gemeente Elburg

Medewerker ruimtelijke plannen

gemeente Elburg

De opdracht­omschrijving

Organisatie
Elburg is een gemeente van bijna 24.000 inwoners met de Veluwe en randmeren binnen handbereik. De haven- en Hanzestad Elburg, Doornspijk, t ’Harde, Oostendorp en de Hoge Enk zijn aantrekkelijke kernen waar het prettig wonen, werken en verblijven is.   

Als gemeente koesteren wij ons rijke verleden, maar kijken we óók naar de toekomst. Elburg bouwt aan een gemeente waar iedereen de kans heeft om vorm te geven aan zijn of haar toekomstdroom. We willen aan de slag in en met Elburg. We hebben ruim 230 medewerkers in dienst en hanteren een platte organisatiestructuur. De gemeentesecretaris/algemeen directeur en vier domeinen: Dienstverlening, Samenleving, Leefomgeving en Bedrijfsvoering. Binnen de domeinen werken we met zelforganiserende teams.

Benieuwd hoe het is om bij de gemeente Elburg te werken? Je leest er alles over op werkenbijelburg.nl. 

Opdracht
De medewerker Ruimtelijke plannen  zet zich als casemanager en adviseur ruimtelijke ontwikkeling in voor diverse projecten, van kleine functieveranderingsinitiatieven tot grotere woningbouwprojecten in de gemeente Elburg. Je begeleid initiatiefnemer om te komen tot een ontvankelijke aanvraag, je toetst ruimtelijke plannenen je begeleid  de bijbehorende procedures. Wij zoeken een adviseur Ruimtelijke Ontwikkeling die een bijdrage wil leveren aan de diverse initiatieven in Elburg, Doornspijk en ’t Harde. Je gaat bezig houden met de volgende activiteiten:
- Onderzoek en advies onderbouwing ETFAL;
- Afstemming stakeholders;
- Afstemming andere projecten;
- Aanwezig zijn bij van diverse overleggen (extern en intern) ambtelijk en bestuurlijk;
- Voorbereidingen treffen voor de omgevingsplanprocedure;
- Voorbereiden en ondersteunen bij de besluitvormingsprocedures en participatiemomenten;

Competenties
- Resultaatgericht;
- Samenwerken;
- Omgevingsbewust;
- Communicatief;
- Politieke sensitiviteit.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk:  ja

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar als adviseur op het gebied van ruimtelijke ontwikkeling binnen een gemeente;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met werken in een kleinere gemeente (15.000 – 50.000 inwoners);
  • Aantoonbare werkervaring met advisering en begeleiding van ruimtelijke initiatieven;

De Wensen

  • Aantoonbare werkervaring in kleinere gemeente in de regio Noord-Veluwe (15.000 – 50.000 inwoners);
  • Minimaal 7 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als adviseur op het gebied van ruimtelijke ontwikkeling bij een gemeente;
  • Aantoonbare werkervaring met advisering van ruimtelijke initiatieven tussen de 5 en 50 woningen;
  • Aantoonbare werkervaring met adviseren van het college en gemeenteraad over ruimtelijke ontwikkelingen;
  • Aantoonbare werkervaring met het beoordelen van principeverzoeken;

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
23 juni 2025 om 07:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 10% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox