Gemeente Bergen op Zoom

Medior communicatie- en participatiemedewerker woningbouwopgave

Gemeente Bergen op Zoom

De opdracht­omschrijving

Medior communicatie- en participatiemedewerker woningbouwopgave

Over de gemeente Bergen op Zoom
Met 68.000 inwoners en ruim 650 medewerkers zijn we een middelgrote en slagvaardige gemeente. Samen werken we aan uitdagende maatschappelijke en organisatorische vraagstukken. Je krijgt bij ons alle ruimte om te werken aan een van de waardevolle projecten voor onze inwoners: de woningbouwopgave waar de gemeente voor staat. Bergen op Zoom gaat vooruit en samen krijgen we meer voor elkaar.

Dit is werken bij vakgroep communicatie
De vakgroep communicatie is onderdeel van de afdeling HRM, juridische zaken en communicatie. Het communicatieteam is 10 fte groot. We vormen met elkaar een goed geolied team waarbij we gebruik maken van onze talenten, we vullen elkaar mooi aan. We adviseren en ondersteunen college, directie, management en medewerkers op een prettige en kundige manier. Want interne en externe dienstverlening staat bij ons hoog in het vaandel. We doen dit niet alleen, maar altijd samen met andere vakdisciplines. Onze werkzaamheden zijn uiteenlopend; van vluchtelingenproject tot organisatieontwikkeling, van doorontwikkeling binnenstad tot het duurzamer maken van de gemeente en van het opstellen van een communicatievisie tot het beantwoorden van binnenkomende mails.  

Jij bent die enthousiaste communicatieve duizendpoot!
Gemeente Bergen op Zoom barst van de ambities. Een daarvan is het uitbreiden van het woonaanbod: we willen 7000 nieuwe woningen realiseren tot 2040. We zijn gestart  met 4 grote pilotprojecten waar we de eerste nieuwe woningen - passend bij de historische stad Bergen op Zoom - willen realiseren. Deze stap zetten we voor en samen met onze inwoners, ondernemers en partners. Er is een projectgroep gevormd die deze opgave oppakt en gaat realiseren. En we hebben jou daar bij nodig, want jij maakt het verschil.
Samen met de strategisch communicatieadviseur ga jij aan de slag met deze uitdagende klus. Je vervult een initiërende, organisatorische en uitvoerende rol binnen dit project. Het projectteam bestaat uit programmamanagers, projectleiders, een strategisch communicatieadviseur en projectondersteuners. Met elkaar geven wij onze woningbouwopgave vorm waarbij communicatie en participatie essentiële onderdelen zijn. Je denkt mee over de externe communicatie en participatie met betrokkenen zoals inwoners, belanghebbenden en partners en levert een belangrijke bijdrage aan de uitvoering hiervan. Uiteraard vergeet je de interne communicatie niet.

Tot jouw takenpakket horen verder o.a. de volgende taken:

  • Het vertalen van de communicatiestrategie in een communicatiekalender;
  • Uitvoering van alle uit de communicatiestrategie voortkomende interne en externe communicatie, gericht op verschillende betrokkenen/stakeholders; Denk hierbij aan bewonersbrieven, uitnodigingen, raadsinformatiebrieven, persberichten, nieuwsberichten, etc.
  • Het organiseren van (participatie)bijeenkomsten en alle bijbehorende communicatie hierover
  • Verzorgen van content over de woningbouwversnelling, denk aan artikelen, nieuwsberichten, story’s, filmpjes en sociale mediaberichten.
  •  

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • De aangeboden kandidaat heeft een afgeronde HBO diploma op het gebied van communicatie. (Graag bewijs toevoegen aan CV)
  • Uurtarief maximaal € 90,-
  • De aangeboden kandidaat heeft recente aantoonbare werkervaring bij een woningbouwcorporatie, (semi)overheidsinstantie fysiek domein of projectontwikkelaar. (Graag duidelijk omschrijven in CV)
  • De aangeboden kandidaat is per 1 mei a.s. beschikbaar. (Graag duidelijk aangeven in CV)

De Wensen

  • De aangeboden kandidaat heeft recente ervaring met woningbouwopgaven. (Middels concreet voorbeeld duidelijk omschrijven in het CV.)
  • De aangeboden kandidaat heeft recente aantoonbare kennis en ervaring met het uitvoering van alle uit de communicatiestrategie voortkomende interne en externe communicatie, gericht op verschillende betrokkenen/stakeholders; Denk hierbij aan bewonersbrieven, uitnodigingen, raadsinformatiebrieven, persberichten, nieuwsberichten, etc. (Middels concreet voorbeeld duidelijk omschrijven in het CV.)
  • Uit het gesprek blijkt (of wordt getoetst door bv casussen) of de in de vacature gevraagde competenties; gezonde dosis energie, schakelt makkelijk, gericht op samenwerken, vlotte pen, zoekt actief de dialoog flexibel en vindt het niet erg om - als dat nodig is - buiten kantooruren te werken.
  • De aangeboden kandidaat heeft recente ervaring op het gebied van participatie, zowel voor het organiseren als het faciliteren van bijeenkomsten. (Middels concreet voorbeeld duidelijk omschrijven in het CV.)

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox