Gemeente Amsterdam

Medewerker subsidie

Gemeente Amsterdam

De opdracht­omschrijving

Opdrachtomschrijving
Het team Basisvoorzieningen van stadsdeel Zuidoost is onder andere verantwoordelijk voor het afhandelen van subsidieaanvragen voor de lokale sociale basis. Het is de plek waar Amsterdammers elkaar vinden, ontmoeten en waar sociale cohesie ontstaat. In de sociale basis werken bewoners, vrijwilligers en professionals samen aan een breed, laagdrempelig en vrij toegankelijk aanbod van activiteiten en voorzieningen in de buurt. Dit aanbod is gericht op preventie, het versterken van zelfredzaamheid en het ontplooien van talent. De gemeente faciliteert de sociale basis rondom de sociale opgave in de gebieden.

Vorig jaar zijn er na een intensief beoordelingstraject ongeveer aan 126 subsidies verstrekt, met een volume van ongeveer 16.5 miljoen euro in totaal. Door een nieuwe subsidiemethodiek (het nieuwe ‘beleidskader Sociale Basis gemeente Amsterdam) waarbij het mogelijk is voor 6 jaar subsidie te krijgen verwacht het team substantieel meer aanvragen dan eerdere jaren. Daarbij gaat het team werken met een nieuwe beoordelingssystematiek. Het omgaan met deze veranderingen vergt meer tijdelijke menskracht. Daarmee willen we de dienstverlening aan de subsidieontvangers op hoog niveau houden.

We zijn op zoek naar een ervaren professional voor het beoordelen en afhandelen van subsidieaanvragen (incl. begrotingen) op het gebied van de sociale basis.
Het snel en adequaat kunnen beoordelen van subsidieaanvragen en onderliggende documenten zoals begrotingen, output- en effectindicatoren.

Werkzaamheden
- Het toetsen van de aanvragen aan het strategische document ‘gebiedsgerichte opgave sociaal domein Zuidoost’, het beleidskader Sociale Basis gemeente Amsterdam en de bijbehorende verordening:
- Het verwerken van de beoordeling in wegingsformulieren. In een team de beoordeling helder kunnen beargumenteren en vragen kunnen beantwoorden;
- Het omzetten van een positieve beoordeling in een subsidiebeschikking binnen het gemeentelijke subsidievolgsysteem;
- Flexibele inzet op overige taken in het proces moeten worden uitgevoerd.

Gemeentelijke organisatie
Met ruim 18.000 collega's zorgen we ervoor dat Amsterdam een aantrekkelijke hoofdstad is en blijft. Waar het fijn is om te wonen, te werken en naar school te gaan. Met ruimte voor ondernemers en bezoekers. Werken voor Amsterdam betekent bijdragen aan iets groots. Aan groei, veiligheid, ontwikkeling, gezondheid. Van de stad, van Amsterdammers. Daarmee geven wij Amsterdam door; aan de toekomst, aan volgende generaties. We willen een goede werkgever zijn die ervoor zorgt dat alle collega's zich gezien en gewaardeerd voelen. We koesteren verschillen tussen
collega's, al die verschillen zorgen voor betere resultaten voor onze organisatie én onze stad.
Lees meer over de organisatiestructuur van de gemeente Amsterdam.

De opdrachtgever(s)
De gemeentelijke organisatie bestaat uit vijf clusters, een bestuurs- en concernstaf en zeven bestuurscommissies (stadsdelen). De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De clusters Ruimte en Economie, Sociaal, Dienstverlening en Informatie, Interne Dienstverlening en Stadsbeheer bestaan uit afdelingen die expertise hebben op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.


 

De Eisen

  • Beschikbaarheid en tarief kandidaat Een interview maakt deel uit van het selectieproces en de aangeboden kandidaat kan in de evaluatiefase van de offerteaanbiedingen uitgenodigd worden voor een gesprek. Hij of zij dient daarom beschikbaar te zijn voor het interview; Bij gunning is de aangeboden kandidaat direct inzetbaar voor het aantal uren dat vermeld wordt in deze tender; Het uur(tarief) dat u opgeeft is altijd exclusief btw en inclusief alle overige bijkomende kosten (bijvoorbeeld reiskosten). Indien het opgegeven tarief de aangegeven range of het maximumtarief overschrijdt wordt uw offerte terzijde gelegd (knock out).
  • Eis - Verificatie kennis Verificatie van de kennis van de kandidaat.
  • Eis - Beheersing competenties Beheerst de kandidaat de competenties op de bijbehorende niveaus zoals hieronder genoemd.
  • Referentie U dient minimaal 1 relevante referentie op te geven van de aangeboden kandidaat. Vul in: organisatie naam contactpersoon telefoonnummer contactpersoon. Na afstemming met kandidaat en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie.  Let op: de referentie dient op de hoogte te zijn
  • Eis - Verificatie Ervaring Verificatie van de ervaring van de kandidaat.
  • Zzp'er of zzp'er via intermediair De gemeente houdt zich als goed opdrachtgever aan alle wettelijke voorschriften zoals de wet DBA. De opdrachtgever zet deze functie uit als detachering. De aangeboden kandidaat is in dienst van de opdrachtnemer en betreft geen zzp'er of een zzp'er die via een intermediair wordt aangeboden.   Is de door u aangeboden kandidaat in dienst van u en betreft het geen zzp'er? Ja: U bevestigt hierbij dat u geen zzp'er of zzp'er via intermediair aanbiedt Nee: KO
  • Referentie U dient minimaal 1 relevante referentie op te geven van de aangeboden kandidaat. Vul in: organisatie naam contactpersoon telefoonnummer contactpersoon. Na afstemming met kandidaat en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie.  Let op: de referentie dient op de hoogte te zijn
  • Eis - Draaideurconstructie De aangeboden kandidaat heeft in de afgelopen 2 jaar geen ambtelijke aanstelling gehad bij de gemeente Amsterdam. Let op antwoordmogelijkheden: Ja, kandidaat heeft geen ambtelijke aanstelling gehad in de afgelopen 2 jaar bij de gemeente Amsterdam. Nee, kandidaat heeft wel een ambtelijke aanstelling gehad in de afgelopen 2 jaar bij de gemeente Amsterdam (KO)
  • Eis - Werk- en denkniveau De aangeboden kandidaat beschikt minimaal over een hbo werk- en denkniveau. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Eis - Toevoegen motivatie Geef in maximaal 1 A4 aan waarom uw kandidaat de meest geschikte is voor deze opdracht. Uw motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd.
  • Eis - Werkervaring De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare ervaring hebben met het zelfstandig en praktisch beoordelen en afhandelen van subsidieaanvragen of anderszins projectplannen in de publieke sector. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Eis - Werkervaring Verplichte aanwezigheid op kantoor op de dinsdagen en donderdagen in de maanden mei, juni, juli op kantoor Anton De Komplein. Afwijking hiervan in goed overleg.
  • Eis - CV toevoegen U voegt het cv toe van de kandidaat. Het cv is opgesteld in het Nederlands en is maximaal 5 A4 groot. Als een cv meer dan 5 A4 omvat worden alleen de eerste 5 A4 meegenomen in de beoordeling. Het cv dient enkel en alleen ter verificatie van de bij de eisen en wensen gegeven antwoorden. Als het cv niet overeenkomt met de door u gegeven antwoorden kan de gemeente Amsterdam besluiten uw offerte af te wijzen.
  • Eis - Werkervaring De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare ervaring hebben met het invoeren van data in volgsystemen. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Eis - Werkervaring De aangeboden kandidaat heeft basiskennis van het subsidierecht. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.

De Wensen

  • Wens - Werkervaring De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare kennis van subsidievolgstystemen SISA van de Gemeente Amsterdam. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Toetsing van de competentie: Overtuigingskracht               [Gevorderd niveau]
  • Wens - Werkervaring De aangeboden kandidaat heeft affiniteit met Financiën. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Toetsing van de competentie: Omgevingsbewustzijn                  [Gevorderd niveau]
  • Toetsing van de competentie: Resultaatgerichtheid                   [Gevorderd niveau]
  • Toetsing van de competentie: Verantwoordelijkheid                   [Gevorderd niveau]
  • Toelichting Maximumtarief Het uurtarief voor deze tender bedraagt maximaal € 100-,. Het uurtarief (exclusief BTW) dat u opgeeft is inclusief reis- en verblijfkosten en alle overige bijkomende kosten. Indien het opgegeven tarief buiten de aangegeven range valt, wordt uw offerte terzijde gelegd (knock-out). De verdeling van de punten voor de score op tarief wordt als volgt berekend: de inschrijver met het laagste tarief krijgt het maximale aantal punten. De score van de overige offertes wordt gerelateerd aan het laagste tarief op basis van percentuele afwijking.
  • Wens - Werkervaring De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare kennis van het gemeentelijke sociale domein. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Toetsing van de competentie: Samenwerken               [Gevorderd niveau]
  • Informatie Kandidaat Wij willen de onderstaande gegevens van de door u aangeboden kandidaat ontvangen. De gegevens worden onder andere gebruikt voor het uitnodigen van de kandidaat voor een interview en het aanvragen van de VOG indien hij/zij de functie krijgt. Let op! Het verstrekken van onjuiste en/of onvolledige informatie leidt tot vertraging. Gebruik de volledige naam van de kandidaat zoals deze in het paspoort of op de identiteitskaart staat vermeld.   Middels de tab 'Offerte' dient u de naam van de inschrijving te wijzigen, die bovenin wordt weergegeven. Wijzig deze naar: Naam organisatie + naam kandidaat, zodat duidelijk is welke kandidaat het betreft. Dit kan worden gewijzigd aan de hand van het potlood icoon. Indienen extra inschrijvingen Gemeente Amsterdam stelt u voor deze aanvraag in staat om maximaal 2 kandidaat aan te bieden. Om een extra offerte aan te maken klikt u op het tabblad 'Offerte' en vervolgens rechtsonder op 'Extra offerte'. Attentie: u dient iedere inschrijving apart in te dienen. Indienen doet u door middel van de button 'Indienen'. Ter controle vraagt het systeem om uw wachtwoord. Heeft u hier vragen over dan kunt u contact opnemen met de Servicedesk van Mercell. Klik op 'Invullen' en vul aan: Naam kandidaat: Telefoonnummer kandidaat: (privé) e-mailadres van de kandidaat:

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox