gemeente Midden-Delfland

Medewerker beheer & onderhoud gebouwen

gemeente Midden-Delfland

  • max €85 per uur

  • Zuid-Holland

  • 20 uur per week

  • Buitendienst
  • 02 december 2025

  • 02 december 2026

De opdracht­omschrijving

Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Midden-Delfland mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de gemeente Midden-Delfland. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is.”

Organisatie
Midden-Delfland is niet zomaar ‘een gemeente’. Het grijze pak past ons niet. We hebben oog voor onze inwoners, het landschap, de karakteristieke dorpen en elkaar.

We zijn geïnteresseerd in jou
Bij ons werken mensen met idealen, goede ideeën, empathie, kennis en kunde. Inwoners en medewerkers voelen zich begrepen, geholpen, betrokken en thuis. We zijn benaderbaar, tonen oprechte belangstelling en luisteren écht. Naar elkaars verhalen, wensen en vragen. We kijken naar het geheel en zoeken naar een passend antwoord. Ook als we daarvoor van de gebaande paden af moeten wijken.

Het verschil. Dat kun jij maken bij Midden-Delfland. Het Bijzonder Provinciaal Landschap tussen Rotterdam, Den Haag en Delft. Een uniek stukje Nederland waar inwoners goed zijn voor elkaar, het landschap en de karakteristieke dorpen. Waar de koe zoveel mogelijk in het weiland staat en weidevogels zich thuis voelen in de polders. Waar je nog kunt genieten van de eerlijke, volle smaak van lokale melk, kaas, vlees en groenten. Een plek die stedelingen uitnodigt om op adem te komen. Heb je al enige ervaring of ben je een starter? Zolang je met kennis en toewijding jouw vak uitoefent én onze liefde deelt voor Midden-Delfland, ben je welkom bij ons

Opdracht
Je werkt binnen de afdeling Beheer Openbare Ruimte in een dynamische omgeving. De afdeling bestaat uit een binnen- en buitendienst. Jij maakt deel uit van de binnendienst, afdeling Beheer. De 22 medewerkers van de afdeling weten van aanpakken en de sfeer in het team is open. Binnen de afdeling werkt het team vastgoedbeheer aan het onderhoud en beheer van onze gemeentelijke objecten. Voor deze afdeling zijn we opzoek naar een medewerker beheer en onderhoud van al onze gebouwen.

Als medewerker beheer en onderhoud gebouwen zorg je dat alle wekelijkse storingen worden opgepakt. Daarnaast bied je een helpende hand aan onze vastgoedbeheerder. Je werkpakket is zeer divers. Je focus ligt op het verhelpen en monitoren van storingen aan onze panden. Je werkt veel samen met interne partners, installateurs, en veiligheidsdiensten. Je adviseert over het beheer en onderhoud, je ziet toe op het gebruik, de orde en veiligheid van de locaties en op het uitvoeren van service en onderhoud. In deze functie werk je nauw samen met de vastgoedbeheerder, beleidsmedewerker en met de facilitaire dienst. Samen zijn jullie verantwoordelijk voor de kwaliteit van het gemeentelijke vastgoed.

  • Als medewerker beheer en onderhoud gebouwen ben je verantwoordelijk voor het onderhoud en beheer van verschillende gemeentelijke gebouwen en de bijbehorende installaties. Zoals beoordelen en uitvoeren van het meer-jarenonderhoudsplan, het regelen van het benodigde preventief onderhoud en het zorgdragen voor het verhelpen van storingen. Daarbij houd je ons onderhoudsbeheer programma op orde;
  • Je begeleidt externe instanties, zoals de brandweer, die toetsen of voldaan wordt aan de eisen. Je onderhoudt contacten met gebruikers van gemeentelijke panden, aannemers, installateurs en andere leveranciers en werkt nauw samen met je collega’s;
  • De technische en financieel inhoudelijke controle op de facturenstroom van onze contract onderhoudspartners behoort tot jouw functies;
  • Je bewaakt en controleert de technische en bouwkundige kwaliteit van het vastgoed en signaleert afwijkingen en risico’s;
  • Op de hoogte zijn van wet- en regelgeving waar (maatschappelijk) vastgoed aan moet voldoen, zoals asbest, legionella en brandveiligheid, en ben je in staat dit te vertalen naar technische specificaties voor het gebouw en de installaties;
  • Je coördineert het contractonderhoud en dagelijks onderhoud;
  • Je vraagt offertes aan, beoordeelt deze en onderhandelt hierover;
  • Je verstrekt opdrachten en houdt toezicht op de uitvoering en oplevering;

Voor deze functie zijn wij op zoek naar een kandidaat die communicatief vaardig is, stevig in zijn of haar schoenen staat. “In het kader van ons duurzaamheidsbeleid streven wij naar beperkte reisafstanden en stimuleren wij duurzaam woon-werkverkeer. Daarom is het voor deze functie belangrijk dat de reistijd naar onze locatie beperkt is, of dat je bereid bent duurzaam vervoer te gebruiken.”

Competenties
- Technisch inzicht;
- Digitale vaardigheid;
- Organisatietalent;
- Goede communicatieve vaardigheden;
- Je bent oplossingsgericht, proactief en durft betrokken partijen te voorzien van feedback waar nodig;
- Omgevingsbewust, kan goed netwerken en beschikt over een politieke antenne;
- Financieel bewustzijn;
- Zelfstandig.

Benodigd aantal professionals
1

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Dinsdagen, resterende uren in overleg op locatie

De Eisen

  • 4. Een maximum uurtarief van € 85,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten, inclusief Flextender fee
  • 2. Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement en laptop c.q. ipad moet meenemen voor alle zakelijke contacten
  • 3. Aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal mbo niveau 4 in de richting van bouw of installatietechniek
  • 5. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar met het beheer en onderhoud van gemeentelijk vastgoed (geeft dit duidelijk weer in het cv)

De Wensen

  • 6. Aantoonbare werkervaring met de controle en bewaking van de technische en bouwkundige kwaliteit van het vastgoed, maak dit aantoonbaar doormiddel van een voorbeeld
  • 10. Een maximum uurtarief van € 70,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten, inclusief Flextender fee een uurtarief tot €70,- (15 pt) een uurtarief tussen tussen de €70,- en de €75,- (10 pt) een uurtarief tussen tussen de €75,- en de €80,- (5 pt) een uurtarief boven de €80,- (0 pt)
  • 7. Aantoonbare werkervaring met de samenwerking tussen verschillende externe instanties zoals brandweer, gemeentes, aannemers, installateurs, maak dit concreet aantoonbaar d.m.v. voorbeelden
  • 8. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar met het beheer en onderhoud van gemeentelijk vastgoed (geeft dit duidelijk weer in het cv)
  • 9. Woonachtig in de provincie Zuid-Holland

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
02 december 2025 om 08:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox