Gemeente Heerenveen

Medewerker Grootboek

Gemeente Heerenveen

De opdracht­omschrijving

Opdracht omschrijving

De Gemeente Heerenveen is op zoek naar een Senior medewerker grootboek voor het team Financiën en Auditing. In deze functie ben je verantwoordelijk voor de beheersing en administratieve behandeling van alle zaken omtrent de balans en het uitvoeren van financieel administratieve zaken. De belangrijkste taken en verantwoordelijkheden zijn:

  • Uitvoeren van complexe koppelingen en aansluitingen tussen verschillende processen en administraties.
  • Controleren van aansluitingen tussen subsystemen en key2financiën, aflopen van tussenrekeningen en bankzaken.
  • Bijdragen aan de borging van de kwaliteit en de uitvoering voldoen aan de eisen gesteld in wet- en regelgeving en het financieel administratieve beleid.
  • Ondersteunen van de jaarlijkse P&C cyclus van de organisatie voor de jaarrekening en voor de accountantscontroles.
  • Uitvoeren van specifieke financieel administratieve zaken, zoals treasury en fiscale aangiften.
  • Optimaliseren en uitvoeren van financieel administratieve processen en de geautomatiseerde administratie(s).
  • Uitvoeren van financiële subadministraties, zoals debiteuren (inclusief invordering), crediteuren en leningen.
  • Controleren en verwerken van facturen vastgoed en energie


Verantwoordelijkheden

De medewerker grootboek heeft de volgende verantwoordelijkheden:

  • Beheren van het debiteuren- en crediteurenproces en bankzaken.
  • Kritisch en onafhankelijk opstellen ten opzichte van de werkzaamheden die er binnen het eigen team plaatsvinden.
  • Bijdragen aan de borging van de kwaliteit en de uitvoering voldoen aan de eisen gesteld in wet- en regelgeving en het financieel administratieve beleid.
  • Uitvoeren van specifieke financieel administratieve zaken, zoals treasury en fiscale aangiften.
  • Rapporteren aan de Coördinator grootboek en nauw samenwerken met medewerkers van het eigen team, van de eigen afdeling en van andere afdelingen.
  • Inzage hebben in vertrouwelijke informatie zoals personeelsgegevens, financiële gegevens en gegevens van debiteuren en crediteuren.

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 oktober 2023 tot en met 1 april 2023 voor 36 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
  • Opleiding en kennis op het gebied van financiën, kennis van geautomatiseerde systemen (zoals Excel en key2financiën), minimaal 1 jaar ervaring met de werkzaamheden, analytisch vermogen, onafhankelijkheid, resultaatgerichtheid, proactief en vakkennis.
  • Afgeronde opleiding op minimaal MBO-4 niveau

De Wensen

  • Ervaring met de gehele financiële administratie
  • Ervaring met Key2financien
  • Ervaring binnen een gemeente

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox