Gemeente Baarn

Medewerker woonurgentie

Gemeente Baarn

De opdracht­omschrijving

Organisatie
Werken bij de lokale overheid is leuk; zeker bij de gemeente Baarn. Hier kun je je hart ophalen. Wij hebben ruim 155 medewerkers in dienst. Om onze ambities te verwezenlijken hebben we enthousiaste mensen nodig die bijdragen aan een transparante gemeente en die hun nek durven uit te steken voor inwoner en organisatie.

Onze organisatie is groot genoeg voor uitdagend werk en klein genoeg voor korte lijnen en veel eigen verantwoordelijkheid. Elke dag is anders met collega’s die graag voor elkaar klaar staan. Wij werken steeds meer in verbinding met de inwoners, maar ook intern met onze collega’s van verschillende vakgebieden. Een baan bij ons betekent veel eigen verantwoordelijkheid en ruimte om zaken zelf te regelen. De organisatie is flink in beweging; loopbaan, mobiliteit, ontwikkeling en opleidingen zijn bij ons net zo belangrijk als de koffie, een goed gesprek met je leidinggevende en een goede werkomgeving. Wie bij ons werkt kan rekenen op steun van collega’s, een leidinggevende die faciliteert, korte lijnen met het bestuur en management en een uitdagende werkomgeving. Wij zijn op zoek naar enthousiaste en talentvolle medewerkers die zich herkennen in onze kernwaarden: samenwerken, duidelijk en verbindend.

Opdracht
Je gaat aan de slag binnen het team Uitvoering Sociaal van de gemeente Baarn als medewerker Woonurgentie.
De opdracht is het behandelen van alle aanvragen woonurgenties. Je bent verantwoordelijk voor het houden van kansadviesgesprekken met inwoners die mogelijk een aanvraag willen indienen voor het verkrijgen van een urgentie voor woonruimte. Indien een woningzoekende er voor kies om de aanvraag door te zetten neem je de aanvraag in behandeling. Je zorgt, indien nodig, dat er medische advisering wordt aangevraagd. Je verzorgt de beschikkingen en mocht de woningzoekende bezwaar indienen tegen een afwijzing dan zorg je voor een verweerschrift en vertegenwoordig je de gemeente bij de bezwaarcommissie. Je bent onderdeel van het urgentieoverleg waarbij de gemeente en de woningbouwcorporatie de aanvragen doorspreken. Indien nodig overleg je ook met de beleid collega wonen.

Competenties

  • Je hebt mbo+ werk- en denkniveau;
  • Je hebt kennis van relevante wet- en regelgeving;
  • Je bent digitaal vaardig en hebt ervaring met het werken met geautomatiseerde systemen zoals Windows, Word en Outlook;
  • Kennis van en ervaring met het Zaaksysteem is een pré.
  • Je bent communicatief sterk in omgang met mensen, kunt sociale situaties inschatten en empathisch handelen
  • Je kunt omgaan met klachten en daarin empathisch, verbindend en duidelijk handelen
  • Zowel zelfstandig als in teamverband kunnen werken
  • Politiek-bestuurlijk sensitief
  • Goede beheersing van de Nederlandse taal, zowel in woord als geschrift

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do - Vr
Is hybride werken mogelijk:  ja, minimaal 1 dag per week op kantoor

De Eisen

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring van afhandeling woonurgenties in de afgelopen 5 jaar;
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring binnen een gemeentelijke organisatie;
  • Uiterlijk 15 september beschikbaar voor minimaal 16 uur per week en maximaal 24 uur per week;
  • BYOD (bring your own device) voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen laptop en mobiel;

De Wensen

  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met woonbeleid binnen gemeentelijk organisatie;
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met het samenwerken met woningcorporaties;

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
08 september 2025 om 07:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox