Gemeente Rotterdam

Medewerker Financiële Projectbeheersing

Gemeente Rotterdam

De opdracht­omschrijving

Jouw functie

Als medewerker FBP ondersteun jij de projectmanagers en -leiders van het cluster SO bij het uitstekend in orde maken en houden van de financiële projectadministratie. Je streeft hierbij natuurlijk naar een collegiale en dienstverlenende samenwerking binnen het projectteam. Je bent echter ook bereid om proactief en kritisch te adviseren wanneer de situatie daarom vraagt. Kortom; jij levert maatwerk en voelt precies aan wat er vanuit jouw rol als expert op het gebied van financiële projectadministratie nodig is.

Als gewaardeerd onderdeel van de Rotterdamse projectenorganisatie lever jij een belangrijk aandeel in de ontwikkeling van de stad. Dit doe je onder andere door op uitstekende wijze vorm en inhoud te geven aan een gevarieerd scala aan taken en verantwoordelijkheden waarvan de onderstaande de belangrijkste zijn:

Het samenstellen en bewaken van het financieel dossier.

Het uitvoeren van complexe administratieve werkzaamheden in de (digitale) projectenadministratie.

Het zorgdragen voor de juiste inrichting van de projectadministratie.

Het controleren van aangeleverde gegevens op juistheid en het ondernemen van actie bij afwijkingen.

Het opstellen voortgangsrapportages, prognoses en overige informatieoverzichten.

Het beantwoorden van dagelijkse vragen m.b.t. administratieve zaken en procedures.

Het signaleren van knelpunten en ontwikkelingen om op basis hiervan verbetervoorstellen te doen.

Jouw Profiel

Jij bent een financiële en administratieve duizendpoot die allereerst uitstekend in staat is accuraat te werk te gaan. Op basis van jouw analyses weet jij goed onderbouwde adviezen te geven. Je blinkt dan ook uit in jouw analytisch vermogen en adviesvaardigheden. Tevens weet jij jouw bevindingen op correcte manier over te brengen. Je beschikt dan ook over uitstekende communicatieve en ICT-vaardigheden.

 

De Eisen

  • Je hebt minimaal 1 jaar werkervaring als financieel medewerker of vergelijkbaar, opgedaan in de afgelopen 3 jaar.
  • Je hebt werkervaring met het rapporteren van financiële gegevens en het analyseren van data.
  • Je hebt minimaal 1 jaar werkervaring met projectmanagement.
  • Je hebt minimaal 1 jaar werkervaring binnen de gemeentelijke overheid, opgedaan in de afgelopen 3 jaar.

De Wensen

  • Je hebt ervaring met Projectmatig Creëren (PMC).
  • Je hebt minimaal 1 jaar werkervaring bij een gemeente met minimaal 165.000 inwoners, opgedaan in de afgelopen 3 jaar.
  • Je hebt ervaring met de systemen Oracle Cloud en Cognos.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
26 november 2025 om 06:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox