Gemeente Roosendaal

Medewerker financiële administratie

Gemeente Roosendaal

De opdracht­omschrijving

Medewerker financiële administratie 32 uur per week
“Een nauwkeurige collega die met een scherp oog de financiële administratie van de gemeente Roosendaal ondersteunt!”

Jouw nieuwe opdracht
Als medewerker financiële administratie ben je bezig met de btw, treasury, betalingsverkeer en het beheer van tussenrekeningen. Zo stel je btw-aangiftes op voor het btw-compensatiefonds en de ondernemers-btw en controleer je of onze leveranciers de btw correct toepassen. Je ondersteunt onze treasurer bij het opstellen en actueel houden van de liquiditeitsprognose en rapporteert over inhoudelijke treasuryzaken. Ook ondersteun je bij het aantrekken van kort en lang geld (leningen) en de administratieve verwerking daarvan, voer je betalingsopdrachten uit en ben je beheerder gemeentefinanciën. Daarnaast stel je diverse financiële tussenrekeningen op, werk je de tussenrekeningen bij en controleer je de aanmaak en wijziging van kostenplaatsen. In deze baan heb je regelmatig contact met de Belastingdienst en met banken. Uiteraard werk je ook nauw samen met de treasurer en je collega’s van de financiële administratie.

Jouw kracht
Uiteraard ben je heel nauwkeurig in het vastleggen van gegevens. Ook het analyseren van financiële gegevens gaat je heel goed af. Je werkt graag samen met anderen en anderen werken graag samen met jou. Je bent in staat om goed te schakelen tussen verschillende afdelingen en bent de vraag vaak al voor. Je weet vervolgens goed door te vragen en kritisch te zijn op het moment dat het nodig is. Problemen zie je als een uitdaging en je houdt ervan om deze op te lossen. Je hebt relevante ervaring (minimaal 1-3 jaar) op het gevraagde werkterrein, bij voorkeur ervaring met/bij een gemeente/overheid. Je beschikt over gedegen financiële en fiscale kennis en hebt een afgeronde relevante Mbo-opleiding. Boekhoudkundig inzicht gaat je zeker helpen in deze functie. Daarnaast kan je goed overweg met ICT systemen. Kennis en ervaring met SAP is een pré.

Er is een combinatie mogelijk tussen thuiswerken en op kantoor, geheel in overleg en afstemming met collega's in de groep. Op donderdag is fysieke aanwezigheid op kantoor gewenst in verband met geplande overleggen / groepsoverleg.

De Eisen

  • Kandidaat heeft een relevante afgeronde (minimaal) MBO opleiding, richting financieel administratief (blijkt uit CV)
  • Kandidaat heeft recente werkervaring in een vergelijkbare functie. Dit moet blijken uit de CV.
  • De kandidaat heeft minimaal 1-3 jaar relevante recente werkervaring. Dit moet blijken uit CV.
  • Kandidaat heeft specifieke fiscale kennis, blijkt uit CV
  • De kandidaat heeft specifieke boekhoudkundige kennis, blijkt uit CV
  • De kandidaat heeft ervaring bij een gemeente/overheid (blijkt uit CV)
  • Kandidaat beschikt over de volgende competenties (blijkt uit gesprek) Zelfstandig Samenwerken Analytisch vermogen Communicatief vaardig Proactief en initatiefrijk

De Wensen

  • De kandidaat kan op de aangegeven startdatum startdatum voor het gevraagde aantal uren.
  • Combinatie werken op locatie in Roosendaal en thuis is mogelijk (na inwerkperiode) maar op donderdag is aanwezigheid op locatie noodzakelijk.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox