Gemeente Houten

Medewerker Burgerzaken

Gemeente Houten

De opdracht­omschrijving

Organisatie
De gemeente Houten is onderdeel van de stadsregio Utrecht en de laatste decennia volop in ontwikkeling. Van een dorp van 7.000 inwoners in 1975 groeide Houten uit tot een middelgrote stad van bijna 50.000 inwoners. Stedelijk van karakter in het centrum en dorps in de mooie en rustige woonwijken en de drie kleine kernen ’t Goy, Schalkwijk en Tull en ’t Waal. Behalve dat Houten mooi, groen, veilig en landelijk gelegen is, kent de gemeente ook veel sociale, culturele en economische activiteit. Deze kenmerken vormen samen de kracht en de kwaliteit van Houten.

Opdracht
Het team Dienstverlening is op zoek naar een collega voor gemiddeld 32 uur per week, bij voorkeur verdeeld over 4 dagen per week. Op woensdagavond hebben we avondopenstelling tot 19.00 u, meedraaien in het rooster is vereist.

Werkzaamheden
Als medewerker Burgerzaken ben je onderdeel van een deskundig team binnen het KCC. Je werkt nauwkeurig, doelgericht en planmatig. Als medewerker burgerzaken ben je verantwoordelijk voor het beheer van de BRP (Basisregistratie Personen). Je behandelt aanvragen reisdocumenten, rijbewijzen, VOG en afgifte uittreksels. Je verricht alle voorkomende werkzaamheden in het kader van de BRP, zoals berichtenverkeer(verhuis) mutaties en actualiseringen.

Je beoordeelt en verwerkt buitenlandse brondocumenten voor, her-inschrijving in de BRP. Je verstrekt gegevens uit de BRP en beoordeelt aanvragen nalatenschap. Je bent vraagbaak voor burgers en collega’s op het gebied van inschrijving, reisdocumenten, rijbewijzen en bent op de hoogte van de actualiteiten.

Je profiel
Voor deze functie zoeken wij een enthousiaste medewerker met een MBO/HBO werk- en denkniveau. Een paar jaar gemeentelijke ervaring, met name op het vakgebied is een pré, een opleiding AABZ/MLO-BZ is een vereiste.

Als moderne medewerker Burgerzaken heb  je een goed gevoel voor ontwikkelingen in je werk en de omgeving. Je bent proactief, initiatiefrijk en kunt je gemakkelijk verplaatsen in de klant. Je bent flexibel en innovatief en een kei in samenwerken. Je beschikt over uitstekende communicatieve vaardigheden, mondeling en schriftelijk en ziet er als gezicht van de gemeente representatief uit. Je bent bereid om in rooster te werken.

Competenties

  • Nauwkeurig
  • Integer
  • Stressbestendig
  • Communicatief vaardig
  • Klantvriendelijk
  • Flexibel
  • Besluitvaardig
  • Kwaliteitsgericht
  • Verantwoordelijk
  • Inzicht
  • Empathisch
  • Humor is welkom

 

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Aantoonbare werkervaring bij een gemeentelijke instelling
  • Een afgeronde opleiding op het gebeid van burgerzaken bijvoorbeeld AABZ/MLO-BZ
  • Een afgeronde opleiding op minimaal mbo niveau 3

De Wensen

  • In ieder geval beschikbaar op de maandag, dinsdag en donderdag (20 pt)
  • In ieder geval beschikbaar op de woensdagavond (20 pt)
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar op het gebied van Burgerzaken en Burgerlijke Stand (45 pt)
  • Minimaal een afgeronde opleiding op hbo niveau (15 pt)

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox