Gemeente Westland

Medewerker WOZ en Taxaties

Gemeente Westland

De opdracht­omschrijving

Organisatie

Bouw mee met gemeente Westland. Gemeente Westland is met ruim 100.000 inwoners één van de dertig grootste gemeenten in Nederland. Met haar duurzame en innovatieve glastuinbouwcluster is gemeente Westland een belangrijke economische motor. Op een inspirerende manier biedt  gemeente Westland haar inwoner ruimte, rust, groen en woonomgevingen met aantrekkelijke recreatiemogelijkheden en voorzieningen. Een vitale economie en een bloeiend verenigingsleven zorgen voor een dynamische en actieve gemeente. Slagkracht, ambitie, innovatie en professionaliteit, dat zijn de kernbegrippen waar het in Westland om draait!

Gemeente Westland is een uitdagende en eigentijdse werkgever, die continu in ontwikkeling is. We zijn een actieve werkorganisatie met een prettige, informele werksfeer en volop ontwikkelingsmogelijkheden. We sturen op resultaten en het tonen van eigen initiatief wordt gewaardeerd. Gemeente Westland is onderverdeeld in vier clusters: Dienstverlening, Beleid, Ruimte en Bedrijfsvoering, met daarnaast een unit Concern control en eenheid Bureau gemeentesecretaris.

Cluster Bedrijfsvoering

De collega's die werkzaam zijn binnen dit cluster zorgen voor solide bedrijfsvoering. Het cluster voorziet hiertoe in de informatiebehoefte, advisering, kaderstelling en ondersteuning van de andere clusters op alle taakvelden van bedrijfsvoering (personeel, financiën, informatievoorziening, automatisering, belastingen, juridische en facilitaire zaken). Met de klantvraag centraal werken zij aan integrale oplossingen en wordt er aangestuurd vanuit de 1ste, 2de en 3de lijn.

Taakveld

Het taakveld Belastingen & Geo-basisregistraties is verantwoordelijk voor de heffing- en invordering van de gemeentelijke belastingen, de afhandeling van kwijtscheldingsverzoeken, de afhandeling van bezwaar- en beroepschriften en de uitvoering van de basisregistraties WOZ, BGT, BAG en de BRO.

Opdracht

Eind februari 2022 worden de gecombineerde belastingaanslagen/WOZ-beschikkingen verstuurd. Voor de woningen zijn de waarden, zoals voorgeschreven, gebaseerd op de gebruiksoppervlakten. We zijn op zoek naar een tijdelijke kracht om te ondersteunen bij de waardering van de woningen, de opvang van de telefonische reacties en de afhandeling van bezwaarschriften tegen de WOZ-waarden. Daarnaast kan je, als onderdeel van het WOZ-proces, worden ingezet bij de ondersteuning van de uitvoering van de permanente marktanalyse en de waardering van bedrijven.

 

Competenties

  • Je hebt een klant- en kwaliteitsgerichte houding;
  • Je hebt uitstekende communicatieve vaardigheden;
  • Je bent een enthousiaste teamspeler die stevig in zijn schoenen staat;
  • Je kan goed functioneren in een hectische omgeving.

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.
  • Minimaal een afgeronde hbo bachelor opleiding

De Wensen

  • Aantoonbare werkervaring met de applicatie Key2Belastingen (20 pt)
  • Aantoonbare kennis van het gehele WOZ-proces, de afhandeling van WOZ-bezwaarschriften en het waarderen van woningen en niet-woningen blijkend uit een afgeronde opleiding/cursus (30 pt)
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als medewerker WOZ bij een gemeente in de afgelopen 5 jaar (50 pt)

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox