breda

Financieel adviseur grote projecten

Gemeente Breda

De opdracht­omschrijving

Financieel adviseur grote projecten in het ruimtelijk domein
Heb jij een scherpe blik op financiën en wil je eraan bijdragen om onze ambitieuze grote projecten waar te maken?
In Breda werken we samen aan een toekomstbestendige, inclusieve en bruisende stad. Als financieel adviseur speel je een cruciale rol in het behalen van de ambities om Breda nog mooier te maken en help je ons de financiële stabiliteit van de gemeente te waarborgen. Jouw expertise zorgt ervoor dat we onze ambities waarmaken en tegelijkertijd de belangen van onze inwoners bewaken. Dit is jouw kans om niet alleen met cijfers te werken, maar ook echt impact te maken op de stad en haar mensen.

Wat ga je doen?
Wij zijn op zoek naar een financieel adviseur met ervaring op het gebied van grote projecten, grondexploitatie en gebiedsontwikkeling die continuïteit waarborgt door de afdelingen en projectteams te blijven ondersteunen.
Je voert onder andere de volgende taken uit:

  • Project inrichting en beheersing: Je adviseert en draagt zorg voor de inrichting van de projectstructuur. Waar nodig geef je financieel advies rondom de gebiedsontwikkeling en grondexploitatie samen met de planeconoom.
  • Cyclische financiële producten: Je stelt begrotingen, jaarrekeningen, bestuurs- en maandrapportages op in samenwerking met inhoudelijke collega’s.  
  • Heldere financiële adviezen: Je adviseert gevraagd en proactief over financiële vraagstukken waarbij je complexe financiële informatie vertaalt naar duidelijke en begrijpelijke adviezen voor je collega’s.   
  • Eerste aanspreekpunt: Je voert periodiek budgetgesprekken met de betrokken afdelingen en acteert als sparringpartner voor projectteams binnen jouw aandachtsgebied.                      
  • Subsidiebeheer: Je adviseert bij het aanvragen, uit nutten en verantwoorden van subsidies.

                                                                                                   
 Wat neem je mee?

  • Je bent sterk en proactief in communicatie: Vaardigheid om effectief en proactief te schakelen met diverse belanghebbenden in Nederlands woord en geschrift.
  • Je bent een teamspeler die gewend is om met diverse belanghebbenden op verschillende niveaus samen te werken.
  • Je bent analytisch en oplossingsgericht: Cijfers kunnen vertalen naar concrete en doelgerichte adviezen.


Wie zijn wij?
Breda is een stad die alles heeft: een aantrekkelijke historische binnenstad, een mooie groene omgeving, een strategische ligging midden in de Benelux, ondernemerschap, cultuur en gezelligheid. De Gemeente Breda is een dynamische werkgever die zich richt op het realiseren van ambities voor de stad en haar inwoners. De organisatie bestaat uit enthousiaste medewerkers die zich inzetten voor maatschappelijke vraagstukken zoals duurzaamheid, woningbouw en armoedebestrijding.
Het team Financieel Advies en Beleid speelt een cruciale rol in het waarborgen van een gezonde financiële balans tussen de ambitieuze doelen van de gemeente en de beschikbare middelen. Een divers team van 28 financiële collega’s werkt effectief samen om deze doelen te bereiken.

De Eisen

  • De Gemeente Breda volgt de Wet Normering Topinkomens. Het algemeen bezoldigingsmaximum voor het jaar 2025 is vastgesteld op € 246.000. Ook de bezoldigingsmaxima voor topfunctionarissen zonder dienstbetrekking zijn voor 2025 geïndexeerd. De eerste twaalf kalendermaanden mag de bezoldiging niet meer bedragen dan de som van € 32.700 per maand voor de eerste zes maanden en € 24.900 per maand voor de volgende zes maanden waarin de functie wordt vervuld. Het maximumuurtarief bedraagt vanaf 2025 voor de eerste twaalf kalendermaanden € 235. Bevestigt u hierbij dat met het tarief dat u gedurende de opdracht hanteert deze norm niet overschrijdt? NB: Mocht gedurende de looptijd van de opdracht deze norm overschreden (dreigen te) worden, dan is opdrachtgever gerechtigd de opdracht per direct eenzijdig te ontbinden.
  • Uw kandidaat heeft minimaal 3 jaar werkervaring met financieel advies in een adviesrol in een gemeentelijke organisatie. Dit moet blijken uit cv
  • De wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (DBA) reguleert de inzet van zzp’ers. Vanwege de aard en inhoud van de opdracht is het niet mogelijk hierop een zzp’er te laten starten. Geïnteresseerde zzp’ers kunnen zich uitsluitend in loondienst laten detacheren via een bureau. Doorleenconstructies (met een modelovereenkomst) zijn daarbij niet toegestaan.
  • Uw kandidaat heeft minimaal een afgeronde HBO opleiding. Dit moet blijken uit het cv.
  • Uw kandidaat heeft minimaal 1 jaar ervaring met financieel advies rondom gebiedsontwikkeling projecten en/of grondexploitatie. Dit moet blijken uit cv
  • Uw kandidaat is bereid om minstens twee dagen in de week op het stadskantoor in Breda te werken.
  • Uw kandidaat heeft kennis van gemeentelijke regelgeving (BVV - Begroten, besluiten, verantwoorden)

De Wensen

  • Uw kandidaat heeft bij voorkeur minimaal een afgeronde HBO opleiding in de richting van bedrijfseconomische of financiële richting. Dit moet blijken uit het cv en op verzoek moet uw kandidaat het geldige diploma hiervan kunnen tonen.
  • Uw kandidaat heeft bij voorkeur meer dan 5 jaar ervaring met financieel advies in een adviesrol rondom gebiedsontwikkeling, grote projecten en of grondexploitatie. Dit moet blijken uit het cv.
  • Het cv is voorzien van referenties met betrekking tot (met contactgegevens) of deze kunnen op aanvraag direct aangeleverd worden (dit moet dan ook op het cv aangegeven zijn).
  • Uw kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek. • Sterk en proactief in communicatie: Vaardigheid om effectief en proactief te schakelen met diverse belanghebbenden in Nederlands woord en geschrift. • Teamspeler die het gewend is om met diverse belanghebbenden op verschillende niveaus samen te werken. • Analytisch en oplossingsgericht: Cijfers kunnen vertalen naar concrete en doelgerichte adviezen. Je kan aantonen tijdens het gesprek dat je beschikt over de uitgevraagde kennis en ervaring. De datum vrijdag 7 november is gereserveerd voor persoonlijke gesprekken. Wij verzoeken u (uw kandidaat) vriendelijk hier reeds rekening mee te houden.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
04 november 2025 om 07:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox