Gemeente Ede

Medewerker bouwen, wonen en milieu (vergunningverlener)

Gemeente Ede

  • geen max tarief

  • Gelderland

  • 36 uur per week

  • Omgevingsdiensten
  • 01 september 2025

  • 01 december 2025

De opdracht­omschrijving

Uitvoeringsvoorwaarde:
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente Ede mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Gemeente Ede. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). Gemeente Ede merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).

Gemeente Ede, smaakmakers van de Veluwe
Ede is veelzijdig: wonen, werken, recreëren kent in Ede vele smaken. Van het levendig centrum in de stad Ede tot het gevarieerde buitengebied en de natuur van de Veluwe. Een groot gebied met dorpen en stad. We kijken hoe we inwoners verder helpen door goed te luisteren. En geven duidelijk aan wat we te bieden hebben. Wist je dat we bij onze gemeente de nadruk op voedsel en gezondheid leggen? Tegelijkertijd focussen we met zo’n 1100 collega’s op andere belangrijke zaken. Denk aan het zorgen voor voldoende woningen en het werken aan leefbaarheid en duurzaamheid. Voor iedereen, want iedereen is welkom. Onze samenleving en omgeving is continu in ontwikkeling, wij bewegen mee en kijken vooruit. Dat maakt ons wendbaar en weerbaar.

Opdracht
Voor 32–36 uur per week zoekt gemeente Ede een medewerker balie Bouwen, Wonen en Milieu, met specifiek kennis van vergunningverlening, omgevingsrecht en klantcontact. Een aanpakker die het beleid snel eigen maakt en de inwoner graag te woord te staat.

Let op: “balie” is hier een breed begrip, het is niet enkel een fysieke balie. Je werkt zowel digitaal, telefonisch of op afspraak, maar altijd als eerste aanspreekpunt voor inwoners, bedrijven en collega’s met vragen over bouwen, wonen en de fysieke leefomgeving.

Als medewerker ben je de verbindende schakel tussen inwoners en beleid en regelgeving. Je informeert en adviseert over bouw- en gebruiksmogelijkheden, begeleidt klanten door het vergunningentraject, en denkt actief mee over hoe onze processen slimmer en klantvriendelijker kunnen.

Taken en verantwoordelijkheden:

  • Informeren over producten, regelingen, procedures, vergunningvrij bouwen, bestemmingsplannen, bouw‑ en gebruiksmogelijkheden.
  • Adviseren en begeleiden van aanvragers door het vergunningtraject.
  • Adviseren van inwoners over complexe omgevingsrechtvraagstukken.
  • Meedenken over procesinrichting en efficiency binnen de balie – fysiek én digitaal.

Competenties
De volgende competenties zijn belangrijk voor succesvol functioneren in deze rol:

  • Zorgvuldigheid en nauwkeurigheid
  • Zorgvuldig omgaan met persoonsgegevens, regelgeving en dossiers (formeel juist, juridisch zuiver).
  • Communicatief vaardig & klantgerichtheid
  • Helder en klantvriendelijk informatie overbrengen aan inwoners, bedrijven en collega’s.
  • Analytisch & probleemanalyserend vermogen
  • Inzicht in complexe wettelijke context en processen, adequaat adviseren.
  • Proactief samenwerken & procesgericht denken
  • Meedenken over (proces)verbetering, samenwerken met interne afdelingen (RPP, ODDV) en stakeholders.

Benodigd aantal professionals
1.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: : Ja

 

De Eisen

  • Aantoonbare werkervaring met het lezen van vergunningen, bestemmingsplannen en het omgevingsplan;
  • BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen laptop en mobiel;
  • Een aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als vergunningverlener, jurist en of baliemedewerker binnen een gementelijke organisatie en het fysieke domein;
  • Aantoonbare kennis van het omgevingsrecht door middel van een afgeronde opleiding of cursus (benoem dit duidelijk in het cv);

De Wensen

  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met process optimalisatie gericht op het digitale loket en/of klant gericht werken
  • Aantoonbare werkervaring binnen een gemeente binnen het zuiderlijke deel van provincie Gelderland
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als vergunningverlener, jurist en of baliemedewerker binnen een gementelijke organisatie en het fysieke domein;
  • Een door de kandidaat zelf geschreven motivatiebrief, waarin hij/zij duidelijk aangeeft waarom deze opdracht geschikt is. In de motivatie dient 1 concreet voorbeeld geschreven te worden van een vergelijkbare situatie op het gebied van advisering dan wel ondersteuning bij vergunningsverleningen en/of klantvragen geen juiste motivatie brief en geen voorbeeld (0 pt) uitsluitend motivatiebrief (15 pt) volwaardige motivatie brief inclusief voorbeeld (35 pt)

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
25 augustus 2025 om 07:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox