Gemeente Meppel

Medewerker Inkoop en Contractmanagement

Gemeente Meppel

  • geen max tarief

  • Utrecht

  • 18 uur per week

  • Inkoop
  • 01 september 2020

  • 31 december 2021

De opdracht­omschrijving

Ben jij: oplossingsgericht en weet jij zaken goed te organiseren?
Dan zijn wij op zoek naar jou!


In verband met tijdelijke detachering van de huidige medewerkster zoeken wij een tijdelijke (tot 1-1-2022).

medewerker Inkoop en Contractbeheer
(18 uur per week)

Wat ga je doen?
Je vormt een team met de inkoopadviseurs waarmee je gezamenlijk alle inkoop- en contractvragen beantwoordt en/of oppakt. Binnen dit team draag je zorg voor een goede uitvoering van inkoopactiviteiten en je creëert mogelijkheden ter verbetering van het inkoopproces en het contractbeheer waarbij kwaliteit en zorgvuldigheid voorop staan. Je hebt een ondersteunende, signalerende en toetsende rol, waarbij de volgende werkzaamheden onderdeel uitmaken van de functie:

Wat zijn de werkzaamheden?
  • Je biedt administratieve ondersteuning aan de inkoopadviseurs
  • Je zorgt in afstemming met de inkoopadviseurs ervoor dat de inkoopdossiers volledig zijn.
  • Je registreert en muteert contracten in het contractbeheersysteem, denkt mee over het verbeteren hiervan.
  • Je bent aanspreekpunt voor het verstrekken van informatie over contracten.
  • Je bent eerste aanspreekpunt voor Interne en accountants controle
  • Je denkt mee over het vormgeven van contract- en leveranciersmanagement binnen de gemeente Meppel.
  • Je bewaakt en rapporteert voortgang, beslismomenten en knelpunten
  • Je beheert de aanbestedingskalender.

Wat breng je mee aan competenties, gedrag en vaardigheden?
Je bent oplossingsgericht en goed in het organiseren en coördineren van activiteiten. Je houding is proactief, resultaatgericht, klantgericht en open, zowel naar je collega’s als naar partijen buiten de organisatie. Je beschikt over organisatiesensitiviteit en gevoel voor bestuurlijke verhoudingen. Verder kun je goed omgaan met weerstand en ben je in staat een interne klant te begeleiden en op operationeel niveau te adviseren. Je laat hierin niet zo maar los.

Deze vacature is gelijktijdig uitgezet binnen onze mobiliteitsnetwerken en staat open voor  medewerkers in dienst bij organisaties  aangesloten bij deze netwerken.

 

De Eisen

  • Minimaal op CV aantoonbare, in de afgelopen 3 jaar opgedane ervaring van 1 jaar op het gebied van ondersteuning bij inkoop- en aanbestedingsprocessen bij een gemeente
  • Minimaal in de afgelopen 3 jaar 1 jaar opgedane ervaring met relevante wet- en regelgeving, zoals de Aanbestedingswet en Europese aanbestedingsregels
  • Op CV aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal MBO – 4 niveau, richting bedrijfsadministratie of vergelijkbaar

De Wensen

  • Kandidaat heeft op het cv een kort zelfgeschreven motivatie toegevoegd
  • Kandidaat heeft op het cv minimaal 1 relevante referentie toegevoegd met contact gegevens
  • De competenties, kennis, vertrouwen en ervaringen worden getoetst tijdens het gesprek: Je bent oplossingsgericht en goed in het organiseren en coördineren van activiteiten. Je houding is proactief, resultaatgericht, klantgericht en open, zowel naar je collega’s als naar partijen buiten de organisatie. Je beschikt over organisatiesensitiviteit en gevoel voor bestuurlijke verhoudingen. Verder kun je goed omgaan met weerstand en ben je in staat een interne klant te begeleiden en op operationeel niveau te adviseren. Je laat hierin niet zo maar los.
  • Minimaal op CV aantoonbare, in de afgelopen 3 jaar opgedane ervaring van 1 jaar op het gebied van ondersteuning bij inkoop- en aanbestedingsprocessen bij een gemeente
  • Minimaal in de afgelopen 3 jaar 1 jaar opgedane ervaring met relevante wet- en regelgeving, zoals de Aanbestedingswet en Europese aanbestedingsregels
  • Kennis van inkoop en aanbesteding (bijv. NEVI 1 of een vergelijkbare opleiding) en/ of contractbeheer.
  • Op CV aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal MBO – 4 niveau, richting bedrijfsadministratie of vergelijkbaar
  • De gesprekken vinden plaats op 26 augustus tussen 13:00 en 16:00, zorg ervoor dat uw kandidaat beschikbaar is. De gesprekken zullen niet op een ander moment plaatsvinden.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox