Gemeente Zundert

Medewerker functioneel beheer

Gemeente Zundert

De opdracht­omschrijving

Werkzaamheden Functioneel Beheerder
Als Functioneel Beheerder bij een gemeente ben je de schakel tussen de gebruikers van gemeentelijke informatiesystemen en de technische ICT-afdeling of externe leveranciers. Je zorgt ervoor dat de applicaties die binnen de gemeente worden gebruikt optimaal aansluiten op de behoeften van de organisatie en goed blijven functioneren binnen het werkproces.
 
Werkzaamheden:
1. Gebruikersondersteuning

  • Ondersteunen van eindgebruikers bij het gebruik van applicaties.
  • Beantwoorden van vragen en oplossen van incidenten of doorzetten naar de juiste partij.
  • Verzorgen van gebruikersinstructies, handleidingen en trainingen.

 
2. Beheer en onderhoud van applicaties

  • Bewaken van de werking en betrouwbaarheid van (de keten van) applicaties en signaleren van storingen of knelpunten.
  • Testen van nieuwe functionaliteiten, updates of releases.
  • Coördineren en doorvoeren van wijzigingen of verbeteringen in applicaties (change management).

 
3. Informatievoorziening

  • Vertalen van informatiebehoeften vanuit de organisatie naar functionele specificaties.
  • Maken en beheren van rapportages en dashboards.
  • Adviseren over de inrichting van processen in de systemen.

 
4. Samenwerking en afstemming

  • Fungeren als aanspreekpunt tussen gebruikers, ICT, leveranciers en projectteams.
  • Deelnemen aan (of leiden van) projecten gericht op implementatie of optimalisatie van informatiesystemen.
  • Afstemmen met beleidsafdelingen over toekomstige behoeften en ontwikkelingen.

 
5. Beveiliging en gegevensbeheer

  • Uitvoeren van en toezien op juiste gebruikers- en autorisatiebeheer binnen applicaties.
  • Zorgen voor naleving van wet- en regelgeving (zoals AVG en BIO).
  • Inrichten en bewaken van data-kwaliteit, applicatiegebruik en gegevensstructuren.

 
Kennis en vaardigheden:

  • Kennis van gemeentelijke processen en wetgeving.
  • Ervaring met informatiesystemen en applicatiebeheer.
  • Kennis en ervaring met Microsoft 365
  • Analytisch vermogen en procesmatig inzicht.
  • Communicatief vaardig, klantgericht en proactief.

 

De Eisen

  • Kandidaat heeft ervaring met MS Office. Dit moet blijken uit de CV.
  • Kandidaat voldoet aan de in de functiebeschrijving genoemde opleidingseis. Dit moet blijken uit de CV.
  • De wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (DBA) reguleert de inzet van zzp’ers. Vanwege de aard en inhoud van de opdracht is het niet mogelijk hierop een zzp’er te laten starten. Geïnteresseerde zzp’ers kunnen zich uitsluitend in loondienst laten detacheren via een bureau. Doorleenconstructies (met een modelovereenkomst) zijn daarbij niet toegestaan.

De Wensen

  • Kandidaat beschikt over goede communicatieve vaardigheden. Dit wordt getoetst in een persoonlijk gesprek.
  • Is kandidaat/bent u beschikbaar voor het aantal uren per week zoals in de aanvraag is aangegeven?
  • Kandidaat kan zowel zelfstandig als in teamverband werken. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek.
  • Kandidaat beschikt over politieke en bestuurlijke sensitiviteit. Dit wordt getoetst in een persoonlijk gesprek.
  • Kandidaat heeft recente werkervaring in een vergelijkbare functie. Dit moet blijken uit de CV.
  • Is kandidaat in staat op de in de aanvraag genoemde startdatum te starten met de opdracht?
  • Kandidaat past binnen het team. Dit wordt getoetst in een persoonlijk gesprek.
  • Kandidaat beschikt over 1 of meer referenties
  • Kandidaat is resultaatgericht. Dit wordt getoetst in een persoonlijk gesprek.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
14 augustus 2025 om 07:15
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox