Veiligheidsregio Utrecht

Medewerker servicedesk

Veiligheidsregio Utrecht

De opdracht­omschrijving

Organisatie
Uw veiligheid, Ons werk
Veiligheidsregio Utrecht is een samenwerkingsverband van en voor de 26 Utrechtse gemeenten. Wij zorgen elke dag voor de veiligheid van alle mensen die in de regio wonen en verblijven. Dat doen wij met onze centralisten op de 112-meldkamer, onze brandweermensen en onze collega’s va risicobeheersing, crisisbeheersing en de geneeskundige hulpverleningsorganisatie in de regio.

‘Wij dragen bij aan veiligheid. Elke dag weer, steeds beter.’ Dat is waar we voor staan. Onze ambitie blijft ongewijzigd, maar heeft de afgelopen jaren wel een andere lading gekregen.

De gehele afdeling Informatiemanagement & ICT Beheer bevindt zich in een ontwikkeltraject dat aansluit op de organisatie brede ontwikkelkoers die is ingezet. Onze ontwikkelkoers geeft richting maar nog niet alles ligt in beton gegoten. We hebben onze thema’s bepaald en de organisatie en onze afdeling zijn volop in ontwikkeling. Het realiseren van de ambitieuze ontwikkelagenda van de VRU vraagt veel betrokkenheid, initiatief en innovatie van het ICT domein. 

De afdeling Informatiemanagement & ICT Beheer (40 professionals) is verantwoordelijk voor het beheer op het huidige digitale domein van de VRU (software en hardware, steeds meer als SAAS dienst) en de ontwikkeling naar een steeds meer digitale wereld met accurate en veilige beschikbare informatie.

Opdracht
Als medewerker van onze Servicedesk help en ondersteun je collega’s bij ICT-meldingen, -incidenten en hulpverzoeken. Je hebt een dienstverlenende functie, waarbij je kunt inschatten welke werkzaamheden je zelf kunt doen en welke kunnen worden overgedragen aan de 2e-lijns ondersteuning. Jouw dagelijkse werkzaamheden bestaan onder andere uit:

  • aannemen, registreren en bewaken van incidenten en verzoeken;
  • het adviseren en ondersteunen van gebruikers via de mail, telefoon en aan de balie;
  • het juist routeren van incidenten, vragen en standaardverzoeken naar de juiste plaats;
  • globaal analyseren van meldingen en (samen met collega’s van Technisch Beheer) zo mogelijk vaststellen van de oorzaken;
  • het op operationeel niveau op actief ondersteunen van (kern-) gebruikers. Soms op één van de VRU-locaties in de regio;
  • het installeren en vervangen van pc’s, software en randapparatuur;
  • nieuwe programma’s geschikt maken voor gebruikers en het verzorgen geven van instructies;
  • het monitoren van verschillende systemen en vastgestelde acties uitvoeren;
  • het oplossen van storingen in hardware en software op afstand en op locatie;
  • het maken en beheren van documentatie, handleidingen, CMDB en FAQ’s;
  • rapporteren over de prestatie van de servicedesk.

 Competenties

  • Gestructureerd en service gericht;
  • Communicatie vaardig;
  • Analytisch sterk en accuraat;
  • Stressbestendig;
  • Handig met IT;
  • Analytisch sterk.

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Afgeronde ICT opleiding op minimaal MBO niveau 4;
  • Aantoonbare werkervaring met Windows 10/11, MS365 en Active Directory (benoem dit duidelijk in het cv);
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als Servicedesk medewerker;
  • Aantoonbare werkervaring met het ITIL framework en kan dit toepassen (benoem dit duidelijk in het cv).

De Wensen

  • Aantoonbare werkervaring met ESM van Spacewell (benoem dit duidelijk in het cv);
  • Aantoonbare werkervaring bij een Veiligheidsregio;
  • Aantoonbaar in bezit van rijbewijs;
  • Aantoonbare werkervaring met het werken op een skilled servicedesk (benoem dit duidelijk in het cv);
  • Benoem een duidelijk voorbeeld van een soortgelijke opdracht in het cv waaruit blijkt dat de aangeboden kandidaat communicatief- én analytisch sterk is (maximaal 100 woorden en dient te zijn geschreven door de kandidaat zelf).

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox