Gemeente Pijnacker Nootdorp
geen max tarief
Zuid-Holland
36 uur per week
06 december 2024
06 maart 2025
Organisatie
De gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente, de komende jaren neemt het inwoneraantal toe van 55.000 naar 65.000. We werken de komende jaren aan grote projecten op het gebied van woningbouw, bedrijventerreinen, infrastructuur, voorzieningen, natuur en recreatie. Het ondernemersklimaat wordt gekenmerkt door innovatieve ondernemers die vooruitlopen op het gebied van warmtetransitie en duurzaamheid. Wonen in Pijnacker-Nootdorp is aantrekkelijk vanwege de goede voorzieningen en de prettige ligging in het groen met uitstekende verbindingen naar Den Haag en Rotterdam.
De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 400 medewerkers. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. Onze medewerkers voelen zich gewaardeerd en zijn trots op de organisatie waarvoor zij werken.
Team
De functie is bij het team veiligheid en handhaving binnen de afdeling Wijkzaken. Het team is verantwoordelijk voor toezicht en handhaving van de fysieke leefomgeving en diverse veiligheidstaken (openbare orde, veiligheid, crisisbeheersing). Het team bestaat uit ca 45 medewerkers.
Opdracht
Als medewerker/adviseur, APV/BIBOB en vergunningen voer je onder andere onderzoeken uit en adviseer je collega’s en bestuur over de toepassing van de wet BIBOB. Je werkt samen met de regisseur Ondermijning. Daarnaast verleen je vergunningen en ontheffingen op basis van de APV en Bijzondere wetten. Het accent ligt momenteel voornamelijk op het verlenen van horecavergunningen en de daarbij behorende Bibob-onderzoeken. Jij stelt op basis van landelijke wet – en regelgeving en het lokale kader besluiten en adviezen op. Je toetst samen met je collega aanvragen voor evenementen werkt daarin samen met allerlei partners waaronder de politie, brandweer en interne collega’s.
Wij zoeken een medewerker met een doortastende visie op veiligheid. Je bent communicatief sterk en schakelt makkelijk tussen verschillende niveau’s. Niet alleen verbaal weet jij je verhaal duidelijk over te brengen ook schriftelijk kan jij je goed uitdrukken.
Voor de uitvoering van deze functie is het wel belangrijk dat jij beschikt over:
- Ervaring als vergunningverlener APV en Bijzondere wetten en het uitvoeren van Bibob-onderzoeken bij een gemeente;
- Ervaring met het schrijven van adviesstukken, evaluaties, verbeterprocessen e.d.
- Analytisch vermogen.
Competenties
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op woensdagmiddag 11 december 2024. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 9 december 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.
Zo werkt onze dienstverlening
Heb je interesse in deze opdracht?
Reageer directOntvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox