gemeente Smallingerland

Medewerker Verbijzonderde Interne Controle

gemeente Smallingerland

De opdracht­omschrijving

Opdracht omschrijving

Het team Concern van de gemeente Smallingerland zoekt tijdelijk een medewerker verbijzonderde interne controle (VIC) voor het uitvoeren van een spend-analyse tbv de controle van de jaarrekening 2022. Het doel van de spend-analyse is om vast te stellen in welke mate er (financieel) rechtmatig is gehandeld op het gebied van inkopen en aanbesteden.

De controle-aanpak van de spend-analyse is al opgesteld en een relevante datadump is beschikbaar. De selectie op de te controleren dossiers wordt/is al gemaakt. Jouw werkzaamheden richten zich op het uitvoeren van de controle op dossierniveau. Per dossier moet de controle-informatie verzameld worden om vervolgens te beoordelen of er rechtmatig is gehandeld. Hierbij zorg je voor een goede vastlegging van jouw controle, zodat er een goede audittrail ontstaat.

Bij aanvang van de opdracht zal eerst een tussentijdse spend worden gemaakt op basis van voorlopige cijfers. Om vervolgens op basis van de definitieve cijfers een definitieve spend op te stellen, waarbij gebruik kan worden gemaakt van de bevindingen van de tussentijdse spend.

De uitvoering van de spend-analyse wordt door jou gedaan, waarbij de 2 VIC-collega's ook betrokken zijn: zij reviewen en fungeren als sparringspartner.


Verantwoordelijkheden

  • De uitvoering van de spend-analyse
  • Doen van een juiste controle en de vastlegging daarvan

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • HBO-niveau en bij voorkeur een relevante opleiding gevolgd, zoals accountancy of NEVI 1 publiek;
  • De kandidaat is inzetbaar vanaf 1-12-2022 tot en met 1-6-2023 voor 16 tot 32 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
  • De kandidaat heeft meerdere jaren ervaring met de genoemde werkzaamheden en kan deze zelfstandig uitvoeren.
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.
  • U voegt een cv van maximaal 3 pagina's A4 toe. U dient gebruik te maken van het bijgevoegde template en alle gevraagde onderdelen in te vullen.

De Wensen

  • HBO richting accountancy
  • Spend-analyse Controle en vastlegging

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox