Gemeente Amsterdam

Medewerker sociaal wijkteam

Gemeente Amsterdam

  • max €70 per uur

  • Noord-Holland

  • 36 uur per week

  • Zorg en Welzijn
  • 31 maart 2021

  • 07 januari 2021

De opdracht­omschrijving

Functieomschrijving
Als medewerker van het Sociaal Wijkteam treed je in contact met de inwoner en maak je samen met het huishouden een plan van aanpak op. Het uitgangspunt is het netwerk vergroten, de contacten versterken en zorgen dat het gezin problemen vanuit hun eigen kracht oplost. Bij de problemen die je tegenkomt ligt de nadruk op multi-problematiek. Je zorgt vervolgens voor stappen om de inwoner weer zelfredzaam te maken en zoekt naar een duurzame oplossing voor en samen met de inwoner. Jij houdt de regie, legt de verantwoordelijkheden daar waar ze horen maar als er sprake is van een onveilige situatie treed je op! Je maakt waar mogelijk gebruik van het voorveld en waar noodzakelijk zorg je voor toeleiden naar maatwerkvoorzieningen. Hierin werk je nauw samen met de consultenten Wmo en Jeugd. We maken gebruik van elkaars expertise en vullen elkaar aan. Je pakt ook meldingen op die niet perse in je vakgebied liggen.

Werkzaamheden
En verder:
• ga je in gesprek met zorgaanbieders over de intensiteit, duur en productcodes;
• maak je ondersteuningsplannen en de bijbehorende beschikkingen;
• doe je onderzoek en voer je keukentafelgesprekken; • neem je deel aan casuïstiek overleg, intervisie en teamvergaderingen;
• coördineer en pak je de regie op verschillende zaken en richting specialisten;
• help je met financiën/schuldhulpverlening.


Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit vijf clusters, een bestuurs- en concernstaf en zeven bestuurscommissies (stadsdelen). De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De clusters Ruimte en Economie, Sociaal, Dienstverlening en Informatie, Interne Dienstverlening en Stadsbeheer bestaan uit afdelingen die expertise hebben op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/




 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal 3 jaar recente ervaring in een vergelijkbare functie bij een gemeente of een maatschappelijk/hulpverlenende instantie en heeft ervaring in het integraal werken met multi-problematiek.
  • De aangeboden kandidaat heeft kennis van de problematiek rondom jeugd, blijkend uit werkervaring in de jeugdzorg en ervaring met het zelfstandig kunnen beoordelen van jeugdzaken (SKJ registratie).
  • Geef in maximaal 0,5 pagina aan waarom uw kandidaat de meest geschikte is voor deze opdracht.Uw motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd.
  • De aangeboden kandidaat is in het bezit van een afgeronde hbo-opleiding Pedagogiek, MWD of SPH en een SKJ-registratie (graag op cv reg.nummer vermelden).Let op! De kandidaat moet het document meenemen naar het interview zodat de opdrachtgever kan controleren of deze voldoet. Indien het document niet aanwezig is of niet voldoet wordt het gesprek beëindigd en de offerte ter zijde gelegd.

De Wensen

  • De aangeboden kandidaat heeft ervaring met en is bereid om huisbezoeken af te leggen en staat stevig in de schoenen. Tijdens huisbezoeken kan je te maken krijgen met vieze woningen, alcoholisme of bewoners met psychische problemen.
  • De aangeboden kandidaat heeft kennis en ervaring met het ondersteunen van een huishouden en verschillende leefgebieden en overtuigende affiniteit met de doelgroep en hun leefgebied. Dit dient te blijken uit het cv en te worden toegelicht in de motivatie.
  • De aangeboden kandidaat heeft bij voorkeur kennis van en/of ervaring op het gebied van veiligheid, het jonge kind en GGZ problematiek.
  • De aangeboden kandidaat heeft kennis van de regionale sociale kaart.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox