Gemeente Amersfoort

Medewerker vastgoedbeheer (0,6 fte)

Gemeente Amersfoort

De opdracht­omschrijving

De gemeente Amersfoort is een dynamische organisatie waar ruimte is voor ontwikkeling en interessante uitdagingen.

De afdeling Programma’s en Projecten is de gemeentebrede afdeling voor procesmanagement, programma- en projectmanagement. Bovendien vervullen we gemeentebrede vastgoedbeheertaken en verrichten we allerhande vastgoed gerelateerde zaken. Er werken zo’n 110 mensen, doeners, gericht op resultaat en op samenwerken. De sfeer is dynamisch en optimistisch.  

Er zijn zes teams:
- projectrealisatie openbare ruimte (POR);
- proces- en projectmanagement (PPM);
- vastgoedontwikkeling en – beheer (VOB);
- team informatiseringsprojecten (TIP);
- team assistentie projectmanagement (TAP);
- zelforganiserend team dat binnen de gemeente Amersfoort uiteenlopende klussen oppakt (Next 033).

We geven vanuit de afdeling leiding aan nieuwe ontwikkelingen. Het resultaat kan van alles zijn: een fysiek project, een grondtransactie, een IT-voorziening, een meerjarig programma, een maatschappelijk initiatief, verduurzaming vastgoed, een nieuw buitensportveld, een bijzonder proces. Het gaat ons om het eindresultaat, maar we voelen ons net zo verantwoordelijk voor de weg ernaartoe. Wat het product precies wordt, bepalen de opdrachtgevers en andere partners (zoals de gebruikers, eigenaren of andere betrokkenen, intern of extern). We maken het niet moeilijker dan nodig, maar ook niet gemakkelijker dan de realiteit. "We make it happen". 


Amersfoort groeit, ontwikkelt en beheert: binnen het team Vastgoedontwikkeling en -beheer zoeken wij een alerte en zakelijke beheerder op tactisch niveau. Onze vastgoedportefeuille is erg divers. Die diversiteit zit in bouwjaar, functie, omvang en technische kwaliteit en is daarmee niet te vergelijken met bijvoorbeeld een portefeuille van een woningcorporatie of een vastgoedbelegger. De gemeentelijke vastgoedportefeuille bestaat uit sport-, cultureel en welzijnsvastgoed, multifunctionele accommodaties, monumenten en facilitair en strategisch vastgoed.
We hebben een stadsbrede opgave om te verduurzamen en pakken dat op vele manieren en terreinen aan. De opgave om zelfs al in 2030 een CO2 neutrale stad te zijn is er dan ook één die samen met stakeholders in de stad wordt opgepakt. Voorbeeld is de wijkaanpak, waarbij onderzocht wordt welke mogelijkheden er zijn om een hele wijk CO2 neutraal te maken. Het gemeentelijk vastgoed is onderdeel van de stad en de gemeente wil met het verduurzamen van dit vastgoed het goede voorbeeld geven.

Uitvoerende beheerwerkzaamheden zijn uitbesteed aan SRO. Jij streeft naar een optimale vastgoedexploitatie in jouw deelportefeuille en je geeft vorm aan een professionele klant/opdrachtgeversrelatie met SRO, beleidsafdelingen en projectleiders. Je neemt zo nodig deel aan projecten voor renovatie en nieuwbouw en daarin adviseer je vanuit het oogpunt van duurzaam vastgoedbeheer. Daarnaast faciliteer je bestuur, beleidsafdelingen en gebruikers in de huisvestingsvraag.  

Kandidaatomschrijving

Voor het team Vastgoedontwikkeling en beheer zoeken we een doortastende collega met goede kennis en brede ervaring op het gebied van gemeentelijk vastgoed bij een 50.000 plus gemeente.  Je gaat je bezighouden met het vastgoedbeheer van o.m. binnen- en buitensportaccommodaties en -velden, en een deel van de welzijnsportefeuille. Dit omvat technisch beheer, juridisch beheer, financieel beheer, gegevensbeheer en risicobeheer. Eventueel tijdelijk beheer gebeurt in het kader van mogelijke toekomstige ontwikkelingen. Je neemt deel aan projecten waar objecten uit je portefeuille bij zijn betrokken.

 

Je bent een verbinder met een goed gevoel voor maatschappelijke en bestuurlijke verhoudingen. Je bent in staat om deelopdrachten binnen budget en planning te realiseren/managen. Je bent aanspreekpunt voor collega's, externe partijen en SRO.

Wij zoeken iemand met goede projectmatige, schriftelijke en communicatieve vaardigheden, met ervaring met financiële en technische beheervraagstukken. Hij/zij is analytisch, heeft een financieel-bouwtechnische achtergrond, goede rekenvaardigheden, denkt in oplossingen en is 'hands on'.... Vanzelfsprekend heeft hij/zij kennis van relevante wet- en regelgeving en is op de hoogte van de actuele ontwikkelingen in het vakgebied. 

De gegunde kandidaat neemt eigen GSM mee en ontvangt in bruikleen een gemeentelijke tablet.Hem/haar wordt toegang verleend tot de Amersfoortse werkomgeving.

Competentieprofiel: De kandidaat voldoet aan de hierna te noemen competenties:

  • Samenwerken                                          
  • Resultaatgericht handelen                  
  • Flexibel handelen      
  • Analyseren                   
  • Omgevingsbewustzijn                                         
  • Onderhandelen                                       
  • Initiatieven nemen                                                             
  • Klantgericht handelen                                        

Tijdens de gesprekken met de top-5 van de kandidaten zullen we bovenstaande competenties toetsen.

Interviewplanning

Gesprekken met de top-5 van de kandidaten vinden plaats in week 2 en/of 3 op dinsdag, woensdag of donderdag.

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Minimaal 3 jaar ervaring met tactisch vastgoedmanagement in een gemeentelijke organisatie in de afgelopen 5 jaar.
  • Je hebt succesvol een financieel-technische opleiding op hbo-niveau zoals bouwkunde of vastgoedmanagement afgerond. Diploma vereist.

De Wensen

  • Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.<br> <div style="padding:10px"><p>Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen gesprekken afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze gesprekken worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.</p><p>We toetsen de kandidaten op hun competentieprofiel.</p><p>We vragen inhoudelijk door op hetgeen geschreven in de motivatiebrief en het C.V.</p><p>We overwegen de geschiktheid om in samenwerkingsverband (met in- en externe partners) de werkzaamheden deze opdracht uit te kunnen voeren.</p><p>Per onderdeel max. 7%</p><p><br></p>
  • Aantoonbare ervaring in het C.V. met het opzetten en beoordelen van business cases/strategieën m.b.t. verduurzaming vastgoedobjecten
  • Specifieke ervaring met fungeren als intermediair tussen bedrijven, particuliere instellingen en/of burgers en overheidsdiensten gedurende het (ver-)bouw-,sloop- en/of verhuurproces (vestigingscoördinatie), aantoonbaar in het C.V.
  • Aantoonbare ervaring in het C.V. met het opzetten en begeleiden van concrete trajecten van renovatie buitensportvelden of -accommodaties en welzijnsobjecten
  • Bij deze opdracht wordt om een motivatiebrief gevraagd. Deze weegt mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze motivatiebrief wordt beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.<br> <div style="padding:10px"><p>Inhoudelijke toelichting op:</p><p>- concrete ervaring met (tactisch) beheer van gemeentelijk sport- en welzijnsvastgoed</p><p>- eigen kwaliteiten, vaardigheden en capaciteit om deze functie goed in te vullen</p><p>- wijze van werken </p><p>(Per onderdeel max 3 %)</p><p>Weging: 9 %</p>
  • Aantoonbare ervaring in het C.V. op het gebied van opstellen c.q. laten opstellen en beoordelen en afhandelen van ter zake benodigde contracten (verhuur, sloop, renovatie) binnen een gemeentelijke context. Score afhankelijk van mate van ervaring
  • Aantoonbare werkervaring in het C.V. op het gebied van vastgoedbeheer binnen een gemeentelijke context

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox