Ministerie van Economische Zaken en Klimaat DICTU

Medewerker servicedesk

Ministerie van Economische Zaken en Klimaat DICTU

De opdracht­omschrijving

Opdrachtomschrijving
Fungeren als aanspreekpunt voor de eindgebruiker en bieden van ondersteuning. Indien mogelijk de call direct op lossen. Registreren van binnenkomende meldingen (via de mail) in de servicemanagement tool TOPdesk

  • Toekennen van rechten op mappen en distributielijsten via tooling

 

 

 

 

 

 

  • Aanmaken gebruikersaccounts via tooling

 

 

 

 

 

 

  • Analyseren van meldingen om eventuele problemen te detecteren en signaleren

 

 

 

 

 

 

  • Routeren van meldingen naar andere behandelaarsgroepen waar nodig

 

 

 

 

 

 

  • Voortgangsbewaking van openstaande meldingen

 

 

 

 

 

 

  • Informeren van eindgebruikers over de status van de openstaande melding

 

 

 

 

 

 

  • Verstrekken van informatie over procedures voor aanvragen en gebruik van ICT middelen Controleren op mandaathouder van binnenkomende aanvragen

 

 

 

Achtergrond opdracht
Als medewerker binnen het team Servicedesk van de divisie KODA (Kwaliteit, Ondersteunende Diensten en Advies) ben je samen met je collega's verantwoordelijk voor de dagelijkse ICT dienstverlening voor diverse opdrachtgevers binnen het Ministerie van Economische Zaken (EZ), het Ministerie van Landbouw, Visserij, Voedselzekerheid en Natuur (LVVN) en het Ministerie van Klimaat en Groene Groei (KGG).
Op dit moment beslaat de te bedienen gebruikersorganisatie uit ca. 20.000 medewerkers.
Deze functie is op de back office.
Maximale reistijd 1 uur.

Eisen

 

 

 

  • Opdracht is niet geschikt voor ZZP’ers ivm wet DBA.

 

 

 

 

 

 

  • Afgeronde MBO ICT opleiding (niveau 3 of 4)

 

 

 

 

 

 

  • Certificaat ITILV4

 

 

 

 

 

 

  • Ervaring op een ICT Servicedesk Indien MBO ICT afgerond + jaar werkervaring (3 jaar)

 

 

 

 

 

 

  • Ervaring op een ICT Servicedesk Indien MBO + 0 6 jaar werkervaring

 

 

 

  • Maximale reistijd 1 uur 36 uur per week beschikbaar

Wensen

  • Ervaring met: TOPdesk
  • MACOS besturingsysteem
  • Citrix
  • Windows 10/11
  • Office 365
  • App-v
  • Microsoft/Oracle authenticator
  • Intune
  • Entra-id
  • Werkervaring bij een (semi) overheidsinstelling.
  • Registreren van binnenkomende wijzigingen (via de mail) in de servicemanagement tool TOPdesK
  • Toekennen van rechten op mappen en distributielijsten via tooling (BMC/DWP)
  • Analyseren van meldingen om eventuele problemen te detecteren en signaleren
  • Routeren van meldingen naar andere behandelaarsgroepen waar nodig
  • Voortgangsbewaking van openstaande meldingen
  • Informeren van eindgebruikers over de status van de openstaande melding
  • Verstrekken van informatie over procedures voor aanvragen en gebruik van ICT middelen

Competenties

  • Flexibel
  • Analytisch
  • Zorgvuldig
  • Zelfstandig / tonen van eigen initiatief
  • Klantgericht
  • Sociale en communicatieve vaardigheden
  • (Snel kunnen schakelen tussen het digitale kennisniveau van gebruikers binnen de overheid)

De Eisen

  • Opdracht is niet geschikt voor ZZP’ers ivm wet DBA.
  • Afgeronde MBO ICT opleiding (niveau 3 of 4)
  • Certificaat ITILV4
  • Ervaring op een ICT Servicedesk Indien MBO ICT afgerond + jaar werkervaring (3 jaar)
  • Ervaring op een ICT Servicedesk Indien MBO + 0 6 jaar werkervaring
  • Maximale reistijd 1 uur 36 uur per week beschikbaar

De Wensen

  • Informeren van eindgebruikers over de status van de openstaande melding
  • Verstrekken van informatie over procedures voor aanvragen en gebruik van ICT middelen
  • Ervaring met: TOPdesk
  • MACOS besturingsysteem
  • Citrix
  • Windows 10/11
  • Office 365
  • App-v
  • Microsoft/Oracle authenticator
  • Intune
  • Entra-id
  • Werkervaring bij een (semi) overheidsinstelling.
  • Registreren van binnenkomende wijzigingen (via de mail) in de servicemanagement tool TOPdesK
  • Toekennen van rechten op mappen en distributielijsten via tooling (BMC/DWP)
  • Analyseren van meldingen om eventuele problemen te detecteren en signaleren
  • Routeren van meldingen naar andere behandelaarsgroepen waar nodig
  • Voortgangsbewaking van openstaande meldingen

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
24 november 2025 om 20:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox