Gemeente Lelystad

Medewerker TOZO - behandelen IB-signalen

Gemeente Lelystad

  • geen max tarief

  • Flevoland

  • 36 uur per week

  • Zorg en Welzijn
  • 11 oktober 2021

  • 31 december 2021

De opdracht­omschrijving

| | | --- | | MEDEWERKER TOZO - IB-signalen ZELFSTANDIGENLOKET FLEVOLAND
Wij zijn op zoek naar een medewerker Terugvordering die de TOZO-rapportages van het Inlichtingenbureau gaat onderzoeken.
De signalen moeten worden gecontroleerd op de rechtmatigheid van de inkomensregeling Tozo.
Op basis van het onderzoek kan het mogelijk zijn dat er extra informatie moet worden opgevraagd bij de klant. Dit resulteert in een rapportage en indien nodig vloeit hier een terugvordering uit.
Voor deze klus zoeken wij 2 Medewerkers Terugvordering voor gemiddeld 36 uur per week tot 31 december 2021, waarbij er verlenging van de opdracht mogelijk is.

De afdeling...
Het Sociaal Domein gemeente Lelystad draagt bij aan een zelfstandig bestaan van de inwoners van Lelystad waarbij de primaire focus ligt bij de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo), Jeugdzorg en Participatiewet.
Het team...
Het Zelfstandigenloket Flevoland (ZLF) is een samenwerkingsverband van de 6 Flevolandse gemeenten (Almere, Dronten, Lelystad, Noordoostpolder, Urk en Zeewolde). Als gemeentelijk loket zorgt het ZLF voor kredietverlening en inkomstenondersteuning voor ondernemers woonachtig in Flevoland. Het ZLF adviseert en ondersteunt startende, gevestigde, oudere en beëindigende ondernemers op het gebied van ondernemerschap. Het ZLF zorgt voor de uitvoering van verschillende wettelijke regelingen:
• het Bbz 2004 (Besluit bijstandverlening zelfstandigen 2004);
• toepassing van de IOAZ (Wet inkomensvoorziening oudere en arbeidsongeschikte gewezen zelfstandigen);
• de Tozo. (Tijdelijke overbruggingsregeling zelfstandig ondernemers)
Verder verwijst het ZLF ondernemers en ex-ondernemers door naar organisaties die zich bezig houden met schuldhulpverlening.

De functie…
- het onderzoeken van de signalen Inlichtingenbureau op juistheid;
- over de uitkomst van het onderzoek rapporteren en beschikken, inclusief eventuele   
  intrekking\herziening en terugvordering
- contact opnemen met klanten over de uitkomst van de signalen.

Functie-eisen…
-MBO+ werk- en denkniveau;
- Minimaal 3 jaar werkervaring met terugvordering in de Participatiewet;
- Ervaring in onderzoek van het uitkeringsdossier;
- Rapportages en beschikkingen in het kader van de Participatiewet kunnen maken;
- Kennis van de Participatiewet;
- Kennis en ervaring met het werken in Suwinet;
- Kennis en ervaring met het werken in GWS4all/Suite;
- Ervaring met klantcontact;
- Goede mondelinge en schriftelijke communicatie;
- Ervaring met de uitvoering van de TOZO.

Competenties
Als persoon ben jij het best te omschrijven als:
- resultaatgericht, flexibel en klantgericht;
- collegiaal en betrokken;
- communicatief sterk;
- zorgvuldig, analytisch en verantwoordelijk;
- stressbestendig.

Corona-maatregelen: De functie kan voor een groot deel vanuit huis worden uitgevoerd. Kandidaat beschikt over en werkt met eigen devices (telefoon, laptop, pc ed) Bij de start vragen we wel om naar de locatie te komen voor een check van een werkend account en uitleg van de applicaties. Hierbij worden de corona- maatregelen (1,5 meter afstand e.d) in acht genomen. Overleggen vinden via MS teams op afstand plaats. Voor de uitvoering van de werkzaamheden kan het voorkomen dat het noodzakelijk is dat de kandidaat afspraken maakt op locatie of op kantoor |

De Eisen

  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.
  • Kandidaten en/of zzp'ers welke in aanmerking willen komen voor deze opdracht, dienen zich te laten detacheren/loondienst of bemiddeld te worden via een detacheringsbureau of adviesbedrijf, die dan de offerte indient. In de offerte dient de wijze die van toepassing is, benoemd te worden.
  • Corona-maatregelen: De functie kan voor een groot deel vanuit huis worden uitgevoerd. Kandidaat beschikt over en werkt met eigen devices (telefoon, laptop, pc ed). Bij de start vragen we wel om naar de locatie te komen voor een check van een werkend account en uitleg van de applicaties. Hierbij worden de corona- maatregelen (1,5 meter afstand e.d) in acht genomen. Overleggen vinden via MS teams op afstand plaats. Voor de uitvoering van de werkzaamheden kan het voorkomen dat het noodzakelijk is dat de kandidaat afspraken maakt op locatie of op kantoor
  • Kandidaat heeft minimaal een afgeronde MBO opleiding.

De Wensen

  • Kandidaat heeft aantoonbare werkervaring met de uitvoering van de TOZO.
  • Competenties die van belang zijn en tijdens het gesprek worden getoetst, zijn: - resultaatgericht, flexibel en klantgericht; - collegiaal en betrokken; - communicatief sterk; - zorgvuldig, analytisch en verantwoordelijk; - stressbestendig.
  • Kandidaat heeft kennis en ervaring met het werken in Suwinet;
  • De gesprekken vinden plaats op 5/6 oktober, zorg ervoor dat uw kandidaat beschikbaar is. De gesprekken zullen niet op een ander moment plaatsvinden.
  • Kandidaat heeft minimaal 3 jaar werkervaring met terugvordering in de Participatiewet in de afgelopen 5 jaar.
  • Kandidaat heeft ervaring: - in onderzoek van het uitkeringsdossier; - in het maken van rapportages en beschikkingen in het kader van de Participatiewet;
  • Kandidaat heeft aantoonbaar uitgebreide kennis van de Participatiewet;
  • Kandidaat heeft kennis van en ervaring met het werken in GWS4all/Suite;
  • Kandidaat heeft op het cv een kort zelfgeschreven motivatie toegevoegd.
  • Kandidaat heeft ervaring met klantcontact.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox