gemeente Leidschendam-Voorburg

Medewerker Vergunningen

gemeente Leidschendam-Voorburg

De opdracht­omschrijving

Werken bij Leidschendam-Voorburg

Dat betekent, werken voor een sociale en ondernemende gemeente met ongeveer 75.000 inwoners. We werken aan de gezamenlijke ambitie om de best mogelijke dienstverlening te bieden aan de inwoners, bedrijven en instellingen.

Wij werken informatiegestuurd en zijn toekomstgericht. We stimuleren klantgerichtheid en het nemen van eigen initiatief bij onze medewerkers. De lijnen zijn kort, we kennen elkaar en we weten wat er speelt. Dit alles doen we onder het motto: Vertrouwen, Verbinden en Verantwoordelijkheid. Het medewerkersonderzoek 2019-2020 wees uit dat medewerkers het vertrouwen van hun werkgever waarderen en dat het hen zelfstandiger en flexibeler maakt. Deze positieve waardering leverde het keurmerk “Beste werkgever” op.

Afdeling

Het Klant Contact Centrum (KCC) vormt voor de inwoners, bedrijven en instellingen van de gemeente Leidschendam-Voorburg de toegang tot de producten van de overheid. De kernwoorden voor het KCC zijn klantgericht, betrouwbaar en transparant. De afdeling KCC bestaat uit 4 teams. Als Medewerker Vergunningen ben je onderdeel van het team KCC Vergunningen dat bestaat uit 20 medewerkers. Het team KCC Vergunningen verzorgt onder meer aanvragen van vergunningen op grond van de APV en bijzondere wetten.

Opdracht

Als Medewerker Vergunningen verricht je zelfstandig complexe aanvragen voor vergunningen aan bedrijven. Je bent verantwoordelijk voor het pre-toetsen van BIBOB en toetsing van aanvragen aan relevante wetten, beleidskaders en bijzondere wetten mede op grond van de APV. Je bent verantwoordelijk voor de regie van het gehele proces en stemt af met interne en externe vakspecialisten en onderhoudt het contact met de aanvrager over de voortgang van de vergunning.

Daarnaast onderzoek, herken en begrijp je de dwarsverbanden van complexe vergunningaanvragen die een directe relatie hebben met de beoordeling op diverse vergunningstelsels. Ook draag je waar mogelijk verbetervoorstellen aan voor optimalisatie van het proces.

Taken en verantwoordelijkheden:

  • Voeren van (intake)gesprekken met evenementenorganisaties, (horeca)ondernemers en projectontwikkelaars;
  • Pre-toetsen van BIBOB bij aanvragen van vergunningen;
  • Beoordeling van complexe vergunningaanvragen op ontvankelijkheid;
  • Toetsing van aanvragen aan relevante wetten, beleidskaders en regelingen;
  • Weging van verschillende adviezen ten behoeve van het besluit;
  • Opstellen verlening of weigering van de vergunning.

 

Competenties

  • Klantgericht;
  • Oplossingsgericht;
  • Flexibel;
  • Inlevingsvermogen;
  • Daadkrachtig.

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van vergunningen en APV in de afgelopen 3 jaar

De Wensen

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met het behandelen van vergunningen en APV bij een gemeente of omgevingsdienst in de afgelopen 8 jaar (40 pt)
  • Aantoonbare werkervaring met BIBOB in de afgelopen 2 jaar (35 pt)
  • Een Afgeronde opleiding op minimaal HBO bachelor niveau (25 pt)

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox