gemeente Leeuwarden

Medewerker Handhaving Consult

gemeente Leeuwarden

De opdracht­omschrijving

Medewerker Handhaving (Consult)
Organisatie: Team Handhaving van Uitvoering Sociaal Domein
Aantal uur:    32 – 36
Kans op verlenging ja

Team Handhaving van de Gemeente Leeuwarden is op zoek naar een enthousiaste Medewerker Handhaving Consult voor 32 tot 36 uur per week. 

Wat ga je doen?
We zoeken een ervaren en flexibele medewerker handhaving voor het cluster Consult. In dat cluster werk je samen met 5 collega’s. Aanvragen en mutaties van een uitkering worden behandeld door inkomensconsulenten van de afdeling Publieke Dienstverlening (PD). Bij vraagtekens die te maken hebben met de rechtmatigheid schakelen ze het cluster Consult in. Daarnaast ondersteun je de consulenten van team Werk en Jongeren bij de zogenoemde combi-onderzoeken. Een maatregelonderzoek naar aanleiding van noshow van een klant wordt dan gecombineerd met een rechtmatigheidsonderzoek.

De taken:
•    Samen met de medewerker van PD kijken naar een aanvraag of wijzigingsformulier;
•    Samen beoordelen welke bewijsstukken nodig zijn;
•    Administratief vooronderzoek, waaronder internet onderzoek;
•    Doen van enkele waarnemingen (in sommige gevallen);
•    Samen met een collega handhaver doen van (onaangekondigd) huisbezoek;
•    Samen met de collega van PD gesprek met de klant;
•    Bij combi-onderzoek; beoordelen van bewijsstukken op signalen van fraude;
•    Blokkeren van de uitkering en hersteltermijnen bieden;
•    Rapporteren en adviseren


Wie ben jij?
Je beschikt over een Hbo-diploma, aangevuld met ervaring met het uitvoeren van de Participatiewet. Je kunt uitstekend samenwerken, je staat stevig in je schoenen en je bent besluitvaardig. Daarnaast kun je goed je eigen werk organiseren. 

Verder:
•    Kun je uitstekend rapporteren, taalniveau B1 is de norm (ook voor rapporten);
•    Beschik je over uitstekende gespreksvaardigheden;
•    Sta je open voor coaching en feedback en kun je ook goed feedback geven;
•    Heb je ervaring met Suite4all


Waar ga je werken?
Team handhaving is een zelfstandig werkend team van ongeveer 50 medewerkers binnen de sector Uitvoering Sociaal Domein van Leeuwarden. Binnen het team zijn medewerkers handhaving I, II en III werkzaam. Ze werken onderling goed samen en daardoor zijn er ook goede doorgroeimogelijkheden binnen het team. 

Het team is onderverdeeld in de volgende clusters
•    Fraudemeldpunt;
•    Fraudetips en WMO controles (onderzoeken van fraudesignalen van burgers, van collega’s en van instanties);
•    Beschikkingen (witte fraudeonderzoeken, beëindigingen, terugvordering en boetes);
•    Consult (assisteren in de spreekkamer van consulenten en doen van huisbezoeken bij vraagtekens bij een aanvraag of bij no show);
•    LAA / Noshow. LAA (staat voor Landelijke aanpak adreskwaliteit) is een project waarbij wordt onderzocht of de inschrijfgegevens van bewoners bij de Gemeentelijke Basisadministratie kloppen;
•    Heronderzoeken rechtmatigheid;
•    Sociale recherche;
•    Bezwaar en Beroep (voor geheel sociaal domein)


De gemeente Leeuwarden vindt het belangrijk niet klakkeloos de wet uit te voeren, maar oog voor de klant te hebben. Als daar aanleiding voor is moet je maatwerk kunnen toepassen. Thuiswerken wordt gefaciliteerd maar je werkt in dit cluster een groot deel van de tijd op kantoor. Verder kan het nodig zijn op avond of in het weekend een waarneming te doen.

De Eisen

  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.

De Wensen

  • Hbo-diploma
  • ervaring met het uitvoeren van de Participatiewet
  • Ervaring met Suite4all
  • 1 tot 2 jaar werkervaring

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox