Gemeente Baarn

Medewerker Burgercontact

Gemeente Baarn

De opdracht­omschrijving

Organisatie Bij de gemeente Baarn zijn ruim 155 medewerkers in dienst. Om onze ambities te verwezenlijken hebben we enthousiaste mensen nodig die bijdragen aan een transparante gemeente en die hun nek durven uit te steken voor inwoner en organisatie.

Onze organisatie is groot genoeg voor uitdagend werk en klein genoeg voor korte lijnen en veel eigen verantwoordelijkheid. Elke dag is anders met deze collega’s die graag voor elkaar klaar staan. Ook zijn er korte lijnen met het gemeentebestuur en het management. Wij werken steeds meer in verbinding met de inwoners, maar ook intern met onze collega’s van verschillende vakgebieden. Een baan bij ons betekent veel eigen verantwoordelijkheid en ruimte om zaken zelf te regelen.

De organisatie is flink in beweging; loopbaan, mobiliteit, ontwikkeling en opleidingen zijn bij ons net zo belangrijk als de koffie, een goed gesprek met je leidinggevende en een goede werkomgeving. Wie bij ons werkt kan rekenen op steun van collega’s, een leidinggevende die faciliteert en een uitdagende werkomgeving. De focus van de gemeente Baarn is gericht op het centraal stellen van de klant en het verder ontwikkelen van de organisatie en de dienstverlening. Regelmatig zijn wij op zoek naar enthousiaste en talentvolle medewerkers die zich herkennen in onze kernwaarden: met LEF samen-werken!, klantgericht, transparant, betrouwbaar en flexibel.

OpdrachtJe bent het eerste aanspreekpunt voor onze inwoners, bedrijven en instellingen over een breed scala aan onderwerpen. Dat doe je zowel  telefonisch, aan de balie, of via de website. Je zorgt dat je weet wat de inwoner en ondernemer wil en speelt daar professioneel en deskundig op in. Dat doe je door actief te luisteren zelf producten te leveren, pro-actief te informeren en te zorgen voor een tevreden klantervaring. Je wordt enthousiast van de samenhang tussen dienstverlening, communicatie en ICT.

Ook ben je in staat om:

  • de vraag van de inwoner helder te krijgen en ervoor te zorgen dat vanuit de organisatie antwoorden en oplossingen komen. Indien nodig maak je zelf meldingen aan in het Zaaksysteem.
  • mondelinge antwoorden vanuit de organisatie om te zetten naar een kort en duidelijk antwoord voor de vraagsteller, in foutloos Nederlands en klare taal;
  • rustig en feitelijk te blijven in je antwoorden. Je laat je niet uit de tent lokken en bent je bewust van de mogelijke impact van wat je publiceert.
  • overzicht te houden over de antwoorden die je hebt gegeven en op tijd verdere terugkoppeling te geven als dat is beloofd.
  • de frontoffice activiteiten van burgerzaken aan de balie uit te voeren. Denk hierbij aan het verstrekken van identiteitsbewijzen en rijbewijzen.

Je bent een actieve luisteraar en weet de vraag achter de vraag naar boven te krijgen aan zowel de balie als de telefoon. Je vindt het leuk om informatie makkelijk vindbaar te maken, de website actief in te zetten, te sturen op verschillende dienstverleningskanalen en standaard producten te leveren. Zo zorg jij samen met het team voor persoonlijke dienstverlening dichtbij en aan onze inwoners, ondernemers en instellingen. De kracht van de kleine gemeente Baarn zijn onze korte lijnen waardoor we het verschil kunnen maken en het werken bij Baarn zo uitdagend is.

Je werkt volgens rooster en bent flexibel inzetbaar van maandag t/m vrijdag tussen 8:00 en 17:00 uur en soms op de woensdagavond.

 

Competenties

  • Uitstekende communicatieve vaardigheden;
  • Abstractie vermogen;
  • In staat om snel informatie te zoeken en te verwerken.

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.

De Wensen

  • Flexibel inzetbaar, indien nodig ook in de avonden (25 pt)
  • Aantoonbare werkervaring als frontoffice medewerker (25 pt)
  • Een afgeronde opleiding in de richting communicatie / informatie of dienstverlening (25 pt)
  • Een afgeronde opleiding op minimaal mbo niveau (25 pt)

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox