Gemeente Lelystad

Medewerker ondersteuningkwijtschelding WOZ voor zelfstandigen

Gemeente Lelystad

De opdracht­omschrijving


Wij zijn op zoek naar een medewerker die voor de gemeentelijke belastingen het inkomen en vermogen uit het bedrijf vaststelt voor zelfstandigen die een aanvraag kwijtschelding van gemeentelijke belastingen hebben ingediend. De medewerker wordt ingezet bij het Zelfstandigenloket Flevoland en behandelt verzoeken vanuit de zes deelnemende gemeenten in Flevoland.
Voor deze klus zoeken we een medewerker die gemiddeld  4 uur per maand wordt ingezet.

Het domein...
Binnen het Sociaal Domein vinden we de volgende teams Aanvragen, Mutaties, Handhaving, Financiën, Klantcontact, Jeugd, Wmo, Zelfstandigenloket Flevoland, Maatschappelijke ondersteuning en Gezondheid, Onderwijs & Jeugdhulp , Economie en Bedrijfsondersteuning).

Het team...
Het Zelfstandigenloket Flevoland (ZLF) is een samenwerkingsverband van de 6 Flevolandse gemeenten (Almere, Dronten, Lelystad, Noordoostpolder, Urk en Zeewolde). Als gemeentelijk loket zorgt het ZLF voor kredietverlening en inkomstenondersteuning voor ondernemers woonachtig in Flevoland. Het ZLF adviseert en ondersteunt startende, gevestigde, oudere en beëindigende ondernemers op het gebied van ondernemerschap. Het ZLF zorgt voor de uitvoering van verschillende wettelijke regelingen:
• het Bbz 2004 (Besluit bijstandverlening zelfstandigen 2004);
• toepassing van de IOAZ (Wet inkomensvoorziening oudere en arbeidsongeschikte gewezen zelfstandigen);
• de Tozo. (Tijdelijke overbruggingsregeling zelfstandig ondernemers)
Verder verwijst het ZLF ondernemers en ex-ondernemers door naar organisaties die zich bezig houden met schuldhulpverlening.

De functie…
omvat de volgende werkzaamheden
- de verzoeken van de  gemeentelijke belastingen in behandeling nemen;
- het opvragen van gegevens bij de aanvrager, waaronder jaarrekening, aangiftes inkomstenbelasting, inschrijving Kvk ;
- beoordelen van de gegevens;
- opstellen van een adviesrapport;
- contact opnemen met de aanvrager;
- adviesrapport verzenden aan de afdeling gemeentelijke belastingen.

Functie-eisen…
- kennis op HBO niveau;
- zeer ruime kennis van het Bbz 2004 en IOAZ;
- goede kennis van de Algemene wet bestuursrecht (Awb);
- boekhoudkundige en fiscale kennis;
- goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift;
- kennis van en ervaring met GWS4all/Suite;
- kennis van Microsoft Office;
- affiniteit met zelfstandig ondernemerschap;
- dankzij meerjarige werkervaring op dit onderwerp, direct inzetbaar.

Competenties
Als persoon ben jij het best te omschrijven als:
- resultaatgericht, flexibel en klantgericht;
- communicatief sterk;
- zorgvuldig, analytisch en verantwoordelijk.

Corona-maatregelen: De functie kan voor een groot deel vanuit huis worden uitgevoerd. Kandidaat beschikt over en werkt met eigen devices (telefoon, laptop, pc ed) Bij de start vragen we wel om naar de locatie te komen voor een check van een werkend account en uitleg van de applicaties. Hierbij worden de corona- maatregelen (1,5 meter afstand e.d) in acht genomen. Overleggen vinden via MS teams op afstand plaats. Voor de uitvoering van de werkzaamheden kan het voorkomen dat het noodzakelijk is dat de kandidaat afspraken maakt op kantoor |

De Eisen

  • De kandidaat op wie de keuze valt, dient vóór aanvang van de werkzaamheden een recent (dwz niet ouder dan 3 maanden) afgegeven VOG te overleggen. Het is mogelijk dat de kandidaat een VOG overlegt die aangevraagd is voor een andere opdracht mits het screeningsprofiel op de ingeleverde VOG exact gelijk is aan het screeningsprofiel voor de betreffende inhuur functie. De kosten voor de VOG worden niet door de Opdrachtgever vergoed. Het profiel waaraan moet worden voldoen is: 11,12,13 en 41. (Optioneel wil de Gemeente Lelystad extra screeningsgronden aan de inhuurdesk kunnen doorgeven zodat zij een afwijkende eis kunnen opnemen in de opdracht).
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.
  • Corona-maatregelen: De functie kan voor een groot deel vanuit huis worden uitgevoerd. Kandidaat beschikt over en werkt met eigen devices (telefoon, laptop, pc ed). Bij de start vragen we wel om naar de locatie te komen voor een check van een werkend account en uitleg van de applicaties. Hierbij worden de corona- maatregelen (1,5 meter afstand e.d) in acht genomen. Overleggen vinden via MS teams op afstand plaats. Voor de uitvoering van de werkzaamheden kan het voorkomen dat het noodzakelijk is dat de kandidaat afspraken maakt op locatie of op kantoor
  • Kandidaat heeft minimaal een afgeronde HBO opleiding.
  • Kandidaat heeft minimaal 5 jaar werkervaring in de afgelopen 7 jaar in het opstellen van adviezen kwijtschelding WOZ voor zelfstandigen.

De Wensen

  • Kandidaat heeft op het cv minimaal 1 relevante referentie toegevoegd met contactgegevens.
  • Kandidaat is direct inzetbaar op dit onderwerp, blijkend uit de werkervaring de afgelopen 5 jaar.
  • Competenties die van belang zijn en tijdens het gesprek worden getoetst, zijn: - resultaatgericht, flexibel en klantgericht; - communicatief sterk; - zorgvuldig, analytisch en verantwoordelijk.
  • Kandidaat heeft aantoonbare boekhoudkundige en fiscale kennis, blijkend uit de werkervaring in de afgelopen 5 jaar.
  • Kandidaat heeft kennis van en ervaring met het werken in GWS4all/Suite;
  • Kandidaat heeft op het cv een kort zelfgeschreven motivatie toegevoegd.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox