Gemeente Amsterdam
max €100 per uur
Noord-Holland
32 uur per week
02 mei 2024
01 oktober 2024
Opdrachtomschrijving
Het team Basisvoorzieningen van stadsdeel Zuidoost is onder andere verantwoordelijk voor het afhandelen van subsidieaanvragen voor de lokale sociale basis. Het is de plek waar Amsterdammers elkaar vinden, ontmoeten en waar sociale cohesie ontstaat. In de sociale basis werken bewoners, vrijwilligers en professionals samen aan een breed, laagdrempelig en vrij toegankelijk aanbod van activiteiten en voorzieningen in de buurt. Dit aanbod is gericht op preventie, het versterken van zelfredzaamheid en het ontplooien van talent. De gemeente faciliteert de sociale basis rondom de sociale opgave in de gebieden.
Vorig jaar zijn er na een intensief beoordelingstraject ongeveer aan 126 subsidies verstrekt, met een volume van ongeveer 16.5 miljoen euro in totaal. Door een nieuwe subsidiemethodiek (het nieuwe ‘beleidskader Sociale Basis gemeente Amsterdam) waarbij het mogelijk is voor 6 jaar subsidie te krijgen verwacht het team substantieel meer aanvragen dan eerdere jaren. Daarbij gaat het team werken met een nieuwe beoordelingssystematiek. Het omgaan met deze veranderingen vergt meer tijdelijke menskracht. Daarmee willen we de dienstverlening aan de subsidieontvangers op hoog niveau houden.
We zijn op zoek naar een ervaren professional voor het beoordelen en afhandelen van subsidieaanvragen (incl. begrotingen) op het gebied van de sociale basis.
Het snel en adequaat kunnen beoordelen van subsidieaanvragen en onderliggende documenten zoals begrotingen, output- en effectindicatoren.
Werkzaamheden
- Het toetsen van de aanvragen aan het strategische document ‘gebiedsgerichte opgave sociaal domein Zuidoost’, het beleidskader Sociale Basis gemeente Amsterdam en de bijbehorende verordening:
- Het verwerken van de beoordeling in wegingsformulieren. In een team de beoordeling helder kunnen beargumenteren en vragen kunnen beantwoorden;
- Het omzetten van een positieve beoordeling in een subsidiebeschikking binnen het gemeentelijke subsidievolgsysteem;
- Flexibele inzet op overige taken in het proces moeten worden uitgevoerd.
Gemeentelijke organisatie
Met ruim 18.000 collega's zorgen we ervoor dat Amsterdam een aantrekkelijke hoofdstad is en blijft. Waar het fijn is om te wonen, te werken en naar school te gaan. Met ruimte voor ondernemers en bezoekers. Werken voor Amsterdam betekent bijdragen aan iets groots. Aan groei, veiligheid, ontwikkeling, gezondheid. Van de stad, van Amsterdammers. Daarmee geven wij Amsterdam door; aan de toekomst, aan volgende generaties. We willen een goede werkgever zijn die ervoor zorgt dat alle collega's zich gezien en gewaardeerd voelen. We koesteren verschillen tussen
collega's, al die verschillen zorgen voor betere resultaten voor onze organisatie én onze stad.
Lees meer over de organisatiestructuur van de gemeente Amsterdam.
De opdrachtgever(s)
De gemeentelijke organisatie bestaat uit vijf clusters, een bestuurs- en concernstaf en zeven bestuurscommissies (stadsdelen). De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De clusters Ruimte en Economie, Sociaal, Dienstverlening en Informatie, Interne Dienstverlening en Stadsbeheer bestaan uit afdelingen die expertise hebben op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox