Gemeente Lelystad
geen max tarief
Flevoland
4 uur per week
01 augustus 2021
31 december 2021
Wij zijn op zoek naar een medewerker die voor de gemeentelijke belastingen het inkomen en vermogen uit het bedrijf vaststelt voor zelfstandigen die een aanvraag kwijtschelding van gemeentelijke belastingen hebben ingediend. De medewerker wordt ingezet bij het Zelfstandigenloket Flevoland en behandelt verzoeken vanuit de zes deelnemende gemeenten in Flevoland.
Voor deze klus zoeken we een medewerker die gemiddeld 4 uur per maand wordt ingezet.
Het domein...
Binnen het Sociaal Domein vinden we de volgende teams Aanvragen, Mutaties, Handhaving, Financiën, Klantcontact, Jeugd, Wmo, Zelfstandigenloket Flevoland, Maatschappelijke ondersteuning en Gezondheid, Onderwijs & Jeugdhulp , Economie en Bedrijfsondersteuning).
Het team...
Het Zelfstandigenloket Flevoland (ZLF) is een samenwerkingsverband van de 6 Flevolandse gemeenten (Almere, Dronten, Lelystad, Noordoostpolder, Urk en Zeewolde). Als gemeentelijk loket zorgt het ZLF voor kredietverlening en inkomstenondersteuning voor ondernemers woonachtig in Flevoland. Het ZLF adviseert en ondersteunt startende, gevestigde, oudere en beëindigende ondernemers op het gebied van ondernemerschap. Het ZLF zorgt voor de uitvoering van verschillende wettelijke regelingen:
• het Bbz 2004 (Besluit bijstandverlening zelfstandigen 2004);
• toepassing van de IOAZ (Wet inkomensvoorziening oudere en arbeidsongeschikte gewezen zelfstandigen);
• de Tozo. (Tijdelijke overbruggingsregeling zelfstandig ondernemers)
Verder verwijst het ZLF ondernemers en ex-ondernemers door naar organisaties die zich bezig houden met schuldhulpverlening.
De functie…
omvat de volgende werkzaamheden
- de verzoeken van de gemeentelijke belastingen in behandeling nemen;
- het opvragen van gegevens bij de aanvrager, waaronder jaarrekening, aangiftes inkomstenbelasting, inschrijving Kvk ;
- beoordelen van de gegevens;
- opstellen van een adviesrapport;
- contact opnemen met de aanvrager;
- adviesrapport verzenden aan de afdeling gemeentelijke belastingen.
Functie-eisen…
- kennis op HBO niveau;
- zeer ruime kennis van het Bbz 2004 en IOAZ;
- goede kennis van de Algemene wet bestuursrecht (Awb);
- boekhoudkundige en fiscale kennis;
- goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift;
- kennis van en ervaring met GWS4all/Suite;
- kennis van Microsoft Office;
- affiniteit met zelfstandig ondernemerschap;
- dankzij meerjarige werkervaring op dit onderwerp, direct inzetbaar.
Competenties
Als persoon ben jij het best te omschrijven als:
- resultaatgericht, flexibel en klantgericht;
- communicatief sterk;
- zorgvuldig, analytisch en verantwoordelijk.
Corona-maatregelen: De functie kan voor een groot deel vanuit huis worden uitgevoerd. Kandidaat beschikt over en werkt met eigen devices (telefoon, laptop, pc ed) Bij de start vragen we wel om naar de locatie te komen voor een check van een werkend account en uitleg van de applicaties. Hierbij worden de corona- maatregelen (1,5 meter afstand e.d) in acht genomen. Overleggen vinden via MS teams op afstand plaats. Voor de uitvoering van de werkzaamheden kan het voorkomen dat het noodzakelijk is dat de kandidaat afspraken maakt op kantoor |
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox