Gemeente Venlo
max €60 per uur
Limburg
36 uur per week
08 november 2021
16 april 2022
Gemeente Venlo
De gemeente Venlo heeft circa 100.000 inwoners, 1.000 medewerkers en behoort tot de 100.000+ gemeenten. De gemeente omvat meerdere stadsdelen, zoals in het westen aan de overkant van de rivier de Maas Blerick en in het zuiden Tegelen en Belfeld en in het Noorden de dorpen Arcen, Lomm en Velden. De gemeente trekt wereldwijd de aandacht met haar inspanningen op het gebied van circulariteit, waarbij ze zich onderscheidt door de toepassing van de cradle to cradle-filosofie. Uitgangspunten die ook vertaald zijn naar bedrijfsvoering en organisatie De kern van het idee is dat grondstoffen zonder kwaliteitsverlies kunnen worden hergebruikt. Het nieuwe stadskantoor - een fantastische werkplek - is daar een perfect voorbeeld van. Duurzame ontwikkeling, sociaal ondernemerschap, people, planet, prosperity, diversiteit en meerwaarde. Allemaal begrippen die aansluiten bij deze visie.
De gemeente Venlo is een moderne, ambitieuze organisatie die volop in ontwikkeling is en bouwt aan de ontwikkeling van de stad en het verbeteren van de dienstverlening aan de inwoners. De ontwikkeling is gericht op verbetering van de bestuurlijke en ambtelijke aansturing, klantgerichter opereren, meer integraal werken en meer ruimte en verantwoordelijkheid aan de medewerkers te geven.
Team rechtmatigheid Sociaal Domein
Binnen het Team Rechtmatigheid Sociaal Domein werk je samen met ± 40 collega’s, verdeeld over de clusters aanvragen, onderhoud, en kwaliteit. Ook de uitkeringsadministratie is gekoppeld aan dit team. Van al onze medewerkers verwachten we dat zij resultaatgericht zijn en dat zij samenwerken met collega’s, met maatschappelijke organisaties en andere gemeenten. Tevens verwachten wij dat zij betrokken zijn bij de klant, de organisatie en naar de collega’s.
Voor ons team zijn we op zoek naar een collega die meteen inzetbaar is.
· Je geeft uitvoering aan de Participatiewet, IOAW en minimabeleid en voert wet- en regelgeving met betrekking tot het vakgebied uit;
· Je draagt zorg voor de administratief-juridische afhandeling en uitwerking van aanvragen PW, IOAW, bijzondere bijstand en minimabeleid ;
· Je voert werkzaamheden uit in het kader van de uitkeringsadministratie, waaronder in hoofdzaak wordt verstaan het muteren en controleren van aangeleverde gegevens, het maken van financiële berekeningen;
· Je signaleert en beoordeelt wijzigingen in persoonlijke omstandigheden en initieert, voor zover nodig, een vervolgonderzoek;
· Je draagt verantwoordelijkheid voor periodieke en incidentele betalingen.
De functie van Medewerker Uitkeringsadministratie wordt uitgevoerd op basis van een gezagsverhouding. Er is sprake van leiding en toezicht door de opdrachtgever. Vrije vervanging van de Medewerker Uitkeringsadministratie is niet mogelijk. Het gevolg hiervan is dat er in de praktijk sprake zal zijn van een dienstbetrekking, waardoor deze opdracht niet uitgevoerd kan worden door een ZZP’er.
Kandidaatomschrijving
De gewenste kandidaat:
· Beschikt over minimaal een HBO diploma of MBO niveau 4 diploma
· Heeft relevante kennis van het sociaal zekerheidsrecht, de Participatiewet en Algemene Wet Bestuursrecht;
· Beschikt over minimaal 3 jaar werkervaring werkervaring op het gehele terrein van de uitkeringsadministratie PW/IOAW/Bijzondere bijstand als medewerker Uitkeringsadministratie
· Werkt zelfstandig, maar is ook een echte teamplayer;
· Beschikt over minimaal 1 jaar werkervaring met GWS/Suite;
Gemeente Venlo nodigt 3 kandidaten uit voor een gesprek. De gesprekken vinden plaats op 28 oktober, eventueel via MS Teams. Wij verzoeken de kandidaten hier uitdrukkelijk rekening mee te houden.
Contact over de opdracht en/of procedure loopt uitsluitend via de Inhuurdesk Banenplein Limburg. Wij verzoeken u dan ook vriendelijk hierover geen contact met gemeente Venlo op te nemen.
Heeft u zich nog niet geregistreerd als aanbieder op banenpleinlimburg.nl, dan adviseren wij u hiervoor op korte termijn zorg te dragen. U kunt helaas zonder registratie geen offertes indienen voor de lopende opdrachten. Na goedkeuring van de registratie kunt u via www.banenpleinlimburg.nl offertes indienen voor nieuwe opdrachten
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox