Gemeente Amsterdam

Medewerker BAG

Gemeente Amsterdam

De opdracht­omschrijving

Functieomschrijving
Beheer en registratie binnen het register ten behoeve van de uitvoering van de wet BAG/BGT.

Werkzaamheden
- Het wegwerken van achterstanden en het verbeteren van de registratiekwaliteit van de objecten binnen de BAG Amsterdam. (Inconsistenties contouren BAG objecten vs monumenten, Onderzoek niet gereed gemelde panden zonder VBO's , Mutatiesignalering BAG, Gebouwen zonder bouwjaar, Verblijfsobjecten (VBO's) zonder gebruiksoppervlakte .)
- Het toetsen van aangeleverde brondocumenten (bv. omgevingsvergunningen) op juistheid, volledigheid en actualiteit;
- Het opstellen van nummerplannen die de basis vormen voor registratie van vastgoedgegevens in overleg met betrokkenen binnen- en buiten-gemeentelijk;
- Het beantwoorden van vragen over uitvoering van de wet BAG;
- Het interpreteren, registeren en archiveren van alle soorten aangeleverde brondocumenten voor de BAG ;
- Het technisch tekenen van voorlopige pandgeometrie;
- Controle van het werk van collega's;
- Organisatie van het eigen werk in combinatie met de keten;
- Rapporteren over de voortgang, overleg en knelpunten aan het management.

Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit vijf clusters, een bestuurs- en concernstaf en zeven bestuurscommissies (stadsdelen). De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De clusters Ruimte en Economie, Sociaal, Dienstverlening en Informatie, Interne Dienstverlening en Stadsbeheer bestaan uit afdelingen die expertise hebben op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/

De opdrachtgever(s)
Basisinformatie beheert en verstrekt voor de stad Amsterdam de basis- en kernregistraties. Daarmee wordt de stad voorzien van gegevens, van onder meer personen, bedrijven, adressen, gebouwen en topografie, die nodig zijn bij de uitvoering van meer dan 90% van de gemeentelijke taken. Als stelselbeheerder van de Gemeente Amsterdam heeft Basisinformatie een forse opgave om een excellente beheerder van basis- en kernregistraties te zijn. Zorgen dat de gegevens kloppen, volledig en actueel zijn en dat de afnemers daar maximaal rendement uit kunnen halen. Dat stelt eisen aan inwinning, beheer en toegankelijkheid.
Binnen directie Basisinformatie neemt de afdeling Gegevensbeheer een positie in van bronhouder van de Basisregistratie Adressen en Gebouwen (BAG), Basisregistratie Grootschalige Topografie (BGT) en Wet kenbaarheid publiekrechtelijke beperkingen (Wkpb). De wet wijst een bronhouder aan, die verantwoordelijk is voor de inwinning (bijhouden) en kwaliteit van de gegevens.


De Eisen

  • De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare ervaring met tekenprogramma's als Autocad-applicaties.
  • De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare ervaring met het afhandelen van bezwaren en klachten.
  • De aangeboden kandidaat heeft basiskennis rondom basisregistraties, waaronder BAG.
  • De aangeboden kandidaat beschikt minimaal over een hbo werk- en denkniveau, bv richting Bouwkunde.
  • Geef in maximaal 1 A4 pagina aan waarom uw kandidaat de meest geschikte is voor deze opdracht. Uw motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd.
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.

De Wensen

  • De aangeboden kandidaat heeft bij voorkeur ervaring met bouwkundige ontwerpen.
  • De aangeboden kandidaat heeft bij voorkeur ervaring met het toetsen van bouwregelgeving.
  • De aangeboden kandidaat heeft bij voorkeur ervaring met lezen van bouwtekeningen volgens NEN2580.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox