Gemeente Lelystad

Medewerker Interne Controle en Kwaliteit

Gemeente Lelystad

De opdracht­omschrijving

 

Voor Team Bedrijfsondersteuning van het Sociaal Domein is Gemeente Lelystad op zoek naar een medewerker Interne Controle en Kwaliteit voor 24-36 uur per week.
De werkzaamheden bestaan onder anderen uit: * Onderzoek doen naar de (juridische) rechtmatigheid van de betalingen binnen het gehele sociale domein, dus zowel Participatie als Wmo en Jeugdwet. Dit gebeurt aan de hand van een steekproef die wordt bepaald en uitgezet in de interne controle applicatie KiC (Kwaliteit en Contol) van StimulanSZ. De medewerker Interne Controle en Kwaliteit legt de uitkomsten van de individuele onderzoeken vast in deze controleapplicatie. Zo nodig koppelt hij/zij bevindingen en herstelacties terug aan de betreffende medewerker; * Vastleggen van algemene bevindingen en meeschrijven aan IC verslagen; * Ondersteunen bij bestands- en systeemcontroles. De vastlegging hiervan vindt veelal in Excel plaats en zo nodig worden bevindingen en herstelacties teruggekoppeld aan de betreffende medewerker; * Onderzoek doen naar de raadplegingen in Suwinet Inkijk aan de hand van een vooraf bepaalde steekproef. De medewerker Interne Controle en Kwaliteit legt de bevindingen vast in Excel en zoekt contact met de betreffende medewerker als de geraadpleegde systemen geen helderheid verschaffen over de gedane raadpleging in Suwinet Inkijk. Dit kan via mail en/of een online gesprek via MS Teams. De medewerker Interne Controle en Kwaliteit brengt advies uit over het zorgvuldig gebruik van Suwinet Inkijk, levert input voor en schrijft mee aan de  twee verantwoordingsverslagen Suwinet; * Meewerken aan de voorbereiding en uitvoering van de verplichte jaarlijkse bewustwordingssessies Zorgvuldig gebruik persoonsgegevens (uitnodigingen versturen, presentatie maken, onderdeel presentatie uitvoeren, presentielijst bijhouden); * Ondersteuning bij diverse projecten en procesbeschrijvingen binnen het Sociaal Domein. Te denken valt aan het maken of actualiseren van een procesbeschrijving in Mavim, het ontwerpen van documenten, het vastleggen van werkinstructies en werkafspraken en het inrichten van een werkproces in de Suite4sociaaldomein. Dit alles vaak vanuit een project- of werkgroep.

De functie wordt in principe zelfstandig vanuit huis uitgevoerd. Overleggen (wekelijks en zo nodig dagelijks) vinden op afstand plaats via MS Teams. Het kan voorkomen dat het noodzakelijk is om voor een overleg, training of instructie naar kantoor te komen.

Wij zijn op zoek naar een collega met ervaring op gebied van interne controle en daarbij is juridisch inhoudelijke kennis van in ieder geval twee van de drie onderdelen van het Sociaal Domein: Participatie (PW (LO, BB, IIT, IST, TONK en LKS en IOAW/Z)) Wmo en Jeugdwet en algemene kennis van AVG en zorgvuldig gebruik Suwinet een vereiste. Kennis en ervaring op het gebied van Bbz2004 is een pré.
Daarnaast is kennis van de Suite4sociaaldomein een vereiste en van iBurgerzaken, Corsa, KiC, Mens Centraal, MOplatform en WIZportaal een pré.
Kennis en ervaring in het beschrijven van processen inclusief werkinstructies, inrichten werkprocessen in de Suite en opstellen/aanpassen van documenten is zeer wenselijk alsmede ervaring op gebied van het maken van risicoanalyses en controleplan.
  |

De Eisen

  • Kandidaat heeft kennis van Suite4sociaaldomein
  • Kandidaat heeft minimaal 3 jaar werkervaring op het gebied van interne controle (IC) binnen het Sociaal Domein, in de afgelopen 5 jaar
  • De kandidaat op wie de keuze valt, dient vóór aanvang van de werkzaamheden een recent (dwz niet ouder dan 3 maanden) afgegeven VOG te overleggen. Het is mogelijk dat de kandidaat een VOG overlegt die aangevraagd is voor een andere opdracht mits het screeningsprofiel op de ingeleverde VOG exact gelijk is aan het screeningsprofiel voor de betreffende inhuur functie. De kosten voor de VOG worden niet door de Opdrachtgever vergoed. Het profiel waaraan moet worden voldoen is: 11,12,13 en 41. (Optioneel wil de Gemeente Lelystad extra screeningsgronden aan de inhuurdesk kunnen doorgeven zodat zij een afwijkende eis kunnen opnemen in de opdracht).
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.
  • Kandidaat heeft algemene kennis van AVG en Suwinet.
  • Kandidaat heeft juridisch inhoudelijke kennis van in ieder geval twee van de drie onderdelen van het Sociaal Domein: Participatie (PW (LO, BB, IIT, IST, TONK en LKS en IOAW/Z)) Wmo en Jeugdwet
  • Kandidaten en/of zzp'ers welke in aanmerking willen komen voor deze opdracht, dienen zich te laten detacheren/loondienst via een detacheringsbureau of adviesbedrijf door middel van een arbeidsovereenkomst. Het adviesbedrijf of detacheringsbureau dient dan de offerte in. In de offerte dient de wijze die van toepassing is, benoemd te worden.

De Wensen

  • Kandidaat heeft kennis van iBurgerzaken, Corsa, KiC, Mens Centraal, MOplatform of WIZportaal
  • Kandidaat heeft kennis en ervaring op het gebied van Bbz2004
  • De competenties, kennis, vertrouwen en ervaringen worden getoetst tijdens het gesprek. - Communicatief vaardig - Zelfstandig - Digitaal vaardig - Flexibel - Kan snel schakelen
  • Kandidaat heeft ervaring op gebied van het maken van risicoanalyses en controleplan.
  • Kandidaat heeft kennis en ervaring in het beschrijven van processen inclusief werkinstructies, inrichten werkprocessen in de Suite en opstellen/aanpassen van documenten. Dit wordt duidelijk in het cv vermeld.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox