Nationale Politie
max €110 per uur
Utrecht
36 uur per week
01 maart 2024
28 februari 2025
Opdracht omschrijving
De sector Programma- Project- en Interim management (PPI) maakt onderdeel uit van het Politie Diensten Centrum (PDC). Het PDC verzorgt de bedrijfsvoering voor de politie, zoals financiën, ICT, communicatie en personeelszaken. PPI levert programma- en project professionals voor het leiden en ondersteunen van programma's en projecten binnen de politie en in samenwerking met ketenpartners.
De missie van PPI: "Waardecreatie door veranderingen met IV-component voor politie & ketenpartners, gestructureerd en transparant van A naar B".
PPI zet haar professionals zo breed mogelijk in binnen de organisatie om de dagelijkse leiding te voeren over veranderprocessen. Zij zijn inzetbaar vanaf het vertalen van de gebruikersbehoefte naar een realisatieplan tot aan de daadwerkelijke implementatie bij de gebruikers. Voor PPI staan hierbij de opdrachtgevers en hun vragen centraal. De functie Medewerker Kwaliteit en Procesmanagement valt binnen het centraal Project Management Office (PMO) van de sector PPI. Het PMO team draagt zorg voor kwaliteitsborging, standaarden, rapportage en analyse, resourcemanagement, training, functioneel beheer van de projectmanagement tool, en coaching en advies.
Als Medewerker Kwaliteit en Procesmanagement vervul je een belangrijke rol op het gebied van doorontwikkeling van processen en adviseren van (hoger) management ten aanzien van gewenste verbeteringen.
Onderdeel van je werk is ook het coachen/begeleiden van (nieuwe) programma-, projectmanagers en projectondersteuners en je collega’s op weg helpen ten aanzien van processen en tooling. Je hebt de mogelijkheid om inhoudelijk betrokken te zijn bij projecten en programma's in de rol van bijvoorbeeld kwaliteitsmanager, facilitator voor risicoanalyses of pressure cooker sessies.
Verder ben je verantwoordelijk voor het uitvoeren van kwaliteitsreviews en quick scans op managementproducten, rapportages en datakwaliteit in de projectmanagement tool Fortes Change Cloud (FCC).
Verantwoordelijkheden
Vakmatige taken:
Type inzet
Kijkende naar de inhoud van deze aanvraag en de Wet DBA, leent deze aanvraag zich er niet voor om door een ZZP'er uitgevoerd te worden.
Voor deze opdracht is een BetrouwbaarheidsOnderzoek met OmgevingsOnderzoek (BO+) van toepassing. Een positieve verklaring is een vereiste voor het uitvoeren van deze opdracht.
Doelstelling
Je maakt deel uit van de programma- en projectenorganisatie van de Politie. Deze organisatie levert capaciteit voor het leiden van programma’s en projecten binnen de Politie. Samen met je team draag je bij aan een efficiëntere uitvoering van projecten en de verbetering van bijbehorende processen.
Als medewerker kwaliteit en procesmanagement ondersteun en instrueer je collega’s, waar nodig, ten aanzien van processen en tooling. Voor (nieuwe) programma-, projectmanagers en projectondersteuners vervul jij de rol van coach en begeleider. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor het uitvoeren van kwaliteitsreviews en quick scans op managementproducten, rapportages en datakwaliteit in de projectmanagement tool Fortes Change Cloud (FCC).
Contacten
De Medewerker Kwaliteit en Procesmanagement heeft contacten met projectmedewerkers, met het management-team en met collega's van andere lijn afdelingen. Zij/hij is in staat om een sterk intern netwerk op te bouwen en te onderhouden. Zij/hij is het expertise-aanspreekpunt voor diverse in- en externe stakeholders.
Opleiding
Eisen:
Wensen:
Professionele kennis en werkervaring
Eisen:
Wensen:
Competenties
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox