Gemeente Baarn

Medewerker ruimtelijke ontwikkeling / planologisch adviseur

Gemeente Baarn

De opdracht­omschrijving

Organisatie
Bij de gemeente Baarn zijn ruim 155 medewerkers in dienst. Om onze ambities te verwezenlijken hebben we enthousiaste mensen nodig die bijdragen aan een transparante gemeente en die hun nek durven uit te steken voor inwoner en organisatie.

Onze organisatie is groot genoeg voor uitdagend werk en klein genoeg voor korte lijnen en veel eigen verantwoordelijkheid. Elke dag is anders met deze collega’s die graag voor elkaar klaar staan. Ook zijn er korte lijnen met het gemeentebestuur en het management. Wij werken steeds meer in verbinding met de inwoners, maar ook intern met onze collega’s van verschillende vakgebieden. Een baan bij ons betekent veel eigen verantwoordelijkheid en ruimte om zaken zelf te regelen.

De organisatie is flink in beweging. De focus van de gemeente Baarn is gericht op het centraal stellen van de klant en het verder ontwikkelen van de organisatie en de dienstverlening. Regelmatig zijn wij op zoek naar enthousiaste en talentvolle medewerkers die zich herkennen in onze kernwaarden: samenwerken, duidelijk en verbindend.

Opdracht / werkzaamheden
Als medewerker ruimtelijke ontwikkeling zorg je voor het uitvoeren van werkzaamheden op het terrein van de ruimtelijke ontwikkeling en - ordening. Je beoordeelt principeverzoeken, ontheffings- en vrijstellingsverzoeken en ruimtelijke procedures op planologische consequenties, en met name op het gebied van de opvang voor ontheemden. Je werkt mee aan beoordeling van afwijkingen op het Omgevingsplan, het wijzigen van Omgevingsplan en waar mogelijk aan de implementatie van de omgevingswet. Je voert overleg met indieners van bouwplannen en hun adviseurs, neemt deel aan teambesprekingen en ondersteunt collega’s op planologisch gebied. Je zorgt voor de benodigde besluitvorming in het college of de gemeenteraad, bereidt dit voor en adviseert de wethouder en het college hierover. De opdracht bestaat uit de volgende werkzaamheden:

  • Planologische beoordeling van conceptaanvragen, afwijkings- en ontheffingsverzoeken
  • Communicatie met initiatiefnemers en andere belanghebbenden
  • Coördineren van adviezen van andere beleidsvelden bij ruimtelijke ontwikkelingen, waaronder afstemming met de vergunningverleners
  • Integrale advisering van het bestuur over ruimtelijke ontwikkelingen
  • Coördineren van een huisvestingsproject voor ontheemden (vluchtelingen)
  • Bijdragen aan de implementatie van de omgevingswet

Competenties

  • Je realiseert je dat je onderdeel bent van en medeverantwoordelijk voor de organisatie.
  • Je staat voor wie je bent en voor wat je doet.
  • Je blijft doelmatig handelen door je eigen gedragsstijl aan te passen aan veranderende omstandigheden.
  • Binnen randvoorwaarden kom je in samenspraak met belanghebbenden tot gedragen resultaat.
  • Je onderkent en speelt in op signalen binnen de politieke en maatschappelijke verhoudingen
  • Je beschikt over een goed ontwikkelde politieke en bestuurlijke sensitiviteit.
  • Je wisselt formeel en informeel informatie uit en je gaat vindingrijk en/of vernieuwend om met situaties.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk:  beperkt (na inwerken)

De Eisen

  • Aantoonbare werkervaring op het gebied kennis van de Omgevingswet;
  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau;
  • Minimaal 3 jaar werkervaring als medewerker ruimtelijke ordening / planologisch adviseur binnen een overheidsinstelling;

De Wensen

  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van , planologie of geografie;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als medewerker ruimtelijke ordening bij een gemeente;
  • Aantoonbare werkervaring met projectmatig werken;
  • Uiterlijk beschikbaar per 15 mei 2025.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
07 mei 2025 om 07:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox